וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ללפיד ויעלון: מאמין שאסור להיגרר לבחירות בעת משבר - ועל כך אנו חלוקים

27.3.2020 / 0:51

יו"ר חוסן לישראל פנה לשותפיו לשעבר והודה להם על הדרך שעברו, לאחר שהשניים ביקשו לפצל את הרשימה בעקבות המתווה לממשלת אחדות עם הליכוד. יעלון ולפיד תקפו את גנץ ואמרו שהוא "נכנע ללא קרב וזחל לממשלת נתניהו". גנץ הסביר: "המדינה מתמודדת עם אתגר הקורונה והשלכותיו"

בווידאו: לפיד ויעלון תוקפים את גנץ על כניסתו לממשלת נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

(בווידאו: הצהרותיהם של יאיר לפיד ומשה יעלון, אמש)

יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, הגיב הלילה (שישי) להצהרותיהם התקיפות של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר תל"ם משה יעלון, והודה להם על דרכם המשותפת. זאת, לאחר שהשניים הגישו בקשה לפיצול מחוסן לישראל בעקבות הגשת המועמדות של גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת, במסגרת מתווה ממשלת האחדות עם הליכוד. גנץ הסביר כי הפיצול נבע ממחלוקת לגבי מצב הפוליטיקה הישראלית בצל משבר הקורונה.

גנץ פתח את דבריו בפנייה אישית לשותפיו לשעבר. ‏"יאיר, בוגי, תודה על הדרך שעשינו ביחד בשנה האחרונה", אמר. "תמיד תהיו בעיניי פטריוטים שאוהבים את המדינה ופועלים למענה מכל מקום שבו תהיו". גנץ הסביר כי "בסוף הדרך, אני מאמין שאסור לגרור את ישראל לבחירות רביעיות בתקופה כה מאתגרת, כאשר המדינה מתמודדת עם משבר הקורונה והשלכותיו - ועל כך אנו חלוקים. ישראל לפני הכל".

בני גנץ עם כניסתו לתפקיד יו"ר הכנסת 26 במרץ 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
"מאמין שאסור לגרור את ישראל לבחירות בתקופת משבר". גנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

אמש תקף לפיד את גנץ, בעקבות המחלוקת שהובילה לפיצול כחול לבן. בהצהרה משותפת עם יעלון, אמר לפיד כי "גנץ נכנע ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו". בעקבות מתווה האחדות המסתמן בין גנץ לליכוד הדגיש יו"ר יש עתיד: "מה שמוקם היום אינה ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום - זו עוד ממשלה של נתניהו".

לאור הגשת מועמדותו של גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת, כחלק מהמתווה לממשלת אחדות עם הליכוד, לפיד ויעלון ביקשו להתפצל מחוסן לישראל. "רצנו יחד כי בני גנץ הסתכל לי בעיניים ואמר שהוא בממשלה הרעה הזו לא יישב, והאמנתי לו", הוסיף לפיד. "יחד איתנו צעדו באמונה - מצומת לצומת, מגשר לגשר - יותר ממיליון מצביעי כחול לבן. הם מרגישים היום נבגדים - בצדק. הקולות שלהם נגנבו, וניתנו במתנה לנתניהו".

עוד בוואלה!

גנץ בגד במיליון ממצביעיו, והלך להתפקד לממשלת נתניהו

לכתבה המלאה
יאיר לפיד במהלך הצהרתו לאחר פירוק השותפות עם בני גנץ בבית העיתונאים, תל אביב 26 במרץ 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"הקולות של מצביעי כחול לבן נגנבו וניתנו במתנה לנתניהו". לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

למרות טענתו של גנץ כי המצב המאתגר שבו נמצאת מדינת ישראל הוא זה שהוביל לאחדות עם הליכוד, לפיד אמר כי "משבר הקורונה הוא לא היתר ולא אישור לוותר על ערכים". הוא הוסיף כי "אנחנו הבטחנו שלא נשב תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. הבטחנו שלא נשב בקואליציה של סחטנים וקיצונים. אמרנו שלא ניתן לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. דווקא בשבוע שבו ההתקפה על רשויות החוק הגיעה לשיא - נותנים פרס למפירי החוק. פרס לעבריינות. מי שזוחל לממשלה כזו שלא ימכור לנו שהוא עושה את זה לטובת המדינה".

לפיד הדגיש כי "אנחנו נמשיך, כמו שעשינו בכל השנים האחרונות. נשרת את עם ישראל בנחישות ובאמונה. נשמור על החזון של המרכז הישראלי: יחד עם בוגי, עם כל חברינו, נלחם על הדמוקרטיה ומערכת המשפט".

בוגי יעלון במהלך הצהרתו לאחר פירוק השותפות עם בני גנץ בבית העיתונאים, תל אביב 26 במרץ 2020. -, צילום מסך
"אי אפשר להיות שותפים לניצול המגפה כדי להימלט מספסל הנאשמים". יעלון/צילום מסך, -

בהצהרתו אמש, הצטרף יעלון לדבריו של לפיד, ואמר כי "לצערי החלטתו של גנץ להיכנס לממשלתו של בנימין נתניהו, שמסמל את כל מה שאנחנו מתנגדים לו ומבקרים אותו, בדרך בה נעשית, בימים בהם נרמסת כל נורמה על ידו - בלתי מובנת ומאכזבת".

יעלון הוסיף כי "ברור שלנוכח המגיפה הנוראה, כולנו צריכים להתגייס, כדי להילחם בה, בין אם מהקואליציה או מהאופוזיציה, אנחנו מחויבים לכך. אך אי אפשר להיות שותפים לניצול המגפה כדי להימלט מספסל הנאשמים, לנסות ולשתק את הכנסת, לא לציית לפסיקות בג"ץ ועוד". הוא הסביר כי "לא נותרה בידי יאיר ובידיי ברירה, אלא להכריז על הליכה משותפת כסיעה שתלחם כנגד כל התופעות השליליות האלה מהאופוזיציה".

"אעשה הכל כדי שכחול לבן תמשיך ללכת יחד"

גנץ נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת ברוב של 74 קולות, ובתמיכת גוש הימין. מי שנעדרו מההצבעה היו יש עתיד, תל"ם, ישראל ביתנו והעבודה-גשר. בפתח דבריו במליאת הכנסת הדגיש יו"ר חוסן לישראל כי "כדי למצות את האפשרות להקים ממשלת חירום לאומית, ורק בשביל זה, החלטתי להעמיד את עצמי לתפקיד יו"ר הכנסת". הוא הוסיף: "עדיין אשמח לעשות הכול כדי שכחול לבן תמשיך ללכת יחד. אני קורא לכל שותפיי הפוליטיים לנהוג באותה הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully