וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חמש שנים: מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הודיע על פרישתו

12.5.2020 / 14:22

המנכ"ל, מהפנים הבולטות במשבר הקורונה, הודיע לנתניהו וליצמן על רצונו לפרוש מתפקידו. "גאה בשנותיי כמנכ"ל", אמר. הוא נכנס לתפקיד ב-2015, הפך למנכ"ל המשרד הראשון שאינו רופא ונהנה מתמיכה כמעט מוחלטת מהשר. ליצמן: "תרם לקידום וחיזוק הרפואה הציבורית"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הודיע היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבריאות יעקב ליצמן על רצונו לפרוש מתפקידו. בר סימן טוב מסר כי יישאר בתפקידו ככל שיידרש, ברקע משבר הקורונה.

במכתב ששיגר לנתניהו וליצמן כתב כי "בימים אלה אנו נמצאים בתקופה של חזרה לשגרה בצל הקורונה, ויותר ויותר פעילויות כלכליות קהילתיות ואישיות חוזרות. לאחרונה הציגה הממשלה מפת דרכים לחזרה מלאה לשגרה, בכפוף למצב התחלואה. עם כינונה של הממשלה אבקש להודיע על פרישתי מתפקיד מנכ"ל המשרד. שירות מדינת ישראל היא הזכות הגדולה ביותר שיש. לאחר כמעט 20 שנים בשירות הציבורי, מתוכן חמש שנים כמנכ"ל משרד הבריאות, הגיעה העת להמשיך הלאה".

"אני גאה בשנותיי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה", הוסיף. "אני אשאר את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת ומאחל הצלחה לשר/ה ולמנכ"ל/ית הבאים".

מנכ"ל משרד הביראות, משה בר סימן טוב במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
"לאחר כמעט 20 שנים בשירות הציבורי הגיעה העת להמשיך הלאה". בר סימן טוב/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

עוד כתב בר סימן טוב כי "בתחילת המשבר שמנו לעצמנו מספר יעדים - הראשון הוא שכל אדם הנזקק לטיפול, ובפרט הנשמה, יקבל את הטיפול המצוין שהמערכת יודעת לתת. השני - שמדינת ישראל תהיה בקבוצת המדינות שמתמודדות היטב עם המשבר. עמדנו בשני יעדים אלה בהצלחה". עם זאת הבהיר כי "אל לנו לקבל הישגים אלה כמובנים מאליהם. המלאכה עדיין לא תמה".

"אבקש להודות לשר ליצמן על שנתן לי את ההזדמנות ומינה אותי לתפקיד. אני סבור כי שנות כהונת השר ליצמן ייזכרו כשנים של עשייה רבה לביצורה וקידומה של מערכת הבריאות בישראל למען כלל תושבי המדינה", הוסיף.

ליצמן הודה לבר סימן טוב על כהונתו. "בשיחתי עמו היום שיבחתי אותו על עבודתו הנפלאה, השקעתו הרבה וההישגים הרבים למערכת הבריאות שנזקפים לזכותו, כמי שהיה שותף מלא ופעיל איתי כשר הבריאות, במשך חמש שנים רצופות ואינטנסיביות", אמר. "ראייתו המקצועית, יכולות הניהול ובעיקר ההבנה העמוקה של בר סימן טוב עם צורכי מערכת הבריאות, הם נכסים מהותיים, שתרמו לקידום וחיזוק הרפואה הציבורית בשנים האחרונות. הוקרתי והערכתי למנכ"ל היוצא שניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה".

חמש שנות כהונה

בר סימן טוב נכנס לתפקידו בחודש יוני 2015, לאחר שמונה על ידי סגן שר הבריאות דאז ליצמן. לאחר כניסתו לתפקיד, עתרה ההסתדרות הרפואית בישראל לבג"ץ בטענה כי לא יכול לעמוד בראש המשרד מנכ"ל שאינו רופא, שכן לא היה תקדים לכך. בית המשפט אישר את המינוי וקבע שאינו מצדיק התערבות, אך סייג ואמר כי "נעשה בנידון ניסוי שיש בו חידוש - יש רק לקוות שהניסוי יצליח. האחריות המוטלת על כתפיו כבדה".

במהלך כהונתו בראש המשרד נהנה בר סימן טוב מתמיכה כמעט מוחלטת של ליצמן, ולמעשה הוא ניהל בפועל את המשרד וקידם בו תחומים רבים כראות עיניו. דוגמה ממשית לכך ניתן לראות במשבר הקורונה, במהלכו נכח בר סימן טוב בישיבות הממשלה וקבע את תוואי ההתנהלות של המשרד דה-פקטו, ובפורום מצומצם בלבד.

בין הנושאים אותם קידם במסגרת תפקידו היו הרפורמה השלישית בבריאות הנפש שנועדה להעביר את האחריות על התחום לקופות החולים ואת הרפורמה בטיפולי השיניים שהעניקה טיפולים בחינם עד גיל 18 עבור מבוטחי הקופות. כמו כן, בתחילת השנה הוציא לפועל את תכנית סימון המזונות המזיקים והבריאים. לצד זאת, התמודד עם מחאות מצד צוותים רפואיים שטענו נגד תנאי העסקתם, כאשר האחרונה שבהם מתרחשת בימים אלה - מחאת המתמחים לקיצור תורנויות. בשנה שעבר אף טען בבית הדין לעבודה נגד עתירת הסתדרות האחיות.

ראש הממשלה, שר הבריאות, ר' המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרות לתקשורת בנושא הקורונה, 11 במרץ 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
"עמדנו ביעדים בהצלחה". נתניהו, בר סימן טוב וליצמן/אתר רשמי, משרד הבריאות

הודעתו של בר סימן טוב מצטרפת להודעתו של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, על כוונתו לסיים את תפקידו עם כינונה של הממשלה החדשה וחילופי השרים. באב"ד שוחח עם ישראל כץ, המיועד לתפקיד שר האוצר, והשניים סיכמו כי מועד סיום תפקידו של מנכ"ל משרד האוצר יתואם בין הצדדים בהמשך.

לדברי מנכ"ל משרד האוצר, הוא מעמיד את ניסיונו לרשות השר כץ ולרשות ממשלת ישראל בכדי שהעברת התפקיד תתבצע על הצד הטוב ביותר בתקופה זו. "בחמש השנים האחרונות ניתנה לי הזכות הגדולה ביותר של חיי לשרת את אזרחי מדינת ישראל באחד התפקידים המשפיעים והחשובים הקיימים בשירות הציבורי", אמר באב"ד.

(עדכון ראשון: 13:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully