וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע להסדר עם מתלוננת: אחד המעורבים בפרשת אייל גולן נמחק מהתביעה

23.4.2020 / 16:52

במסגרת התביעה האזרחית שהגישו שלוש מהמתלוננות בפרשה, נמחק שמו של אחד מהמעורבים, שאסור בפרסום. על פי כתב האישום, הוא היה מכר של הזמר, והמתלוננת סיפקה לו שירותי מין לבקשת אביו

הזמר אייל גולן מופיע בעוזרת הקולית של אפל, סירי, כ"אייל הפדופיל"/צילום מסך

אחד המעורבים בפרשת "משחקי חברה" הגיע להסדר עם אחת המתלוננות - ונמחק מהתביעה האזרחית שהוגשה. שמו של המעורב אסור בפרסום, והצדדים התחייבו לשמור על סודיות בנוגע לפרטי ההסכם. בדרך כלל הסכמים מסוג זה מערבים תשלום פיצוי למתלוננת.

הפרשה התפוצצה בשנת 2013, ובמסגרתה נחקרו חשדות לניצול מיני של נערות על ידי הזמר וסביבתו. בסופו של דבר נסגרו התיקים נגד כל המעורבים בפרשה, מלבד אביו של הזמר, דני ביטון, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הדחה לזנות בנסיבות מחמירות, ניצול קטינים לזנות, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה. הוא נידון לשנתיים מאסר.

בתחילת השנה הגישו שלוש מהמתלוננות בפרשה תביעה אזרחית בגובה מאות אלפי שקלים נגד הזמר, אביו ומעורבים נוספים בפרשה, וכן נגד משטרת ישראל, בטענה כי התרשלה בחקירה. כעת, נמחק מהתביעה ת' לאחר שהגיע להסדר עם המתלוננת נגדו.

אייל גולן. אלוני מור,
שלוש מהמתלוננות הגישו תביעה אזרחית. גולן/אלוני מור

אף שתיק החקירה נגד ת' נסגר, כתב האישום שהוגש נגד אביו של הזמר ב-2015 חשף גם את חלקו בפרשה. על פי כתב האישום, ת' היה מכר של הזמר ואביו. המתלוננת, שכונתה בכתב האישום א"א, פגשה את ביטון במהלך הופעה של גולן ברעננה באוגוסט 2013. לאחר שהכירו, האב היה מודע לכך שא"א הייתה במצוקה כלכלית ונפשית, והחליט לנצל אותה כדי שתספק שירותי מין לו ולת'.

ביטון אמר לת' לחכות ברכב בחניון והבטיח להביא איתו בחורה ש"תעשה לו מה שהוא רוצה". אביו של הזמר אסף את המתלוננת מביתה, ואמר לה שעליהם לעבור בביתו של ת' כדי לאסוף מסמכים כלשהם. כשהגיעו לחניון הורה לה ביטון לעבור לרכב השני, ולבצע בת' מעשה מיני. היא אמרה לו שהיא לא מעוניינת, אך הוא הורה לה שוב לעשות זאת. על פי כתב האישום, הנערה "הבינה כי היא שוהה לבד בחניון עם הנאשם וב', לאור רצונה להמשיך ולהשיב טובה לנאשם (ביטון) בכדי להמשיך ולשהות בקרבת אייל, נעתרה להוראתו וסיפקה לת' שירותי מין בכך שביצעה בו מין אוראלי".

דני ביטון, אביו של אייל גולן, בית המשפט המחוזי בת"א, אפריל 2015. יוסי זליגר, פול צלמים
אביו של גולן, ביטון, בבית המשפט המחוזי ב-2015/פול צלמים, יוסי זליגר

עו"ד רותם אלוני-דוידוב, שמייצגת את המתלוננות שהגישו את התביעה, סירבה להגיב לדברים. גם מטעמו של ת' סירבו להגיב.

לפני כשנה פרסמו עיתונאי רשת 13, אורלי וילנאי וגיא מרוז, תחקיר על הפרשה ובו חשפו חלק מהעדויות ומחומרי החקירה בתיק, וכן ראיינו את המתלוננות. גולן וחברת "ליאם הפקות" ניסו למנוע את שידור התוכנית, אך בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשתם לצו מניעה והתיר את השידור.

מחאה נגד רשת 13: "אין מקום לתת לגולן במה"

בתוך כך, בימים האחרונים התעוררה מחאה כנגד רשת 13 בשל החלטת הערוץ לשתף את גולן במופע טלוויזיוני בערב יום העצמאות, לצדו של עומר אדם. שלשום שלח איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית מכתב למנכ"ל רשת 13, אבי בן טל, ובו נכתב בין השאר: "לטעמנו, בחירתו של אמן מוכר וידוע הזוכה להערצה מכל עבר, לנצל את מעמדו הציבורי הרם לשם ניצול ופגיעה בצעירות מוחלשות שרק רצו בקרבתו, כפי שעולה מכתב התביעה ומן התחקירים השונים, מעוררת תחושת קבס".

במכתב הוזכר גם התחקיר של וילנאי ומרוז, שפורסם בערוץ תחת הנהלתו הקודמת. לדברי איגוד מרכזי הסיוע, בתחקיר "נחשפו נדבכים מטרידים למדי מחקירת המשטרה את גולן ומקורביו והותירו רושם קשה באשר לאופן התנהלותו של גולן כלפי בחורות צעירות מרקע מוחלש".

האיגוד הוסיף כי "אין מקום לתת במה כה מרכזית להופעתו של גולן, במסגרת חגיגות יום העצמאות בערוץ טלוויזיה מרכזי באופן המעביר לציבור בכלל ולצעירות ולצעירים בפרט, את המסר השגוי והמוטעה כאילו ההתנהגויות כאמור הינן מקובלות, לגיטימיות ואולי אף רצויות". בנוסף לכך, הופצה ברשתות עצומה כנגד שידור חגיגות העצמאות עם גולן, שעליה חתמו עד אתמול בצהריים כמעט 7,000 אנשים.

מרשת 13 נמסר בתגובה כי "רשת 13 כחברת טלוויזיה לא מפעילה אג'נדה כזו או אחרת או לחילופין אינה משמשת כבית משפט, שכן עבור דברים אלה בדיוק קיים בית המשפט. יחד עם זאת, רשת מוצאת לנכון לשדר את התחקירים החשובים ביותר לצד הבאת מוזיקה ושמחה לעם ישראל, בטח ובטח במצב בו מצוי הציבור בימים אלה. כך עושות כל חברות הטלוויזיה הישראליות כמו גם תחנות הרדיו, הציבוריות והפרטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully