וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיבוי טראמפ: הפגנות ברחבי ארה"ב נגד סגר הקורונה

20.4.2020 / 12:28

בכמה מדינות יצאו מפגינים למחות על המגבלות המוטלות עליהן. טקסס ופלורידה מתכננות לחדש את הפעילות הכלכלית שלהן בקרוב, אך מושלים רבים אחרים מזהירים כי אין להם מספיק בדיקות כפי שטוען הנשיא: "זה פשוט שקר". מספר המתים מהנגיף עלה ל-40 אלף

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

מפגינים ברחבי ארצות הברית מחו הלילה (ראשון) נגד המגבלות שהוטלו לצורך בלימת מגיפת הקורונה, תוך שהם זוכים לגיבוי הנשיא דונלד טראמפ וחרף המלצות מומחי הרפואה.

באולימפיה, בירת מדינת וושינגטון, הפגינו כ-2,500 איש נגד הוראת המושל הדמוקרטי ג'יי אינסלי להישאר בבתים, כשהם מפרים את איסור ההתקהלות על 50 בני אדם ויותר. על אף דרישות המארגנים מהמשתתפים לעטות כיסוי פנים או מסיכות בהתאם להמלצות, רבים מהם לא עשו זאת.

"סגירת עסקים על פי בחירת מנצחים או מפסידים, דרך קביעה של מי חיוני ומי לא, היא הפרה של חוקת המדינה והחוקה הפדרלית", אמר טיילר מילר, אחד המארגנים, מהנדס במקצועו מהעיר ברמרטון.

בדנבר, מאות אנשים התאספו מחוץ לגבעת הקפיטול של המדינה בדרישה לסיום הסגר בקולורדו. בזמן שהמפגינים חסמו את הרחובות עם מכוניות, צוותים רפואיים עם חלוקים ומסיכות עמדו בכמה צמתים במחאת נגד. הפגנות, שהחלו בסוף השבוע, נערכו בכמה מוקדים בטקסס, וויסקונסין ובערי הבירה של אוהיו, מינסוטה, מישיגן ווירג'יניה.

ארצות הברית היא המדינה עם מספר המתים הגבוה ביותר בעולם, שהגיע היום ל-40 אלף. 744 אלף איש נדבקו, ויותר מ-22 מיליון בני אדם פנו בבקשה לקבל דמי אבטלה בחודש האחרון בשל הפיטורים ההמוניים הפתאומיים.

הפגנה נגד אמצעי הסגר בבירת מדינת וושינגטון, ארה"ב, 19 באפריל 2020. רויטרס
"רוצים לחזור לעבוד". מפגינים נגד המגבלות באולימפיה, וושינגטון/רויטרס

ההפגנות פרצו אחרי שטראמפ קרא בסוף השבוע בחשבון הטוויטר שלו "לשחרר" כמה מדינות שהמושלים הדמוקרטים שלהן מסרבים לבטל את אמצעי הסגר. טקסס, אוהיו, פלורידה ומדינות נוספות מתכננות לפתוח חלקים מהכלכלות שלהן, ייתכן שכבר ב-1 במאי או קודם לכן, אולם נראה שהן עדיין נוקטות זהירות.

"האנשים האלו אוהבים את המדינות שלנו", אמר הלילה טראמפ, שרוצה לראות את התאוששות הכלכלה לפני הבחירות בנובמבר, בתדרוך שלו בבית הלבן. "הם רוצים לחזור לעבוד".

טראמפ התכתש לאורך היום עם מושלי המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהווירוס, בעקבות טענותיו שיש להן מספיק בדיקות ושעליהן לחדש במהירות את פעילותן הכלכלית.

וושינגטון סקוור פארק בניו יורק בצל הקורונה, 19 באפריל 2020. רויטרס
ירידה במספר המאושפזים. ניו יורק, היום/רויטרס

בניו יורק המצב ממשיך להתייצב, כשמספר המאושפזים ירד ל-16 אלף משיא של 18 אלף, כמו גם מספר המונשמים. 507 בני אדם מתו במדינה ביממה החולפת, בהשוואה ליותר מ-700 יום קודם לכן. עם זאת, באזורים אחרים, כמו בוסטון ושיקגו, נרשמה עלייה במספר המקרים. בניו ג'רזי דווח על כ-3,900 מקרים חדשים, המספר הרב ביותר זה קרוב לשבועיים.

"אם הנתונים יימשכו והמגמה תימשך, עברנו את השיא וכל האינדיקציות בשלב זה מצביעות על כך שאנחנו בירידה. אם הירידה תימשך או לא תלויה במה שנעשה", אמר המושל אנדרו קואומו בתדרוך היומי שלו. קואומו, כמו מושלים אחרים, נואשים לבדיקות נוספות. לדברי קואומו, כדי לקבל הבנה של כמה אנשים נדבקו בנגיף, מדינת ניו יורק תעשה את הבדיקות הגדולות ביותר ברחבי ארצות הברית החל מהשבוע הבא, דרך דגימות רנדומליות.

לארי הוגן, מושל מרילנד הרפובליקני, אמר כי "אני חושב שהממשל מנסה להאיץ את הבדיקות, הם עושים דברים ביחס למעבדות הפרטיות". ואולם, הוא הוסיף כי "הניסיון לסלק את זה, לומר שהמושלים יכולים לעשות בדיקות נוספות, ושאכישהו אנחנו לא עושים את העבודה שלנו, זה פשוט שקר".

מושלי מישיגן ואוהיו אמרו כי הם יוכלו להכפיל או אף לשלש את יכולת הבדיקות שלהם אם הממשל הפדרלי יסייע להם לרכוש מטושים ורגנטים, מרכיבים החיוניים להליך הבדיקות.

נשיא ארצות  הברית דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס בתדרוך קורונה בבית הלבן, 20 אפריל 2020. רויטרס
זקוק לשיפור המצב הכלכלי לפני נובמבר. טראמפ, לצד סגנו פנס, הלילה/רויטרס

ההמלצות של ממשל טראמפ לחידוש הפעילות הכלכלית קוראות למדינות להסיר את המגבלות בהדרגתיות לאחר 14 ימים רצופים של ירידה במספר הנדבקים. עם זאת, הנשיא מעודד את המפגינים שרוצים לבטל את המגבלות קודם לכן, וקרא "לשחרר" את מישיגן, מינסוטה ווירג'יניה, שמונהגות על ידי מושלים דמוקרטים.

אינסלי, מושל וושינגטון, הגביר את מתקפותיו נגד טראמפ בשל קריאות "השחרור שלו". לדבריו, הנשיא מעודד אנשים להפר את חוקי המדינות.

"הוראות הבידוד האלו הן למעשה חוקי המדינות", אמר. "יש כאן נשיא אמריקני שמעודד אנשים להפר את החוק, אני לא יכול לזכור דבר כזה בכל חיי באמריקה".

בקונגרס, המחוקקים מתקרבים להסכם על סיוע נוסף לעסקים קטנים שנפגעו מהמגיפה. התכנית כבר הושקה בחודש שעבר במסגרת חבילת התמריצים בגובה 2.3 טריליון דולר, אך הכספים שלה כבר אזלו.

(עדכון ראשון: 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully