וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: בפורטוגל החליטו על חזרת הליגה בסוף מאי

אחרי הביטולים בבלגיה, הולנד וצרפת, הפורטוגלים בחרו בגישה ההפוכה: "פותחים את השמיים ב-4 במאי, הליגה תוכל לחזור ב-30-31". וגם: לברון נלחם על העונה, בליברפול כועסים על ראש העיר

צילום מסך

בווידאו: האתגר הויראלי של רוג'ר פדרר

כדורגל

* בזמן שבצרפת, בלגיה והולנד החליטו לנעול את עונת 2019/20, בפורטוגל בחרו בגישה ההפוכה ומתקרבים לחזרה. שר האוצר הכריז הערב (חמישי) על פתיחת השמיים ב-4 במאי, מה שיאפשר לשחקנים הזרים לחזור, והממשלה הודיעה כי "הליגה תוכל לשוב לפעילות בסוף החודש". כפי הנראה, הכוונה היא לחזור לשחק ב-30-31 במאי בליגה, ולקיים גם את גמר הגביע בין בנפיקה לפורטו. כל המשחקים יהיו ללא קהל.

* אחרי ההודעה כי הליגה הצ'כית תחזור לפעילות ב-25 במאי, הממשלה אישרה כי בכל אירועי הספורט יוכלו להיות נוכחים עד 100 אנשים.

* צעד ראשון לחזרה בספרד, אחרי שהמועצה הגבוהה לספורט נתנה "אור ירוק" לקיום אימונים אישיים בכל רחבי המדינה החל מ-4 במאי.

* בגרמניה הוחלט שלא להחליט בינתיים, וההנחיות החדשות בנוגע לכדורגל נדחו לשבוע הבא. בבונדסליגה מקווים שיקבלו אישור לחדש את העונה ב-16 או ב-23 במאי.

* משבר הקורונה עלול להשפיע על לוחות הזמנים של עונות הכדורגל למשך שלוש השנים הקרובות, כולל על מונדיאל 2022 בקטאר - כך טוען לארס כריסטר אולסון, חבר הוועדה המארגנת של אופ"א. אחרי שהליגות הושעו והיורו נדחה בשנה, כשלא ברור מתי ואם בכלל יחזור הכדורגל השנה - ייתכן שמגיפת הקורונה תשפיע גם על מועד המונדיאל בקטאר, שאמור להתקיים בין ה-21 בנובמבר ל-18 בדצמבר 2022.

אולסון נשאל על כמה זמן לדעתו הקורונה תשפיע על לוח הזמנים של הכדורגל העולמי, ואמר: "אני מניח שבערך שנתיים או שלוש. אם הנגיף ימשיך להתפשט בצורה יותר רצינית, ללא ספק יהיו לזה השפעות על הכדורגל העולמי. כשחלק מהתחרויות והאירועים מוזזים משנה אחת לשנה שאחרי... ואז המונדיאל בקטאר מגיע באמצע העונה באירופה, ואתה חייב לדחוק אותו בין הליגות המקומיות למפעלים הבינלאומיים? נהיה חייבים לחכות ולראות איך זה ישפיע על העסק".

אולסון, נשיא הליגות האירופיות, אומר שאופ"א נחושה להשלים באוגוסט את ליגת האלופות והליגה האירופית. "אם זה יהיה אפשרי, זה יהיה טוב, כי זה אומר שנוכל להבטיח סיום הוגן והכרעות לעונה במפעלים הבינלאומיים. אבל כמובן שנצטרך לקבל החלטות עד סוף חודש מאי, כי אחרת יהיה בלתי אפשרי לדחוק את זה, וגם לאפשר העפלה של קבוצות למפעלים של העונה הבאה".

מונדיאל 2022 קטאר 2022 המונדיאל גביע המונדיאל אליפות העולם הגביע. GettyImages
סיבוך שיימשך שנים. גם בקטאר מחכים/GettyImages

* ראש העיר של ליברפול ג'ו אנדרסון חולל סערה כשטען: "אפילו אם משחק האליפות יהיה ללא קהל, עדיין אלפים יגיעו מחוץ לאנפילד. הרבה אנשים יגיעו לחגוג ולא יקשיבו לנו. אפילו אם זה יקרה במגרש נייטרלי, עדיין הרבה אנשים יגיעו לאנפילד, כך שיש פה קושי גדול. עלולה להיות פארסה. אני חושב שהדבר הנכון לעשות הוא להודיע על סיום העונה". מוליכת הטבלה מיהרה להוציא הודעה רשמית ובה נכתב, בין היתר: "אנחנו מאוכזבים מדבריו של ג'ו אנדרסון. בשבועות האחרונים קיימנו שיחות עם קבוצות אוהדים והבהרנו את חשיבות הבידוד החברתי. אנחנו בקשר קבוע עם ראש העיר וכרגע המטרה העיקרית שלנו היא לעזור לטפל באסון ההומניטרי הזה".

* על פי "הסאן", גורל העונה באנגליה עשוי להיות מוכרע על ידי השחקנים שמסיימים חוזים ב-30 ביוני. כ-800 שחקנים כאלה רשומים בהתאחדות האנגלית בשלוש הליגות הבכירות, והם יצביעו בצורה חשאית בשבוע הקרוב אם הם מסכימים לשחק ללא חוזה או לא. על פי הדיווח, רבים מהשחקנים יסרבו לתרחיש שכזה וקבוצות מסוימות עלולות להיפגע קשות ולהעמיד סגלים משניים או העונה אכן תחודש.

* רופא נבחרת איטליה לשעבר אנריקו קסטלאצ'י מתקשה להבין מדוע הממשלה אוסרת על קיום אימונים ביחידות או בזוגות. "יש יותר מדי פסימיות באיטליה. אני מבין למה כולם פוחדים שהנגיף יחזור להשתולל, אבל אין שום סיבה לא לאפשר לקבוצות לקיים אימונים במתכונת מיוחדת. לצורך העניין, אם יש שחקן ואיש צוות אחד בחצי מגרש, זה יותר בטוח מאימון בפארק או טיול בגינה. אף כדורגלן לא מסוגל להעביר שלושה או ארבעה חודשים בלי להתאמן במסגרת מסודרת, זה שיגעון".

עוד בוואלה!

קיליאן אמבפה: "זכיתי לשחק עם ניימאר שהיה האליל שלי כשהייתי קטן"

לכתבה המלאה
שחקן צ'לסי וויליאן. רויטרס
הרבה תלוי בשחקנים החופשיים. וויליאן/רויטרס

כדורסל

* על פי דיווח ברשת CNBC, מנהלים וסוכנים ב-NBA מנסים להפעיל לחץ על ראשי הליגה לבטל את העונה. לברון ג'יימס הגיב וצייץ הערב: "ראיתי דיווחים על כך שרוצים לבטל את העונה? ממש לא נכון. אף אחד שאני מכיר לא אמר דברים כאלה. ברגע שנהיה בטוחים, נרצה לסיים את העונה. אני מוכן והקבוצה מוכנה. אף אחד לא צריך לבטל שום דבר".

* על פי דיווחים ביוון, היורוליג תכריע בין אתונה, קובנה ובלגרד כמארחת של שארית עונת 2019/20, אם אכן תהיה כזו. הכוונה היא לקיים את משחקי העונה הסדירה שנותרו ואת טורניר הפיינל 8 באותה עיר, ובכירי המפעל כבר פנו למנהלי האואקה של פנאתינייקוס, היכל השלום והאחווה של אולימפיאקוס וגם לאולמות של מארוסי ופריסטרי. באחד מכלי התקשורת ביוון נטען כי ראש העיר של סלוניקי הציע את האולם המקומי, וכבר טען כי הוא צופה 15 אלף מבקרים בעיר. יש לציין שכך או כך, המשחקים ייערכו ללא קהל.

ענפים נוספים

* ניק קיריוס תוקף את דומיניק תים, יריב ותיק שלו, על רקע סירובו לסייע במימון הטניסאים הפחות בכירים בסבב. תים אמר אמש ש"בכנות, אני לא חושב שאף שחקן טניס ירעב ללחם או יתקשה לשרוד, אפילו אלה שנמצאים במקומות נמוכים בדירוג העולמי".

קיריוס הגיב לדברים ואמר בתקיפות ש"תים עדיין לא מבין את הנקודה. אנחנו בצמרת הענף מרוויחים הרבה יותר ויכולים לתרום לאחרים. תנסה לשים את עצמך בנעליים של הטניסאים האלה שנלחמים כדי להתפרנס בכבוד".

* הצעה בארה"ב בגלל הקורונה: ליגות המיינור בבייסבול יבוטלו, שחקנים רבים מקבוצות הבת יועלו לסגלים של קבוצות ה-MLB, וזאת על מנת לאפשר לוח משחקים אינטנסיבי כדי לקיים את העונה, שלא ברור אם ומתי תיפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully