וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן רייכל ידליק משואה ביום העצמאות ה-72

6.4.2020 / 8:13

המוזיקאי עידן רייכל נבחר להדליק משואה בטקס המשואות ה-72 של מדינת ישראל. שרת התרבות מירי רגב, שבישרה לו על כך, מסרה: "יצירתו מסמלת בעיני רבים את הערבות ההדדית ואת תחושת 'הביחד' הישראלית. עידן הוא אשף החיבורים בין כל חלקי העם שלנו"

עריכה: ניר חן

(בסרטון מעל: עידן רייכל בהופעה מביתו שהועברה בוואלה! תרבות, במסגרת פרוייקט "מופע בידוד" על רקע התפשטות וירוס הקורונה)

הזמר, היוצר והמוזיקאי עידן רייכל נבחר להדליק משואה בטקס המשואות ה-72 של מדינת ישראל - כך בישרה לו אמש (ראשון) שרת התרבות והספורט מירי רגב.

"יצירתו מסמלת בעיני רבים את הערבות ההדדית ואת תחושת 'הביחד' הישראלית", מסרה רגב. "עידן הוא אשף החיבורים בין כל חלקי העם שלנו. יצירתו המוסיקלית לאורך השנים מייצגת את המארג הקסום של מזרח ומערב, את המעמקים של החברה הישראלית ואת הקסם שביצירה הישראלית. 'שבט אחים ואחיות' מתמצת את מפעל חייו המוסיקלי, גשר מיתרים מוסיקלי בין כל חלקי העם, על מנעד צליליו וקולותיו".

"בימים אלה של התמודדות עם מגפת הקורונה, המתאפיינים בחיוניותה של הערבות ההדדית ושל אמנות החיבורים בלבבות על אף המרחק הפיזי, יצירתו המוסיקלית של עידן ריכל היא מעיין מים חיים של אהבת ישראל, של אחווה ושל לכידות בעם שלנו", הוסיפה רגב.

עידן רייכל. גבריאל בהרליה,
"יצירתו מסמלת בעיני רבים את הערבות ההדדית ואת תחושת 'הביחד' הישראלית". עידן רייכל/גבריאל בהרליה

רייכל בן ה-42, הוא מהאמנים המצליחים בארץ. הוא זכה גם להצלחה מעבר לים. הוא נולד בכפר סבא, החל ללמוד אקורדיון בגיל 9 ובנעוריו עבר ללימודי ג'אז. בצבא שירת בלהקת רוק צבאית, ולאחר השיחרור שימש כיועץ בפנימייה לעולים חדשים שחוו קשיי הסתגלות שרוב ילדיה היו ממוצא אתיופי. בתחילת דרכו שימש כפסנתרן ונגן אקורדיון של עברי לידר, ריקי גל, ערן צור ואחרים. הוא היה גם חבר בלהקת בוטן מתוק בקרקס.

המוזיקאי עומד מאחורי "הפרויקט של עידן רייכל" המצליח, שחמשת אלבומיו מכרו מעל לחצי מיליון עותקים. האלבום הראשון של הפרויקט יצא בדצמבר 2002 בחברת הליקון ואת רוב השירים כתב והלחין רייכל, ובהם "בואי", "מדברים בשקט", "אם תלך" ושני שירים שרייכל עצמו שר - "הנך יפה" ו"שושנים עצובות". האלבום הפך לנמכר ביותר בישראל בשנת 2003, ורייכל זכה בתואר הרכב השנה במצעדי הפיזמונים של רשת ג' וגלגלצ. אלבומי הפרויקט הבאים כללו בין השאר את הלהיטים "ממעמקים", "יש בי עוד כוח", "מילים יפות מאלה", "מכל האהבות", "שובי אל ביתי", "שאריות של החיים" ו"מכל האהבות". חלק מאלבומי הפרויקט הופצו גם בעולם.

מחוץ לפרויקט רייכל הוציא שלושה אלבומי סולו ובנוסף שני אלבומים עם עם הגיטריסט המאלי ויו פארקה טורה תחת השם "The Touré-Raichel Collective". רייכל גם הוציא עם אביב גפן את השירים "קוצים" ו"בובות", וכן יצר גם שירים לאמנים אחרים מחוץ לפרויקט, ובהם "יש בלבי כינור" של מאיה בוסקילה, "מוכרת לי מפעם" של דין דין אביב, "מחכה" לריטה, "בסוף יום" של שירי מימון, "אהבה כזו" של זהבה בן, "אם את מסכימה" של יהורם גאון ו"פקר ליבי" לעדן אלנה שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון 2020, אך בוטל בגלל התפשטות הקורונה.

בשנת 2013 הזמינה את רייכל הזמרת אלישיה קיז להופיע עמה בישראל, והם שרו יחד את שירו "ממעמקים". בשנת 2019 הלחין את השיר "שבט אחים ואחיות" בביצוע מיטב אמני ישראל וביוזמת גלגלצ, שזכה להצלחה רבה. רייכל קיים הופעות רבות ברחבי העולם. הוא זכה בלא מעט פרסים והוקרה, בהם מספר פרסי אקו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully