וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגבורה", "אושוויץ בצבע", "ילדי וינדרמיר": המלצות צפייה לערב יום השואה והגבורה 2020

20.4.2020 / 0:00

כמדי שנה מוקדש ערב יום השואה והגבורה בערוצים השונים לשידורים הולמים. בין היתר ישודרו סרטי התעודה "אושוויץ בצבע", "הגבורה", "רעב: מחתרת רופאי גטו ורשה" ו"שינדלר: הסיפור האמיתי", סרטי הדרמה "ילדי וינדרמיר" ו"המוביל", המופע "אפר ואבק" של יהודה פוליקר ועוד

פרומו ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה בכאן 11 2020/כאן 11

בכאן 11 ב-19:50, צ'יקה, הכלבה בגטו
סרט אנימציה קצר המבוסס על ספרה של בת שבע דגן, שנכתב לקוראים הצעירים, ומספר על ימי השואה דרך עיניו של ילד בן חמש (מיכאש) המסרב להיפרד מכלבתו האהובה צ'יקה. בגטו בפולין מצווים הנאצים על היהודים למסור את כלביהם בשל האיסור בחוקי נירנברג להחזיק בביתם חיות מחמד, אך מיכאש, שקשור מאוד לכלבתו, מסרב למסור אותה. הוריו מחפשים פתרון שיאפשר להם לשמור על צ'יקה, והילד שותף פעיל בהחלטות. הסרט מציג ברגישות ובחכמה סיטואציה שאינה מוכרת לילדים בימינו - משפחה במצוקה בתקופת המלחמה.

צפו כאן בסרט המלא:

ב-yes דוקו ב-21:00 וב-STINGTV + ב-HOT8 ב-22:25 + בסלקום tv, אושוויץ בצבע
לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ, מביא הסרט החדש "אושוויץ בצבע" עיבוד מיוחד שנעשה לסרטי ה"שחור-לבן" של אושוויץ, והתמונות הקשות קמות לתחייה אל מול עינינו. הינדו הורניק, ארק הירש, ד"ר משה אביטל, ג'ודית אלטמן, פניה ברצובסקי ועשרה ניצולי אושוויץ נוספים, מספרים לאורך הסרט על הרס התרבות היהודית בתקופת השואה, על ניסיונות ההתנגדות של היהודים מול הנאצים, על ההשפעה שהיתה לשואה גם על הצוענים באירופה ועל עליית הפשיזם בימינו. הסרט, בבימויו של זוכה פרס ה-BAFTA דיוויד שולמן, שמסופר בקולו של בן קינגסלי, מציג לצד העדויות המרגשות גם תמונות מ"אלבום אושוויץ" - אוסף התמונות היחיד שתיעד את חיי היומיום באושוויץ (צולם ככל הנראה ע"י חיילי האס.אס) ושרד את השואה. שני חלקים ברצף.

ב-yes1 ב-21:01 + בסלקום tv, ילדי וינדרמיר
דרמה בריטית המבוססת על סיפור אמיתי. קבוצת ילדים ניצולי שואה מגיעים לאזור האגמים בבריטניה של אחרי מלחמת העולם השנייה ומתחילים תהליך מורכב של שיקום והשתלבות בחברה, בעזרתו של פסיכולוג ילדים מסור. בין היתר מככבים איאן גלן ("משחקי הכס"), תומאס קרצ'מן ("הפסנתרן"). בריטניה, 2020.

עוד בוואלה!

טל פרידמן: "גם אם הייתי בשואה הייתי מתנהג כקומיקאי"

לכתבה המלאה
אושוויץ בצבע. יח"צ,
התמונות הקשות קמות לתחייה. "אושוויץ בצבע"/יח"צ

בכאן 11 ב-21:15, רעב: מחתרת רופאי גטו ורשה
סרט תיעודי המביא את סיפורם של רופאי גטו ורשה, שכנגד כל הסיכויים, בתנאים קשים ביותר של סגר, צפיפות ומחלות קשות, הקימו מערך בריאות מרשים שתיפקד 24 שעות ביממה וסיפק שירותים לאוכלוסיית הגטו. המערך הרפואי של הגטו כלל כ-800 רופאים ורופאות, מדענים בעלי שם ואחיות מקצועיות. במסגרת המערך שהקימו, הצליחו הרופאים היהודים לייצר שני מיזמים חסרי תקדים: פקולטה מחתרתית ללימודי רפואה, ומחקר שעסק ברעב.

הפקולטה הוקמה ב-1941, בניגוד מוחלט לפקודות הנאצים. מספר פרופסורים ורופאים, בשיתוף ראש מערך הבריאות ביודנראט, ד"ר ישראל מילייקובסקי, העמידו מערך לימודים ל-500 הסטודנטים לרפואה שעברו לחיות בגטו. הלימודים התקיימו בכל תנאי ובכל מזג אוויר, בחשאיות ותחת איום מתמיד של סכנת מוות. הסטודנטים המתקדמים, יכולים היו לסייע ולטפל באוכלוסיית הגטו שמנתה אז כ-450,000 איש וסבלה מרעב, מטיפוס ומתחלואים רבים.

כשנה לאחר מכן, נולד הרעיון לערוך מחקר על "מחלת הרעב". הרעב היה גורם עיקרי לתמותה בגטו, אבל הוא התבטא בצורות בקרב דרי הגטו: חלקם נראו מנופחים ומנוזלים, אחרים נראו רזים וכחושים. בעזרת המחקר ביקשו הרופאים להבין לא רק מדוע נוצרים ההבדלים הללו, אלא שאפו גם לסייע לתושבי הגטו ולאנושות כולה להבין מהו הרעב מבחינה קלינית ופתולוגי וכיצד ניתן להירפא ממנו.
בקיץ 1942, דר' ישראל מילייקובסקי הצליח להבריח את המחקר החוצה ורופאים פולנים דאגו לפרסומו שנה לאחר תבוסת הנאצים. עד היום נחשב המחקר לחלוצי וליחיד מסוגו. האופן שבו בוצע, דיוק המדידות שנלקחו, המעקב הקפדני אחר הנבדקים, פירוט הגילויים והממצאים - כל אלה מרשימים ביותר וכמובן חד פעמיים, בשל הסיטואציה הזוועתית שיצרו החיים בגטו.

בסרט נחשפות בפעם הראשונה עדויות מוקלטות של מי שלקחו חלק בלימודי הפקולטה המחתרתית ובמחקר על מחלת הרעב ושרדו כדי לספר. קולותיהם מביאים סיפור לא מוכר של מרד נוסף שהתקיים בגטו ורשה: מרד המוחות הטובים והאנושיים בעולם, במי שבא להשמידם.

מתוך הסרט "הגבורה", אברהם מיכאל גרינזייד, ברוך שוב, שלום מגיד. רשת 13,
לוחמים יהודים אמיצים. "הגבורה"/רשת 13

בקשת 12 ב-21:30, בכל זאת אינני נפרד
מופע מוזיקלי מזאפה הרצליה בהנחיית חיים אתגר ובהשתתפות מיטב אמני ישראל: מירי מסיקה, הראל סקעת, עמיר בניון, עדן אלנה, אניה בוקשטיין, ירדנה ארזי ואור עמרמי ברוקמן.

ברשת 13 ב-21:30, הגבורה
סרטה של הבמאית ציפי ביידר, המביא את סיפורם של ארבעה לוחמים יהודים אמיצים - ישראל רודינסקי, אברהם מיכאל גרינזייד, ברוך שוב ושלום מגיד - שנלחמו לצד בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, איבדו את משפחתם והחליטו להתגייס לצבא האדום ולהילחם נגד הגרמנים. הסרט מביא את סיפור הגבורה וסיפור חייהם האישי, לצד מונולוגים חושפניים הכוללים סודות כמוסים שלא סופרו עד היום, של לוחמים אמיצים שלחמו לחימת גרילה, הורידו רכבות מהפסים, פוצצו גשרים, לחמו ביחידות גרמניות קטנות והרגו חיילים גרמנים. חיילים אמיצים שקיבלו הוראות ביצוע מהמפקדה של הצבא האדום לביצוע משימות חשאיות שחלקן היו קשות מנשוא מבחינה נפשית, משימות שלא עזבו את מוחם גם 70 שנה אחרי.

בקשת 12 ב-22:35, זיכרון בסלון
חנה גופרית, ניצולת שואה, תשתף את סיפורה בשיחה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, אדיר מילר, מרים פרץ, ריטה וסיון רהב מאיר. חנה ואמה התחבאו במשך שנתיים בדירת מסתור, והיו בין הבודדות מהעיירה בה חיו בפולין שהצליחו לשרוד את השואה, אלפי יהודי העיירה נספו בטרבלינקה. חנה עלתה ארצה ב-1949 ועד לפני מספר שנים הסתירה את עברה.

ילדי וינדרמיר. יח"צ,
להשתקם. "ילדי וינדרמיר"/יח"צ

ב-yes דוקו ב-22:32 וב-STINGTV + סלקום tv, ילדי וינדרמיר: במילותיהם
סיפורו של הפרויקט פורץ הדרך לשיקומם של 300 ילדים שניצלו מהשואה, על גדות אגם ווינדרמיר שבאנגליה. מיד אחרי המלחמה פנה הפילנתרופ היהודי לאונרד מונטיפיורי - שהיה לו כבר ניסיון בהצלה לפני המלחמה עם הקינדרטרנספורט - לממשלה הבריטית וביקש להביא 1000 ילדים ששרדו את מחנות הריכוז לאנגליה. אושרו לו 300. כך בקיץ 1945 הובאו אל אגם ווינדרמיר הפסטורלי 300 ילדים ששרדו את מחנה הריכוז טרזינשטט, כדי לשקמם ולתת להם התחלה חדשה בחיים. פרויקט שכזה לשיקומם של 300 ילדים הסובלים מטראומה לא נוסה קודם לכן בממלכה, אך עם הלוקיישן האידיאלי ועם צוות מטפלים שהורכב בקפידה, הילדים קיבלו הזדמנות לשכוח את טכניקות ההישרדות שלמדו במחנות. עם החופש לרכוב על אופניים, לשחק כדורגל, ללמוד אנגלית, לשחות באגם ולהתרועע עם בני נוער מקומיים, הם התחילו להשלים עם הזוועות שעברו ועם העובדה שהורים ואחיהם נספו. למרות שהממשלה הבריטית הציעה להם ויזות זמניות למשך שנתיים, התברר עד מהרה שאין לילדים הללו לאן ללכת. רבים מהם נשארו לחיות באנגליה והפכו לאזרחים בריטיים. חלקם אף הפכו לדמויות משמעותיות בבריטניה, כמו למשל סר בן הלפגוט שייצג את אנגליה בהרמת משקולות באולימפיאדת 1956. היום, אחרי 75 שנה, מתיישבים חלק מהניצולים הללו אל מול המצלמות ומספרים את סיפורם המרגש.

בקשת 12 ב-23:15, אפר ואבק
יהודה פוליקר מציין 30 שנה לאלבומו "אפר ואבק" בהופעה מוזיקלית טלוויזיונית ראשונה מזה 15 שנה.

מי גנב את השפן הוורוד. יח"צ,
ילדה נאלצת להתבגר. "מי גנב את השפן הוורוד"/יח"צ

למנויי yes

ב-yes5 ב-20:00, מי גנב את השפן הורוד
דרמה על פי רומן מאת ג'ודית קר. השנה היא 1933 והיטלר עומד לעלות לשלטון, אנה, ילדה מקסימה בת 9 בורחת עם משפחתה מגרמניה ובטעות משאירה מאחוריה את בובת השפן הוורודה שלה. החיים בגלות אינם פשוטים, שפה זרה, מנהגים שונים ובעיקר המון געגועים לחברים ולבית הישן. היום יום קשה לה, בית הספר החדש, המצב הכלכלי העגום ושנאת הזרים נמצאת בכל פינה. ולמרות זאת, אנה גדלה לקחת אחריות, וכשמשפחתה נאלצת לברוח פעם נוספת היא בטוחה ששום דבר לא יעמוד בדרכה. גרמניה 2019.

למנויי HOT

ב-HOT8 ב-16:05, שינדלר: הסיפור האמיתי
רובנו מכירים את שמו של אוסקר שינדלר מהסרט המפורסם הנושא את שמו. שינדלר היה תעשיין צ'כי-גרמני שהיה בעל מפעל קטן בקרקוב, פולין. משנת 1940 ואילך הוא העסיק עובדים יהודים, וככל שהתגברה רדיפת הנאצים אחרי אותם יהודים, הוא הצליח להקים מחנה ריכוז אישי משלו שבו היו עובדיו מוגנים מפני האימה שבחוץ. רבים מהניצולים מופיעים בסרט, המכיל סרט ארכיון נדיר וכן חומרים שצולמו במיוחד מפולין, כולל ראיונות אשתו והפילגש של שינדלר, המספרים את סיפורו של האיש יוצא הדופן שהצליח להציל יותר מ-1,000 יהודים ממחנות ההשמדה של היטלר. הסרט יצא לראשונה בשנת 1983 ומחודש כעת ב-HD.

ב-HOT8 החל מ-17:00, המלחמה של היטלר
נקודת מבט חדשה ודרמטית על מלחמתו של אדולף היטלר. סדרה בת ששה פרקים (המשודרים ברצף) הכוללת את מהלכי המלחמה שנקט היטלר במטרה להגשים את חזונו ולהפוך את גרמניה למעצמה היבשתית הגדולה ביותר. היטלר היה נחוש לכבוש את מזרח אירופה במטרה להרחיב את גרמניה, להפוך אותה למעצמה יבשתית גדולה ובכך להגשים את האידיאולוגיה שלו סביב "מרחב מחיה" לעם הגרמני. מדיניותו של היטלר, שהתבססה על אידיאולוגיה גזענית, תכננה לחסל או לשעבד את האוכלוסייה שעמדה בדרכו של הרייך. הייתה זו הנחישות שלו לממש את המדיניות והאמונה שרק אלימות יכולה להביא לזכייה בשלטון. באמצעות ראיונות עם אנשי אקדמיה מומחים, צילומים נדירים מקוריים של המקומות שבהם הכל התרחש וצילומי ארכיון שטרם נראו, אנו נחשפים למלחמתו של היטלר מזווית חדשה לגמרי.

המלחמה של היטלר. יח"צ,
השתלטות על אירופה. "המלחמה של היטלר"/יח"צ

למנויי סלקום tv

ערוץ העדויות של יד ושם
ערוץ שבמשך 48 שעות משדר עדויות מלאות של ניצולים ושורדי שואה שמשמיעים את קולם ומספרים את סיפורם האישי המרגש.

למנויי פרטנר TV

המרוץ
לראשונה בפרטנר, דרמת הספורט הביוגרפית. ג'סי אוונס (סטפן ג'יימס) הוא בחור אפרו-אמריקאי צעיר המתגלה בתחילת שנות ה-30 של המאה הקודמת ככישרון בתחומי האתלטיקה, אך מעבר לכך הוא נאבק לפרנס את משפחתו ונאלץ להתמודד עם גזענות רבה נגדו בשל צבע עורו. במקביל, לאחר שיקולים רבים מוחלט שארה"ב בכל זאת תשתתף באולימפיאדת ברלין, ואוונס ומאמנו נשלחים לשם. כעת מוטלת עליו האחריות והלחץ לנצח את יריביו הגרמנים ולהפריך את תורת הגזע העליון של הנאצים. גם עם ג'רמי איירונס, ג'ייסון סודייקיס, ויליאם הרט, דיוויד קרוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully