וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מסיכות בקלפי: מפלגת השלטון בדרום קוריאה ניצחה בבחירות בצל הקורונה

15.4.2020 / 19:06

למרות המשבר העולמי, קוריאה הדרומית לא דחתה את ההצבעה והאזרחים יצאו להצביע כשהם עוטים מסיכות מגן וכפפות פלסטיק. בניגוד לחלק מהתחזיות, אחוז ההצבעה היה הגבוה בהיסטוריה ומפלגתו של הנשיא מון ג'ה-אין צפויה לנצח שוב

רויטרס

מפלגת השלטון של נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין צפויה לנצח בבחירות הכלליות שנערכות היום (רביעי) - כך הראו המדגמים במדינה, בעוד האזרחים הלכו לקלפיות כדי לבחור את חברי הפרלמנט. זאת, כשהם עוטים מסיכות וכפפות פלסטיק, כחלק מאמצעי הבטיחות המחמירים נגד נגיף הקורונה.

מדובר באחת ממערכות הבחירות הלאומיות הראשונות שמתקיימת תוך כדי מגיפת הקורונה. כ-14 אלף קלפיות נפתחו בשעה 18:00 ברחבי הארץ לאחר חיטוי, והמצביעים נדרשו לעטות מסיכה ולמדוד חום עם הגעתם. כל מי שהטמפרטורה שלו נמצאה גבוהה מ-37.5 מעלות הועבר להצבעה בתא מיוחד. בנוסף, על כל הבוחרים להשתמש בחיטוי ידיים ובכפפות פלסטיק בעת הטלת הפתקים לקלפי, ולהקפיד על מרחק של מטר אחד מכל אדם אחר.

תור לקלפיות בבחירות לפרלמנט הדרום קוריאני בצל מגיפת הקורונה. 15 באפריל 2020. אי-פי, AP
אישה מצביעה כשהיא עוטה מסיכת מגן מפני נגיף הקורונה בקוריאה הדרומית/AP, אי-פי

בניגוד לציפיות, אחוז ההצבעה בבחירות הנערכות בצל איום ההידבקות, היה 65.1% - גבוה יותר מכל בחירות לפרלמנט בהיסטוריה הדמוקרטית של המדינה, לפי נתוני ועדת הבחירות הלאומית. על פי המדגמים שערכו רשתות הטלוויזיה, המחנה של מון נמצא בדרכו להבטיח כ-177 מושבים בפרלמנט המונה 300 מושבים. המפלגה השמרנית צפויה לזכות בכ-131 מושבים. הקמפיין המוצלח של המדינה נגד נגיף הקורונה מספק יתרון בלתי סביר למון ולמפלגתו.

הבחירות אמורות לקבוע את השליטה בפרלמנט, ולעצב את יכולתו של הנשיא מון לקדם את סדר היום שלו בשנתיים האחרונות לכהונתו, כולל מדיניות פיסקלית רופפת יותר, שמטרתה יצירת מקומות עבודה, העלאת שכר המינימום והמשך התחייבויות כלפי קוריאה הצפונית.

עוד בוואלה!

בזמן שהעולם מתמקד במאבק בקורונה, 117 מיליון ילדים בסיכון לחלות בחצבת

לכתבה המלאה
תור לקלפיות בבחירות לפרלמנט הדרום קוריאני בצל מגיפת הקורונה. 15 באפריל 2020. אי-פי, AP
סופרים את הקולות ונזהרים מפני נגיף הקורונה/AP, אי-פי

בניגוד למדינות אחרות שדחו את הבחירות שתוכננו בהן, קוריאה הדרומית היא אחת המדינות הראשונות שבוחרת לקיים את הבחירות, על אף הבעייתיות בתהליך. "דאגתי מכיוון שהבחירות לא עוכבו, אבל לאחר שהגעתי לכאן וראיתי את זה קורה, הרגשתי שטוב שבאנו להצביע כמתוכנן, אנשים נוקטים בזהירות רבה יותר, מתרחקים ומרסנים את עצמם עוד יותר", אמר צ'י סאן-הווה בן ה-56, מחוץ לקלפי במרכז סיאול.

תור לקלפיות בבחירות לפרלמנט הדרום קוריאני בצל מגיפת הקורונה. 15 באפריל 2020. רויטרס
התורים לקלפיות בבחירות לפרלמנט הדרום קוריאני/רויטרס

לאחר שהתמודדה עם ההתפרצות הגדולה הראשונה מחוץ לסין, קוריאה הדרומית הצליחה במידה רבה להשתלט על המצב ללא שיבושים גדולים, בזכות קמפיין בדיקות מאסיבי ומעקב אינטנסיבי אחר אנשים שהיו במגע עם חולים. המרכז לבקרת מחלות ומניעת בקוריאה דיווח אתמול על 27 מקרים חדשים של נגיף הקורונה, מה שהעלה את סך הזיהומים במדינה ל-10,564. מספר הנדבקים היומי התייצב סביב 30 בשבוע האחרון, רובם מטיילים שהגיעו ממעבר לים. עם זאת, הרשויות הזהירו כי הנגיף עלול לחזור בכל עת, וקראו לזהירות מיוחדת ביום הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully