וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן ההודי אירפאן קאן ("נער החידות ממומביי") הלך לעולמו בגיל 53

29.4.2020 / 10:50

הכוכב ההודי, שהתפרסם בסרטים כמו "נער החידות ממומביי", "חיי פיי" ו"לאנצ'בוקס", מת בגיל 53 לאחר מאבק במחלת הסרטן, וכמה ימים בלבד לאחר שאמו מתה, מבלי שיכול היה לנכוח בהלוויתה

יח"צ - חד פעמי

הכוכב ההודי הבינלאומי אירפאן קאן הלך לעולמו בגיל 53. כך לפי פרסומי התקשורת הבינלאומית. השחקן אובחן כחולה בסרטן לפני שנתיים. הוא הצליח להתגבר עליו ואף צילם סרט חדש בשם "Angzeri Medium", אך בתקופה האחרונה סבל מסיבוכים בעקבות המחלה, והיום (רביעי) הוכרז על דבר מותו בבית חולים במומביי.

קאן הוא אחד מן הכוכבים הבוליוודיים העכשוויים הראשונים והיחידים שצלחו את המעבר למערב והפכו לכוכבים גלובליים. בצעירותו, חלם להיות שחקן קריקט, אך הדבר לא הסתייע. תחת זאת, הפך לשחקן קולנוע. אחד מתפקידיו הראשונים היה בסרט הקאנוני "סאלאם מומביי" בשלהי שנות השמונים, אך זה היה תפקיד קטן והוא התקשה למצוא את דרכו במשך שנים והסתפק בהופעות באופרות סבון נחותות.

פריצת הדרך שלו היתה ב"הלוחם", סרטו של אסיף קאפדיה הבריטי מ-2002. לאחר מכן, גילם בקביעות תפקידים ראשיים הן בקולנוע ההודי והן בקולנוע הבינלאומי. לצופים בישראל הוא מוכר בעיקר מ"נער החידות ממומביי", בו גילם את דמותו של החוקר. לאחר מכן כיכב גם ב"חיי פיי", "ספיידרמן המופלא", "פארק היורה", "התופת", "עניין של שם" ועוד, וכן בעיבוד האמריקאי של "בטיפול".

אירפאן קאן. AFP
אירפאן קאן באחת מהופעותיו הציבוריות האחרונות, לפני שנתיים/AFP

ייחודו של קאן היה שהשתתף הן בסרטים תוצרת הודו והן בכאלה דוברי אנגלית, הן בלהיטים מסחריים והן בכאלה שפנו לקהל מצומצם יותר, ותמיד עשה עבודה נפלאה.

אמו של קאן מתה אף היא, לפני ארבעה ימים בלבד, בגיל 95, ובשל המצב הוא לא היה יכול לנכוח פיזית בהלוויה. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים, שהיו עמו בשעת מותו. נציגים מטעם המשפחה מסרו "אירפאן היה נשמה חזקה, שנאבקה עד יומה האחרון והמשיכה לעורר השראה בסובביה. הוא עלה לשמים כשהוא מוקף באהבה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully