וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג אוטובוס התיירים שחלה בקורונה במצב קשה החלים: "החודש הקשה בחיי"

30.3.2020 / 16:49

ג'וני בן ה-38 אושפז בבית החולים פוריה לפני כחודש, וכעבור יממה נמצא חיובי לנגיף. "דאגתי מאוד, פחדתי למות", סיפר. הצוות הרפואי נאבק על חייו, וכעת שוחרר ויתאחד בחזרה עם משפחתו: "הדבר הראשון שאני רוצה לעשות זה לנסוע לראות את הילדים שלי"

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

נהג אוטובוס התיירים, חולה הקורונה הקשה הראשון בישראל, החלים ושוחרר היום (שני) מבית החולים פוריה בטבריה. ג'וני, תושב מזרח ירושלים בן 38, אושפז בבית החולים ב-4 במרץ והערב ישוב לביתו. "זה היה חודש מאוד קשה, החודש הכי קשה בחיים שלי", סיפר ג'וני. "בהתחלה במיוחד, הייתי מחובר לחמצן. אפילו לקום מהמיטה לא יכולתי".

עם החלמתו, ג'וני יתאחד מחדש עם אשתו ושלושת ילדיו - בני עשר, שנתיים ושבעה חודשים. הוא סיפר כי "את אלכס התינוק לא ראיתי יותר מחודש, זה כל כך קשה. הדבר הראשון שאני רוצה לעשות עכשיו כשהבראתי זה לנסוע הביתה לראות את הילדים שלי. אני מאוד מתגעגע למשפחה, גם הם עכשיו בסגר ולא יוצאים מהבתים".

נהג אוטובוס התיירים, חולה הקורונה הקשה הראשון – שאושפז וטופל במרכז הרפואי פדה-פוריה, שוחרר לביתו, 30 במרץ 2020. מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה, אתר רשמי
"רק בזכותכם אני עומד שוב על הרגליים". ג'וני והצוות הרפואי, היום/אתר רשמי, מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

מזה 17 שנים עובד ג'וני כנהג אוטובוס תיירים. לאחר שליווה קבוצת צליינים מיוון, חש ברע והיה עם 39 מעלות חום במשך ארבעה ימים. הוא פונה לבית החולים פוריה, שם עבר בדיקת קורונה שנמצאה חיובית ביום למחרת. "כשהגעתי לבית החולים הרגשתי רע, אבל לא תיארתי לעצמי שזה קורונה", שחזר. "למחרת ד"ר היבה הגיעה, כל הצוות שטיפל בי היה עם חלוקים ומסיכות. כשהיא הסבירה לי שהבדיקה הייתה חיובית, קיבלתי סחרחורת, מאד פחדתי. למחרת ד"ר מתן הסביר לי שצריכים לחבר אותי למכשיר הנשמה וירדימו אותי, דאגתי מאוד, פחדתי למות".

ד"ר משה מתן, מומחה טיפול נמרץ בבית החולים פוריה, סיפר כי בימים הראשונים ג'וני היה במצב קשה מאוד ועל כן הוא הורדם וחובר למכונת ההנשמה. לדבריו, "גם לאחר שהונשם המשיך מצבו להיות קשה מאוד והוא נזקק לטיפול תומך מקסימלי למשך מספר ימים. כשמצב הריאות החל להשתפר, התחלנו לגמול אותו בהדרגה מהנשמה מלאכותית עד לניתוקו ממכונת ההנשמה כעבור שבעה ימים. אין ספק כי הטיפול הטוב שקיבל, ביחד עם גילו הצעיר ומצבו הבריאותי הבסיסי המצוין, היו משמעותיים והביאו להתאוששות המרשימה שראינו. ההצלחה הטיפולית שלנו היא תוצאה של עבודה מקצועית ומסורה של כל הצוות המטפל".

טיפול בחולה קורונה בבית החולים פוריה. מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה, אתר רשמי
מחלקת חולי קורונה בבית החולים פוריה/אתר רשמי, מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

זמן קצר לפני שחרורו, ג'וני הודה לצוות הרפואי על הטיפול בו. "אני מרגיש שהצוות הזה הציל לי את החיים, רק בזכותכם אני עומד שוב על הרגליים", אמר. "אני רוצה להודות לכל הצוות שטיפל בי והחזיר אותי לחיים. אני יודע כמה זה היה קשה, ואני רוצה שידעו שאני מאוד מעריך את מה שעשיתם בשבילי. בזכותכם עכשיו אני מרגיש טוב, כמו חדש".

4,347 ישראלים נדבקו עד כה בנגיף הקורונה, ו-16 איבדו את חייהם. במקביל, 134 החלימו ושוחררו לבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully