וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בביקור ראשון כשר ביטחון בעוטף עזה: "המתיחות לא תיעלם בקרוב"

שר הביטחון הטרי נפגש עם ראשי רשויות בעוטף, והצהיר כי המתיחות "תישאר איתנו כמה שנים". בביקור ראשון באזור, יחד עם השר מיכאל ביטון שיהיה אחראי על הנושאים האזרחיים במשרד, הוא הזהיר כי "אנחנו יודעים מיהם שכנינו, יהיו עליות ומורדות אבל לא נהיה פראיירים"

גנץ בעוטף עזה "המתיחות באזור לא תיעלם בקרוב"/--

שר הביטחון הטרי בני גנץ ביקר היום (שלישי) בעוטף עזה, לראשונה מאז שנכנס לתפקידו, והצהיר כי המצב הביטחוני המתוח בגזרה איננו צפוי להסתיים בקרוב. בפגישה שקיים בשדרות עם ראשי הרשויות באזור, אמר גנץ כי "המתיחות הזאת לא תיעלם, היא תישאר איתנו כמה שנים. אנחנו יודעים מיהם שכנינו. פנינו לשלום. יהיו עליות ומורדות ואנחנו ערוכים להכול. אנחנו לא נהיה פראיירים אם יקרה משהו בעזה".

בפגישה נכח גם השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון. גנץ פירט בפני ראשי הרשויות על תפקידו של ביטון כמי שיהיה אחראי על הנושא האזרחי במשרד. ראשי הרשויות, מצדם, העלו בפניו כמה בעיות בנושאי המיגון בעוטף עזה. גנץ אמר כי הוא יתמוך ביישובי עוטף עזה ובמועצות האזוריות "ככל שניתן" לצורך חיזוקם הכלכלי.

שר הביטחון בני גנץ והשר מיכאל ביטון בסיור ראשון בפיקוד דרום, 26 במאי 2020. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"לא נהיה פראיירים". גנץ בפגישה עם ראשי הרשויות, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

אחד מראשי המועצות ביקש מגנץ לבחון תכניות להקמת אזורי תעשייה משותפים לישראל ולפלסטינים כדי לקדם שיתופי פעולה. לדברי הנוכחים, בפגישה גנץ לא שלל את הרעיון. ראש רשות נוסף אמר בתום הפגישה כי "היה מפגש היכרות ראשון איתו כשר ביטחון. המפגש היה טוב. לזכותו ייאמר שהוא לא הגיע לכאן בזמן מתיחות או הסלמה. הוא בא לשמוע אותנו, וזה חשוב".

בסיור השתתפו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי, אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה תא"ל אליעזר טולדנו. על פי דובר צה"ל, בפגישה התמקד גנץ "בזירה הפלסטינית בעזה ובכלל האתגרים בזירה הדרומית -ברמה הביטחונית והאזרחית". בנוסף למפגש עם ראשי הרשויות, קיבל גנץ סקירות באוגדת עזה ופגש לוחמים מגדוד 202 של הצנחנים הנמצאים בפעילות מבצעית.

עוד בוואלה!

גורמים במערכת הביטחון: תאריך היעד של נתניהו לסיפוח לא ניתן ליישום

לכתבה המלאה
שר הביטחון בני גנץ והשר מיכאל ביטון בסיור ראשון בפיקוד דרום, 26 במאי 2020. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גנץ בסיור בעוטף עזה, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מוקדם יותר היום, הופעלה התרעת צבע אדום בעוטף עזה, אך היא התבררה כהתרעת שווא. לפני כשלושה שבועות שוגרה רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל ונפלה בשטח פתוח באזור עוטף עזה. כתוצאה מהשיגור, הופעלה התרעת צבע אדום באזור הנפילה. בתגובה, צה"ל תקף עמדות חמאס בצפון הרצועה. דובר צה"ל מסר אז כי "לפני זמן קצר, תקפו טנקים של צה"ל שלוש עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטה ששוגרה לעבר שטח ישראל".

השיגור התרחש לאחר תקופה של שקט יחסי בין הארגון השולט ברצועה לבין ישראל. קדם לכך ירי שהתרחש ב-28 במרץ. בעקבות השיגור בחודש מרץ, התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות וביישוב איבים שבעוטף עזה, אך כמו הפעם הרקטה נחתה בשטח פתוח ולא גרמה לנזק או לנפגעים. צה"ל הגיב בירי.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, ביקר  בפיקוד דרום ביחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה תא"ל אליעזר טולדנו.26 במאי 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
גנץ בסיור בעוטף עזה, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

המצב הביטחוני בעוטף עזה היה נושא מרכזי במערכות הבחירות האחרונות, שבהן קרא גנץ ל"מדיניות ביטחונית קשוחה" ול"הרתעה חזקה". על רקע ירי הרקטות בחודש אוגוסט האחרון, אמר גנץ כי "נתניהו איבד את הביטחון. ההרתעה לא נשחקה - היא נמחקה. אנחנו נכריע צבאית את חמאס, נביא שקט לתושבים ולא ניתן לזה להתגלגל ליהודה ושומרון".

עם כניסתו לתפקיד במקומו של נפתלי בנט, הצהיר גנץ בטקס חילופי השרים שנערך לפני כשבוע כי "נגן על אזרחי ישראל מאיומים רחוקים ומאיומים קרובים, נתמודד עם איומים שהם בבחינת פצצה מתקתקת, וגם נדאג לנטרל כאלו שמצמיחים את שורשיהם היום על גבולותינו ובמקומות אחרים". הוא הוסיף כי דווקא בימי התפרצות הקורונה, "ראינו את כוחה של מערכת הביטחון, גם בשדה האזרחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully