וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכות לאורך הגבול: עימותים בין כוחות של צבא סין והודו

11.5.2020 / 13:55

על פי דיווח בהודו, כ-150 חיילים השתתפו בתגרה שבה נפצעו ארבעה חיילים מקומיים ועוד שבעה חיילים סינים. שתי המעצמות מצויות במחלוקת סביב אזורים בגבול ביניהן

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

כוחות הודיים וסיניים התעמתו בהתנגשות קצרה בגבול בין המדינות, באזור מחלוקת שהוביל למלחמה קצרה ביניהן ב-1962. עם זאת, למרות המתיחות, עימותים בין המעצמות הם נדירים, אף שהן מאשימות זו את זו בחדירות לשטחן.

לפי משרד ההגנה של הודו, התקרית התרחשה במדינת סיקים שבצפון-מזרח המדינה, הגובלת בסין. "התנגדות אגרסיבית בין שני הצדדים הסתיימו בפציעות קלות של הכוחות", נמסר. "שני הצדדים נסוגו אחרי דיאלוג ושיח ברמה המקומית". לא נמסרו פרטים על מה שהוביל לתחילת התקרית או מהסיבה לפציעות.

צבא סין במצעד לציון 90 שנה להקמתו, יולי 2017. רויטרס
מתיחות בגבול. כוחות של צבא סין (צילום: רויטרס)/רויטרס

בבייג'ינג, משרד החוץ לא אישר היום את דבר התקרית, ובמקום זאת אמר כי השכנות שומרות על קשר ושיתוף פעולה קרובים דרך הערוצים הקיימים. "כוחות הגבול הסיניים שומרים על השלום והרוגע באזורי הגבול שלה באופן קבוע", מסר דובר משרד החוץ.

בעיתון הינדוסטן טיימס ציטטו גורם צבאי בכיר שאמר כי ארבעה חיילים הודים ושבעה חיילים סינים נפצעו בתגרה שבה היו מעורבים 150 חיילים.

ב-2017 נרשם העימות החריף ביותר בין המדינות זה כמה שנים, כשמאות חיילים משני הצדדים התפרסו ברמת דוקלאם, במשולש הגבולות בין הודו, בהוטן וסין, אחרי שהודו התנגדו לסלילת כביש סינית באזור ההימלאיה.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully