בגלל הקורונה: ענקית השכרת הרכב הרץ הגישה בקשה לפשיטת רגל

לחברה יש חוב של 19 מיליארד דולר, כ-38 אלף עובדים בארה"ב ורק כמיליארד דולר במזומן

אחות ורכב שקיבלה מחברת הרץ בחינם, כסיוע לעובדי רפואה בעת משבר הקורונה / צילום: Diane Bondareff, Associated Press
אחות ורכב שקיבלה מחברת הרץ בחינם, כסיוע לעובדי רפואה בעת משבר הקורונה / צילום: Diane Bondareff, Associated Press

חברת השכרת הרכב בת היותר ממאה שנים, הרץ, הגישה בקשה לפשיטת רגל אתמול (ו'), לאחר שפעילותה העסקית נעלמה הלכה למעשה במהלך התפרצות מגפת הקורונה, והשיחות של החברה עם הלווים הגדולים, להשגת הקלה מסוימת במצבה, נכשלו.

בבקשה הרשמית של הרץ לפשיטת רגל, היא הודיעה על ארגון ובנייה של החברה מחדש, מה שמכונה בארה"ב "פרק 11". להרץ יש פעילות עסקית מסביב לעולם, כולל אירופה, אוסטרליה וניו זילנד, ובקשת פשיטת הרגל נכונה רק למטה החברה בארה"ב.

ענקית השכרת הרכב, שבעל המניות העיקרי שלה הוא המשקיע המיליארדר קארל אייקן, נפגעה משמעותית מהוראות הממשל האמריקאי להישאר בבית ומהמגבלות על תנועת האזרחים. חלק ניכר מההכנסות של הרץ מגיעות מהשכרת רכבים בשדות התעופה, שהתאיידו לאחר סגירת השמיים בעקבות התפרצות הקורונה.

עם חוב של קרוב ל-19 מיליארד דולר ובערך 38 אלף עובדים סביב לעולם, נכון ל-2019, הרץ היא אחת החברות הגדולות ביותר שנחבטו מהמגפה. משבר הבריאות בארה"ב הוביל למפולת של בקשות פשיטת רגל וחדלות פירעון מחברות שתלויות בעיקר בדרישות הצרכן, כמו קמעונאיות וחברות גז ודלק. חברות תעופה האמריקאיות, נזכיר, חמקו מהגורל הזה לאחר שקיבלו מיליארדי דולר בכספי סיוע ממשלתי - דרך חילוץ שבדקו גם בהרץ, אך ללא כל הצלחה.

חברת אסטראו, שמבוססת בפלורידה ומפעילה את שירותי הרץ, מנהלת דיונים עם לווים כדי לנסות לכסות את החובות שלא שילמה על חודש אפריל האחרון. כך גם שירותי רכב קטנים ובינוניים אחרים. הקנסות על אי-תשלום החובות של הרץ על החודש הקודם נדחו, כך שהחברה תוכל לשלם אותם עד ל-22 במאי (אתמול). נזכיר כי מאזן המזומן הנגיש של הרץ עומד על כמיליארד דולר.