וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים על סף קריסה: הקורונה מתפשטת במהירות בעיר הגדולה בברזיל

ראש עיריית סאו פאולו, אחד ממוקדי ההתפרצות הקשים במדינה, הזהיר כי בעוד שבועיים מרכזים רפואיים לא יוכלו לקלוט חולים נוספים. מומחים טוענים שמספר הנדבקים בברזיל גבוה פי 15 מהנתון הרשמי, כשבמקביל בולסונארו הפר את ההנחיות ופגש תומכים שהפגינו נגד הסגר

צילום: רויטרס

ראש עיריית סאו פאולו, ברונו קובאס, הזהיר כי בתי החולים הציבוריים הגיעו ל-90% מהתפוסה, וכי הם נמצאים על סף קריסה. סאו פאולו, העיר הגדולה ביותר בברזיל, היא אחד מהמוקדים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהתפרצות הקורונה, עם כ-3,000 מקרי מוות.

בברזיל עצמה, המדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, נרשמו יותר מ-240 אלף מקרי הידבקות, לאחר שמשרד הבריאות הודיע כי ביממה החולפת זוהו כ-8,000 נדבקים נוספים. בכך, עקפה ברזיל את ספרד ואיטליה, והיא המדינה הרביעית מבחינת מספר הנדבקים בנגיף אחרי ארצות הברית, רוסיה ובריטניה. גם מספר מקרי המוות בברזיל גבוה, והיא נמצאת במקום החמישי בעולם, עם יותר מ-16 אלף מתים מקורונה.

צוותי הרפואה מעבירים חולה קורונה לבית חולים בסאו פאולו, ברזיל. 7 במאי 2020. רויטרס
תפוסה של 90%. העברת חולה קורונה לבית חולים בסאו פאולו, החודש/רויטרס

קובאס אמר כי הוא נמצא בדיונים בנושא משבר הקורונה עם מושל המדינה, וכי הכוונה היא להטיל סגר נוקשה יותר על סאו פאולו מזה שכבר קיים כעת. זאת, על מנת לנסות ולהאט את ההידבקות בנגיף לפני שבתי החולים יקרסו לחלוטין. הסגר בעיר שמונה כ-12 מיליון איש הוטל לפני כחודשיים, עסקים ומוסדות לימוד נסגרו, ועל פי הנתונים הרשמיים - רוב התושבים פועלים על פי כללי הריחוק החברתיים.

עם זאת, העונשים לאלו שמפרים את ההנחיות של גורמי הבריאות הם קלים, מה שמביא רבים מתושבי סאו פאולו לנסוע לבלות בחוף הים במהלך סוף השבוע. לאחרונה אף חלה חובה על הציבור לחבוש מסיכה, אך לרוב התושבים מתעלמים מהנחיה זו ולא פועלים לפיה.

עוד בוואלה!

לאחר בלימת התפשטות הקורונה, אירופה פותחת מחדש את הגבולות

לכתבה המלאה
קברן לבוש חליפת מגן במהלך קבורה של חולי קורונה בבית העלמין וילה פורמוסה, בית הקברות הגדול ביותר בברזיל, סאו פאולו. 13 במאי 2020.. רויטרס
קברנים בחליפות מגן בבית קברות בסאו פאולו, בשבוע שעבר/רויטרס

מומחים בברזיל הזהירו כי הנתון האמיתי של מקרי ההידבקות עשוי להיות גבוה בהרבה מהמספרים הרשמיים. זאת, משום שישנם תושבים שלא נערכות להם בדיקות לגילוי הנגיף.

"בברזיל נספרים רק אנשים שמגיעים לבית החולים", אמר בשבוע שעבר דומינגו אלבס, מהחוג לרפואה באוניברסיטת סאו פאולו. "קשה לדעת מה באמת קורה על סמך הנתונים שמפורסמים". אלבס מעריך כי המספר האמיתי של מקרי ההידבקות בקורונה גבוה פי 15 מהנתון הרשמי.

תומכיו של נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו מוחים נגד הסגר שהוטל במדינה בשל התפשטות הקורונה, סאו פאולו, ברזיל. 17 במאי 2020. רויטרס
תושבי סאו פאולו מפגינים נגד מגבלות הקורונה בסאו פאולו, אתמול/רויטרס

במקביל, נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, שנמתחה ביקורת חריפה על התמודדותו עם משבר הקורונה, נפגש אתמול עם מאות תושבים מול לשכתו בברזיליה. הוא הצטלם עם ילדים ומבוגרים שהגיעו לתמוך במדיניותו הקוראת לפתוח מחדש את המשק - בניגוד להנחיות של גורמי הבריאות.

למרות העלייה החדה במספר מקרי ההידבקות בקורונה ברחבי ברזיל, הנשיא הימני קיצוני ממשיך להתנגד למגבלות שהוטלו במדינה. בחודש אפריל האחרון הוא אף הצטרף למפגינים בדרישה לבטל את הסגר. לדבריו המגבלות פוגעות בכלכלת המדינה, ומביאות לאבטלה ולרעב. בולסונארו ציין כי התפשטות המגיפה היא דבר בלתי נמנע, וטוען שמדובר ב"שפעת קלה".

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו יחד עם תומכיו במהלך מחאה נגד הסגר במדינה בעקבות התפשטות הקורונה. 17 במאי 2020. רויטרס
בולסונארו מפר את ההנחיות ונפגש עם תומכיו. מחאה נגד הסגר בברזיל, אתמול/רויטרס

מלבד ברזיל, נרשם זינוק במספר הנדבקים בקורונה מקסיקו, ובאקוודור קרסה מערכת הבריאות בשל עומס חולים. ההתפשטות הנרחבת באמריקה הלטינית, הביאה את ארגון הבריאות העולמי להכריז על אמריקה כמוקד התפרצות המגיפה העיקרי.

בחודש מרץ היבשת שהוגדרה כמוקד התפשטות הקורונה הייתה אירופה. אך מרבית המדינות הצליחו לבלום את הקורונה בשטחיהן, והאזור מתחיל להקל במגבלות שהוטלו בעקבות המגיפה.

שר הבריאות של ברזיל נלסון טייך הגיש את התפטרותו מהתפקיד, לאחר פחות מחודש בתפקיד. אי-פי, AP
התפטר מתפקידו לאחר פחות מחודש בתפקיד. שר הבריאות הברזילאי/AP, אי-פי

בשבוע שעבר, התפטר המתפקידו שר הבריאות הברזילאי נלסון טייך, לאחר פחות מחודש של כהונה. התפטרותו הגיעה לאחר שביקר בפומבי את הצו של הנשיא בולסונארו, המאפשר לחדרי כושר ומכוני יופי להיפתח מחדש. טייך החליף את לואיז אנריקה מנדטה, שהיה שר בריאות פופולארי. זאת, שמנדטה התעמת עם בולסונארו בנוגע לתגובתו להתפשטות נגיף הקורונה במדינה, והשניים לא הגיעו להסכמות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully