וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחייה נוספת בחזרה לשגרה: הרכבות ישובו לפעילות מלאה ב-8 ביוני

חזרת תנועת הרכבות לסדרה תידחה בשבוע נוסף, בעקבות סיכום בין משרדי התחבורה והבריאות. בתכנון המקורי היתה אמורה להתחדש פעילות הרכבות כבר ב-1 ביוני. עם זאת, קיבולת האוטובוסים העירוניים והבין-עירוניים תגדל כבר בסוף השבוע הקרוב

אל על מטענים תפעיל טיסות מטען מטורקיה עם ציוד הומניטרי למלחמה בקורונה/דוברות אל על

תנועת הרכבות תשוב לפעילות ב-8 ביוני ולא ב-1 ביוני, כפי שתוכנן במקור - כך סוכם בדיון שהתקיים היום (ראשון) בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגני השרים וגורמי המקצוע. יחד עם הדחייה בחזרת הרכבות לפעילות, סוכם כי קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבין-עירוני תגדל ב-75%.

רכבות הנוסעים היו אמורות לשוב לפעילות ב-1 ביוני, כשמשרד התחבורה הודיע על שובן ב-17 במאי, אבל שעות לאח מכן משרד הבריאות חזר בו מההיתר לכך, והבהיר כי עדיין לא ניתן אישור. מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, הודיע להנהלת הרכבת כי אישור ניתן למודל הפעלת הרכבת, אך לא למועד הפעלתה. "אופייה המיוחד של הרכבת כאמצעי להסעת המונים ייחודי, הכולל מספר קרונות עם יציאות וכניסות רבות ומעבר במספר רב של תחנות, אינו מאפשר שליטה במספר הנוסעים ובהתקהלות ברכבות וברציפים", הסביר אז.

"חולה קורונה אחד שנוסע ברכבת יכול לגרום להדבקה של אנשים רבים ולהחזיר את מדינת ישראל שבועות אחורה במאבק מול התפשטות הנגיף", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות. "יש להמתין עם חידוש תנועת הרכבות ולהיצמד ללוח הזמנים המקורי שנקבע על ידי הממשלה". עתה מסתבר כי ללוח הזמנים התווסף אף שבוע יותר מכך.

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון/ראובן קסטרו

מעבר לכך, קיבולת הנוסעים באוטובוסים הבין-עירוניים תגדל מ-23 נוסעים ל-46 נוסעים, כך שלמעט השורה הראשונה מאחורי הנהג ניתן יהיה להשתמש בכל מושבי האוטובוס. עם זאת, האיסור על נסיעה בעמידה יימשך.

במערך האוטובוסים העירוני, קיבולת הנוסעים תגדל מ-20 נוסעים ל-49 נוסעים באוטובוס רגיל, ומ-30 נוסעים ל-75 נוסעים באוטובוס מפרקי. במערך האוטובוסים העירוני גם תותר הנסיעה בעמידה. בכך יגדל מספר הנוסעים שיוכלו להשתמש בכל אוטובוס.

בנוסף לכך, גם מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול בקיבולת של %75 מהמותר ברישיון הרכב. מוניות פרטיות יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור, גם אם אינם נדרשים למלווה.

ניקיו וחיטוי איזורים ברכבת ישראל למניעת התפשטות נגיף הקורונה , מרץ 2020. שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל, אתר רשמי
עבודות ניקיון וחיטוי ברכבת ישראל/אתר רשמי, שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל

השרה מירי רגב מסרה כי "התחבורה הציבורית שבה לפעילות רחבת היקף, זו הבשורה לה ציפה הציבור בישראל". היא הוסיפה כי "אני קוראת לציבור לסייע בידינו, לקחת אחריות ולפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אני מזמינה את הציבור להפנות שאלות לאתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולשאר הפלטפורמות הדיגיטליות של המשרד".

שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך אף הוא על מה שהם הגדירו כחזרה לפעילות של חלק ניכר מהתחבורה הציבורית, ומסר כי "אנחנו במגמת פתיחת המשק לרווחת הקהל והעסקים. ההמשך תלוי בכל אחת ואחד מאתנו - אם ישמרו על הנחיות משרד הבריאות".

שמרית נוטמן, מנכ"לית "15 דקות", ארגון צרכני התחבורה בישראל, בירכה על ההחלטה להרחיב את היקף התחבורה הציבורית. "אנחנו מברכים את שר הבריאות ושרת התחבורה החדשים על כך שראו את הסבל הגדול שנגרם לנוסעי התחב"צ והחליטו להגדיל את הקיבולת באוטובוסים וכן להחזיר את הרכבת לתפקוד מלא".

נוטמן המשיכה ואמרה כי "כדי לשמור על בריאותם של הנוסעים ושל הנהגים ונותני השירות בתח"צ, על משרד התחבורה לדאוג כעת לניקיון כלי התחבורה ולהגדלת היצע האוטובוסים בשבועות הקרובים, כדי שיוכלו לתת מענה לצרכי הנוסעים הגדלים".

לדבריה, על המשרדים לספק לאזרחים תשובות סופיות לגבי חזרת השירות. "שינוי מתווה ותאריך החזרה הוביל לקשיים גדולים עבור אלפי נוסעים שלא יכולים לשוב לעבודתם, ולפגיעה גדולה במיוחד בתושבי הפריפריה להם הרכבת היא אמצעי התחבורה המועדף פעמים רבות".

(עדכון ראשון: 18:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully