וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימינה מאיימים על נתניהו: "נקדם את המלחמה בשחיתות"

המפלגה הודיעה כי בכוונתה לקדם את ערכיה "בממשלה או בכנסת", והאשימה את ראש הממשלה כי הוא מנהל את המשא ומתן עם גנץ ללא שותפיו. "אין לנו שום כוונה להיות עלה תאנה בממשלת שמאל". בכירים בליכוד: "עבור ג'ובים ימינה מוכנים לחבור לרשימה המשותפת ולשמאל הקיצוני"

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

בימינה תקפו בחריפות הערב (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו על התנהלותו במשא ומתן עם יו"ר חוסן לישראל בני גנץ, ואיימו כי לא ייכנסו לממשלה המסתמנת כעת. בהודעת המפלגה נמסר כי בכוונתם לקדם את ערכי המפלגה - בהם גם המלחמה בשחיתות - בממשלה או בכנסת. "אם נתניהו מכר את כל מה שחשוב לימין, אין לנו שום כוונה להיות עלה תאנה בממשלת שמאל בראשות נתניהו שמוכרת את תיק המשפטים, מחסלת את הריבונות, מבטלת את חוק קמיניץ ועוד", אמרו במפלגה.

בימינה האשימו את נתניהו כי הוא מנהל את המו"מ לבד, "בלי לשתף את שותפיו בשנה האחרונה", ואיימו כי הם לא יהיו חלק מ"ממשחק הכיסאות של נתניהו וגנץ". עוד נמסר בהודעת המפלגה כי "ימינה תקדם את ערכיה בממשלה או בכנסת. ארץ ישראל, תיקון מערכת המשפט, זהותה היהודית של המדינה, שוק חופשי, מלחמה בשחיתות, ועוד. מי שיהיה חתום על פירוק הבלוק הוא נתניהו".

בכירים בליכוד מסרו כי "ההודעה המבישה של ימינה מוכיחה שעבור ג'ובים הם מוכנים לחבור לרשימה המשותפת ולשמאל הקיצוני כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו, בניגוד מוחלט להבטחתם לבוחריהם ובניגוד לבחירת מצביעי המחנה הלאומי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, נפתלי בנט במהלך ישיבת בלוק הימין בכנסת 5 מרץ 2020. ראובן קסטרו
ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בנט במהלך ישיבת בלוק הימין בכנסת/ראובן קסטרו

יו"ר יש עתיד-תל"ם ח"כ יאיר לפיד מסר בתגובה להודעת ימינה כי "מלחמה בשחיתות היא לא סחורה פוליטית ולא תלויה בג'וב שמציעים לך". הוא הוסיף כי "בשחיתות לא 'נלחמים מבפנים'. אם אתה בפנים, אתה חלק ממנה".

המתקפה של ימינה מגיעה על רקע הפרסומים האחרונים על התקדמות ממשית במגעים בין צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן, במסגרת המאמצים להקמת ממשלה. בשני צוותי המו"מ, בראשות השר יריב לוין ויורם טורבוביץ, מגבשים את הטיוטות הסופיות של ההסכם, בניסיון להשלים את המגעים עוד לפני סוף השבוע ובמאמץ להשביע ממשלה עוד לפני חג הפסח.

בימין מתחו כבר בימים האחרונים ביקורת על מתווה הממשלה המסתמן, לפיו הממשלה תכלול 30 שרים שיחולקו בצורה שווה בין בלוק הימין לבין כחול לבן ומפלגת העבודה. ימינה שיגרה מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, עליו חתומים כל חברי הכנסת של המפלגה, שקראו לאחדות הבלוק.

עוד בוואלה!

בליכוד וכחול לבן מדווחים על התקדמות במו"מ; עדיין אין הסכמה על הסיפוח

לכתבה המלאה

"המו"מ מתנהל על ידיך מבלי להיוועץ או לעדכן את ראשי הבלוק ומבלי לקבל החלטות בנושאים כה חשובים וכה הרי גורל במשותף", מסרו הח"כים במכתב. "זו מחויבות דו-צדדית לשותפות בקבלת ההחלטות ובעיצוב פניה של הממשלה, וממילא עתידה של המדינה לשנים הבאות". בימינה ביקשו לקבל הבהרות מצד נתניהו והזהירו: "יש לקבוע קבלת החלטות משותפת בטרם ייסגרו הסכמים בלתי הפיכים מול גנץ, שיעמידו אותנו בפני עובדות מוגמרות שלא בטוח שנוכל לחיות איתן בממשלה וממילא כחלק מבלוק הימין".

לפי המתווה המסתמן, מפתח החלוקה לבלוק הימין יעמוד על תיק לכל ארבעה ח"כים, מה שיקנה לש"ס 2-3 תיקים וליהדות התורה תיק אחד ואת ראשות ועדת הכספים. לפי המפתח הזה, ימינה צריכה לקבל 1-2 תיקים, אך במפלגה דורשים 3 תיקים ומאיימים להישאר מחוץ לקואליציה. גם בליכוד ישנה תסיסה הולכת וגוברת: אחרי חלוקת התיקים לשותפות בבלוק הימין-חרדים, יותר משליש מהשרים המכהנים כיום בליכוד ייאלצו לוותר על מקומם.

(עדכון ראשון 21:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully