וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: שתי תקיפות ישראליות בחומס ובדרום המדינה בתוך שעות

יפעת רוזנברג וסוכנויות הידיעות

1.5.2020 / 12:55

עפ"י דיווח סוכנות הידיעות הסורית, מסוקים תקפו הלילה יעד ליד קוניטרה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על תקיפה נוספת הבוקר ליד חומס, בה הושמדו מחסן טילים ותחמושת של חיזבאללה, וכן נפצעו 10 בני אדם. אולם, לטענת גורם צבאי סורי, הפיצוץ במחסן בחומס היא טעות אנוש

אתר רשמי

מסוקים של חיל האוויר תקפו הלילה (שישי) מטרות בדרום סוריה, באזור העיר קוניטרה - כך דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית הסורית סאנ"א. על פי הדיווח, הנזק מהתקיפה היה "מוגבל". כמה שעות לאחר מכן, דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי בתקיפה נוספת שבוצעה היום, נפגעו מחסן תחמושת וטילים של חיזבאללה הנמצאים בתוך מחנה צבאי בדרך חומס-תדמור.

לא נמסר מי אחראי לתקיפה השנייה, אך לפי הדיווח, הדי הפיצוצים נשמעו בחומס והיא הביאה להרס המחסן. מנהל שירותי הבריאות בחומס דיווח כי עד כה הגיעו לטיפול עשרה פצועים מרסיסים כתוצאה מהתקיפה. אולם, לטענת גורם צבאי סורי, פיצוץ מחסן התחמושת הבוקר בחומס הוא תוצאה של טעות אנוש כתוצאה מהעברת תחמושת בין בסיסים.

לא להשתמש. צילום מסך, צילום מסך
תקיפת מחסן חיזבאללה בחומס שבסוריה, היום/צילום מסך, צילום מסך

שתי התקיפות האלו, ששתיהן יוחסו לישראל, מצטרפת לאירועים קודמים שקרו בסוריה בעת האחרונה. רק ביום שני האחרון יירטו מערכות ההגנה האווירית הסוריות "מטרות עוינות" מעל בירת דמשק, גם כן לפי דיווח של סוכנות סאנ"א.

לפי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית יירטו את מרבית הטילים ששיגרו מטוסי קרב ישראליים שהגיעו מדרום לבנון. לפי הסוכנות, שלושה אזרחים נהרגו ועוד ארבעה נפצעו מרסיסי טילים בתקיפות בעיירות אל-חג'ירה ואל-עאדליה שבפרברי דמשק, שלא ציינה אילו מטרות הותקפו.

תקיפת מחסן חיזבאללה בחומס שבסוריה - ה-1 למאי 2020. צילום מסך, צילום מסך
המחסן ההרוס שהותקף בסוריה, היום/צילום מסך, צילום מסך

על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, שלושה לוחמים משורות המיליציות של איראן נהרגו בתקיפות. לפי הארגון, הותקפו מטרות ועמדות של המיליציות ושל חיזבאללה, באזור המתפרש מאל-כיסווה ועד פרבריה הדרום-מערביים של דמשק.

בחודש האחרון התגברו התקיפות שיוחסו לישראל בסוריה. תקיפה נוספת אירעה בשבוע שעבר באזור העיר תדמור שבמחוז חומס. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות סאנ"א, מערכות ההגנה בסוריה יירטו טילים ששוגרו על ידי ישראל. המערכות "יירטו כמה מטרות" בשמי תדמור, אזור מדברי בו יש נוכחות של המיליציות האיראניות.

ברשת אל-מיאדין הלבנונית הפרו-איראנית דווח כי הותקפו כמה עמדות צבאיות מצפון לשדה התעופה של תדמור, וכי המתקפה "סוכלה". לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקפו יעדים של המיליציות האיראניות.

מכונית הרוסה בשל תקיפת מחסן חיזבאללה בחומס שבסוריה - ה-1 למאי 2020. צילום מסך, צילום מסך
מכונית הרוסה בשל תקיפת מחסן חיזבאללה בחומס שבסוריה, היום/צילום מסך, צילום מסך

מוקדם יותר החודש הותקף מהאוויר ג'יפ שנשא, על פי הדיווחים, בכיר בחיזבאללה, בעת שניסה לחצות את הגבול מסוריה ללבנון. לא היו נפגעים, ועל פי תחקיר של הניו יורק טיימס, מדובר במדיניות מכוונת של ישראל שנועדה להימנע מהרוגים בשורות חיזבאללה מחשש לפרוץ עימות כולל.

(עדכון ראשון 00:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully