וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "הצלחה שברירית" מול הקורנה, גרמניה מתחילה להקל בסגר

16.4.2020 / 11:46

מרקל הכריזה על צעדים ראשונים ליציאה מהמשבר, בהם פתיחת חלק מהחנויות עוד השבוע וחידוש הלימודים ב-3 במאי. עם זאת, היא הזהירה כי המצב נזיל וכי אם קצב ההדבקה, שירד ל-1, יגדל, מערכת הבריאות תתקשה לעמוד בעומס. "יש צורך להיות זהירים"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

גרמניה השיגה "הצלחה שברירית זמנית" במאבק בנגיף הקורונה, והיא תחל בהקלות קלות על הסגר עם פתיחה חלקית של חנויות בימים הקרובים. הקנצלרית אנגלה מרקל אמרה כי בתי הספר יחדשו את הלימודים ב-4 במאי, בעוד שתקנות ההרחקה החברתית יישאו על כנן עד 3 במאי. זה סוכם במפגש בין מרקל לבין 16 מנהיגי מדינות המחוז בגרמניה, והם ייפגשו שוב ב-30 באפריל כדי לדון בשלבים הבאים של היציאה מהמשבר.

לפי ההסכמות, חברות שלהן חנויות בגודל של עד 800 מ"ר יפתחו מחדש, כמו גם סוכנויות למכירת מכוניות ואופניים וחנויות ספרים. עם זאת, עליהן להקפיד על שמירת מרחק בין הלקוחות ועל כללי היגיינה. ב-4 במאי ייפתח גם מספרות.

הממשל הפדרלי והממשלות במדינות המחוז "המליצו בתוקף" לאזרחים לעטות מסיכה בתחבורה הציבורית ובזמן הקניות. האיסור על כינוסים דתיים יימשך, כשגם מסעדות, ברים, בתי קפה, בתי קולנוע יישארו סגורים. אירועים המוניים לא יתקיימו לפחות עד 31 באוגוסט.

"אנחנו מתקדמים בצעדים קטנים", אמרה מרקל במסיבת עיתונאים. "זהו מצב שברירי, ויש צורך בזהירות". כמה מדינות אחרות באירופה החלו בימים האחרונים לצמצם חלק מהמגבלות הנוקשות שהטילו לצורך בלימת הווירוס, בהן אוסטריה וספרד.

לפני הנתונים המעודכנים, מספר המקרים המאומתים בגרמניה עלה ב-2,866 ל-130,450, מה שמצביע על היום השני ברציפות שבו מספר המקרים החדשים עולה. מספר המתים צמח ב-315 מקרים ל-3,569 בסך הכול.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים על בלימת נגיף הקורונה, 15 באפריל 2020. רויטרס
"אתם רואים איזה מרחב קטן יש לנו". מרקל, אתמול/רויטרס

במסמך שגיבשו הממשלים הפדרליים והמחוזיים, נכתב כי הם תמכו בשימוש מרצון באפליקציית מעקב, לכשתהיה זמינה, כך שאנשים יהיו יכולים לגלות במהירות אם הם נחשפו לאדם שנדבק בנגיף. הם הביעו תמיכה ביוזמה אירופית שנועדה לשמור על הפרטיות של המעוקבים. הממשלה הגרמנית כבר החליטה להאריך את בקרת הגבולות עם אוסטריה, שוויץ, צרפת, לוקסמבורג ודנמרק ב-20 יום, עד לתחילת מאי.

מרקל אמרה כי שיעור ההדבקה של הנגיף בגרמניה הוא בסביבות 1 - כלומר אדם אחד מדביק אדם אחד בממוצע. לדבריה, אם הקצב יעלה ל-1.1, מערכת הבריאות של גרמניה תגיע לקצה גבול היכולת שלה באוקטובר, ב-1.2 זה יקרה ביולי, וב-1.3 כבר ביוני. "אתם רואים איזה מרחב קטן יש לנו", הוסיפה מרקל.

חברות שונות ופוליטיקאים חוששים מההשפעה הכלכלית של סגר ממושך, אף שהממשלה ניסתה לרפד את הנזקים במגוון צעדים, כולל חבילת תמריצים של 750 מיליארד אירו. משרד האוצר אמר כי גרמניה נכנסה למיתון במרץ וכי ההאטה הכלכלית צפויה להימשך עד לאמצע השנה.

"אנחנו בשגרה חדשה, שלא תהיה קצרה, אלא תהיה עמנו למשך זמן מה, עד שנצליח לפתח תרופות וחיסונים כדי למנוע את התפשטות המגיפה", אמר שר האוצר אולף שולץ. לפי המשרד שלו, גם אם תהיה הקלה במגבלות, הפעילות הכלכלית תמשיך להיות מצומצמת מאוד והיא תתגבר בהדרגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully