וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולסונארו המשתעל הצטרף להפגנה נגד סגר הקורונה: "מאמינים בברזיל"

בולסונארו, שלא עטה מסיכה, מתנגד למגבלות שהטילו מושלי מדינות שונים. המפגינים קראו לצבא להתערב ולסגור את הקונגרס, מתנגדי הנשיא אמרו כי הוא חצה קו אדום: "מפחיד לראות תמיכה במשטר צבאי, 30 שנה אחרי חזרת הדמוקרטיה". מספר הנדבקים במדינה הוא הגבוה באמריקה הלטינית

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו הצטרף אתמול (ראשון) למאות מפגינים מחוץ למטה הצבא בבירה ברזיליה, במחאה על הסגר שהטילו כמה מושלים ברחבי המדינה. כ-600 מפגינים קראו לצבא להתערב בטיפול במגיפת הקורונה ודרשו את סגירת הקונגרס. היו שהחזיקו כרזות שקראו: "התערבות צבאית עם בולסונארו".

"אני כאן כי אני מאמין בכם ואתם כאן כי אתם מאמינים בברזיל", אמר הנשיא לקהל שעמד על טנדר. בולסונארו, קצין צבא לשעבר, מותח ביקורת מתמדת על צעדי הסגר שנקטו מושלים שונים, כולל מושלי המדינות המאוכלסות ביותר במדינה, סאו פאולו וריו דה ז'נרו, כדי לעצור את התפשטות הנגיף. ביום שישי הוא פיטר את שר הבריאות הפופולרי, שתמך בהגבלות שלדברי בולסונארו פוגעות בכלכלה.

בברזיל, שבה חיים יותר מ-200 מיליון תושבים, נרשם מספר הנדבקים בנגיף הקורונה הגבוה ביותר באמריקה הלטינית - יותר מ-38 אלף נכון לאתמול, ועם יותר מ-2,400 מקרי מוות.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בעצרת נגד סגר הקורונה בברזיליה, 19 באפריל 2020. רויטרס
תומכיו קוראים להתערבות צבאית. בולסונארו, אתמול/רויטרס

במהלך נאומו, שבו נתקף שיעול, בולסונארו לא הגיב לקריאות הקהל להתערבות צבאית ולדרישה לסגור את הקונגרס. "עליכם להילחם למען המדינה שלכם. סמכו על הנשיא שלכם שיעשה את הנדרש כדי שנוכל לשמור על הדמוקרטיה ועל הדבר היקר לנו ביותר, החופש שלנו," אמר הנשיא הימני קיצוני.

עם זאת, לפי סקר שפורסם ביום שבת, רוב אזרחי המדינה תומכים בצעדי הסגר חרף ההשלכות הכלכליות. בחודש שעבר הפגינו רבים במרפסות ברחבי ברזיל נגד המדיניות המקלה של הנשיא, שעבר כמה בדיקות קורונה. הוא טוען שהן שבו שליליות.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בעצרת נגד סגר הקורונה בברזיליה, 19 באפריל 2020. רויטרס
לא מסתיר את אהדתו לדיקטטורה הצבאית. בולסונארו, אתמול/רויטרס

בולסונארו לא הסתיר במהלך הקריירה שלו את אהדתו לדיקטטורה הצבאית ששלטה בברזיל מ-1964 ועד 1985. מאז השבעתו לתפקיד בינואר אשתקד, הוא ביקש ממשרד ההגנה שלו לערוך טקסי זיכרון לאותה תקופה ותמך בשינויים בתכנית לימודי ההיסטוריה בבתי הספר ביחס להפיכה הצבאית.
מתנגדיו של הנשיא אמרו כי הוא חצה אתמול קו אדום.

"נשיא הרפובליקה חצה את הרוביקון", כתב פליפה סנטה קרוס, נשיא לשכת עורכי הדין של ברזיל, בחשבון הטוויטר שלו. "הגיע הזמן שהכוחות הדמוקרטיים יתאחדו, יתגברו על הקשיים ועל המחלוקות, בשם טובת הכלל ששמה חירות".

נשיא בית המשפט העליון התמקד במפגינים. "מפחיד לראות הפגנות בעד חזרת המשטר הצבאי, אחרי 30 שנות דמוקרטיה", כתב לואיס רוברטו ברוסו בטוויטר.

נשיא ברזיל הגביר את הופעותיו בציבור בשבועות האחרונים, כשהוא נפגש עם תומכים, מפגינים, עוברי אורח ובעלי עסקים, בניגוד להמלצות ארגון הבריאות העולמי ומשרד הבריאות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully