וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: פרץ ושמולי יצטרפו לממשלת נתניהו, יקבלו את תיק הכלכלה ותפקיד נוסף

29.3.2020 / 23:47

לפי גורמים פוליטיים, יו"ר העבודה-מרצ ומספר 4 במפלגה יחברו לקואליציה יחד עם כחול לבן. פרץ צפוי להתמנות לשר הכלכלה ושמולי לסגן שר הרווחה. ח"כ מיכאלי דרשה לכנס את ועידת המפלגה וצפויה לחבור למרצ. לפני בחירות ספטמבר התחייב פרץ כי לא ייכנס לממשלה בראשות נתניהו

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ וח"כ איציק שמולי צפויים להצטרף יחד עם כחול לבן לממשלה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך מעריכים הערב (ראשון) גורמים במערכת הפוליטית. פרץ צפוי להתמנות לשר הכלכלה ושמולי לשר או סגן שר הרווחה. ח"כ מרב מיכאלי לא צפויה להצטרף לממשלה ומסתמן כי תחבור לסיעת מרצ.

לפני מערכת בחירות מועד ב' בספטמבר פרץ התחייב כי לא ייכנס לממשלה בראשות נתניהו ואף גילח את שפמו כדי להראות את מחויבותו להצהרה. במהלך קמפיין בחירות מועד ג', במסגרת הלחץ שהפעיל יו"ר כחול לבן בני גנץ על פרץ להתאחד עם מרצ, הוסכם בין השניים כי במידה וחוסן לישראל תיכנס לממשלה אחרי הבחירות מפלגת העבודה תיכנס יחד איתה. פרץ טרם התבטא פומבית מאז החלטתו של גנץ להיכנס לממשלה בראשות נתניהו וגם בלשכתו סירבו להתייחס לדברים.

מפלגת העבודה בחירות 2019 מועד ב, עמיר פרץ   איציק שמולי ואורלי לוי, 28.07.2019. ראובן קסטרו
צפויים לקבל את תיקי הכלכלה והרווחה. שמולי ופרץ/ראובן קסטרו

מיכאלי דורשת מפרץ לזמן בדחיפות את ועידת מפלגת העבודה לנוכח כניסתו האפשרית לממשלה בראשות נתניהו. לנוכח מגבלות הקורונה, מיכאלי ביקשה לכנס את הועידה, בה חברים יותר מ-3,000 צירים, לדיון והצבעה אלקטרוניים. "אני פונה אליך כי תפעל לכבד את עקרונותיה הדמוקרטיים של המפלגה ובהינתן שאי אפשר כרגע לכנס אותה פיזית, תנחה לכנס את ועידת מפלגת העבודה מרחוק לדיון והצבעה באמצעים טכנולוגיים על כוונתך להיכנס לקואליציית הנאשם", מסרה. פרץ ומיכאלי צפויים להיפגש מחר לשיחה בארבע עיניים.

מוקדם יותר היום קיימה מיכאלי כנס חירום בתכנת ה-zoom במטרה למנוע מפרץ להיכנס לממשלה עם כחול לבן. "מצב החירום האמיתי הוא קודם כל הסיכון לדמוקרטיה שלנו", אמרה. "בחסות המשבר הבריאותי נתניהו מבזה את בית המשפט העליון, משתק את מערכת המשפט, משתמש בשירות החשאי למעקב אחרי אזרחיות ואזרחים וממשיך להסית ולפלג, אסור שמפלגת העבודה תיתן יד לנאשם נתניהו בחיסול הדמוקרטיה שלנו".

מרב מיכאלי במהלך כינוס ועידת מפלגת העבודה, מרכז הכנסים "לאגו", ראשון לציון 25 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
ניסתה למנוע מהשניים להצטרף לממשלה. מיכאלי/ראובן קסטרו

במקביל, המגעים לממשלת אחדות בין נתניהו וגנץ נמשכים, במהלכם ראש הממשלה קיבל את דרישתו של יו"ר כחול לבן כי ח"כ יולי אדלשטיין לא יחזור לכהן בתפקיד יו"ר הכנסת. התפקיד יישאר בידי הליכוד, לפי החלוקה המקורית. לפי ההערכה, המועמדים המובילים לתפקיד הם חברי הכנסת יריב לוין ויובל שטייניץ. מנגד, גנץ ויתר על דרישתו לתיק הבריאות והסכים שיעקב ליצמן יישאר בתפקיד. עם זאת, כל ההסכמות עדיין נתונות לשינוי עד לפגישה הבאה של השניים שתיערך מחר.

עוד סוכם כי תיק המשפטים יישאר בידי כחול לבן והתיק לביטחון פנים יישאר בידי הליכוד. טרם הושגה הסכמה על זהות המועמדים. בעוד שבכחול לבן רצו למנות לתפקיד את ח"כ אבי ניסנקורן, בליכוד הציעו למנות את ח"כ חילי טרופר.

בניגוד למתווה הראשוני, מסתמן כי שני הצדדים ויתרו על זכות הווטו בנוגע למינוי שרים. לדברי גורם המעורה במשא ומתן, הליכוד לא יוכל להטיל וטו על שר המשפטים, ואילו כחול לבן לא יוכלו להטיל וטו על השר לביטחון הפנים. אם אכן הווטו ההדדי הוסר, השרה מירי רגב נחשבת למועמדת המובילה למשרד ביטחון הפנים.

(עדכון ראשון: 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully