וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן הרחיבה את מצב החירום לכל המדינה בשל המשך התפשטות הקורונה

16.4.2020 / 15:15

אחרי עלייה במספר הנדבקים בשבועות האחרונים, במיוחד בבירה טוקיו, הממשלה הגיעה למסקנה שהמאמצים לבלימת המגיפה צריכים להיות ברמה הכלל-ארצית. זאת, אחרי מצב חירום חלקי בכמה מוקדים. מספר הנדבקים עלה ליותר מ-9,000 בני אדם

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ראש ממשלת יפן שינזו אבה הכריז היום (חמישי) על הרחבת מצב החירום בכל המדינה, כדי למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה - כך אמר גורם ממשלתי. אחרי עלייה במספר הנדבקים בשבועות האחרונים, במיוחד בבירה טוקיו, הממשלה ככל הנראה הגיעה למסקנה שהמאמצים לבלימת המגיפה צריכים להיות ברמה הכלל ארצית.

המהלך ככל הנראה נועד למנוע את נסיעותיהם של אנשים רבים במהלך "השבוע המוזהב", חג שיחל בהמשך החודש עד 6 במאי, שסומן כיום האחרון במצב החירום הנוכחי. עד עתה, המצב היה תקף רק לטוקיו, אוסקה וחמישה מחוזות. בעוד שזה אינו סגר, מצב החירום יעניק לרשויות יותר סמכויות להשאיר את התושבים בבתיהם ולסגור עסקים.

היום דווח על 300 מקרים חדשים ברחבי המדינה, בהם 149 בטוקיו, ובסך הכול מספר הנדבקים בווירוס ביפן חצה את ה-9,000 איש. 200 מקרי מוות נרשמו ביפן כתוצאה מהווירוס, שהוביל לדחיית האולימפיאדה שהייתה אמורה להיערך בקיץ בטוקיו.

ראש ממשלת יפן, עוטה מסכה, במהלך תדרוך בנשוא נגיף הקורונה במעונו בטוקיו 7 באפריל 2020. רויטרס
הסגר המצומצם לא עזר. ראש הממשלה אבה/רויטרס

הרחבת מצב החירום עשויה להוות הקלה על חלק מהמחוזות שפנו לממשל המרכזי, אך מושלים אחרים שבשטחם לא חלה עלייה במספר הנדבקים נראו מבולבלים.

"מספר הנדבקים במחוז שלנו נשמר על רמה מסוימת. אנחנו הולכים לשנות את מה שביקשנו מהאנשים. אני לא מבין זאת", אמר מושל מחוז ניגטה, הידיו הנמיזו. במחוז נרשמו 47 מקרים מאומתים.

גורם בממשלה אמר כי אבה יכניס שינוי לתקציב שיאפשר חלוקת מענקים בסך 300 אלף ין לכל משק בית שהכנסתו נפגעה כתוצאה מהמשבר. מדובר בצעד חריג, שכן התקציב מגובש בקפידה על ידי משרד האוצר כדי לענות על עמדות הפוליטיקאים. כל שינוי ממחיש את האתגר הנציב בפניו של אבה בהתמודדות עם הנזק הכלכלי הגובר מהמגיפה, מבלי להכביד עוד יותר על הכלכלה הרעועה.

אבה ספג ביקורת רבה, הן מצד האופוזיציה והן מצד חברי מפגלת השלטון שלו, על כך שהגיב מעט מדי ומאוחר מדי למשבר, והפופולריות שלו ירדה משמעותית. לפי סקר של הערוץ הציבורי NHK, התמיכה בו נפלה ל-39%. 75% סבורים שההכרזה שלו על מצב החירום הגיעה מאוחר מדי.

הכלכלה של יפן, השלישית בגודלה בעולם, צפויה לעבור קצב גידול שלילי של 5.2% השנה. חבילת התמריצים של אבה היא בגובה של כמעט טריליון דולר, אך סקר של רויטרס עלה כי רוב התאגידים היפנים מאוכזבים מהתכנית הממשלתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully