וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד תוקף את גנץ: "נכנע ללא קרב וזחל לממשלתו של נתניהו"

27.3.2020 / 0:26

ראשי יש עתיד ותל"ם נשאו הצהרה לאחר פיצול כחול לבן. לפיד: "יותר ממיליון מצביעי כחול לבן מרגישים היום נבגדים - בצדק. הקולות שלהם נגנבו וניתנו במתנה לנתניהו". יעלון: "החלטת גנץ מסמלת את כל מה שאנחנו מתנגדים לו". גנץ: "אסור להיגרר לבחירות בתקופה כה מאתגרת"

בווידאו: לפיד ויעלון תוקפים את גנץ על כניסתו לממשלת נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף הערב (חמישי) את יו"ר חוסן לישראל בני גנץ, בעקבות המחלוקת שהובילה לפיצול כחול לבן. בהצהרה משותפת עם יו"ר תל"ם, משה יעלון, אמר לפיד כי "גנץ נכנע היום ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו". בעקבות מתווה האחדות המסתמן בין גנץ לליכוד הדגיש יו"ר יש עתיד: "מה שמוקם היום אינה ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום. זו עוד ממשלה של נתניהו".

יש עתיד ותל"ם הגישו היום בקשה לפיצול מחוסן לישראל, בעקבות הגשת מועמדותו של יו"ר חוסן לישראל בני גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת במסגרת מתווה ממשלת האחדות עם הליכוד. "אנחנו רצנו יחד כי בני גנץ הסתכל לי בעיניים ואמר שהוא בממשלה הרעה הזו לא יישב. והאמנתי לו", הוסיף לפיד. "יחד איתנו צעדו באמונה - מצומת לצומת, מגשר לגשר - יותר ממיליון מצביעי כחול לבן. הם מרגישים היום נבגדים - בצדק. הקולות שלהם נגנבו, וניתנו במתנה לנתניהו".

יאיר לפיד במהלך הצהרתו לאחר פירוק השותפות עם בני גנץ בבית העיתונאים, תל אביב 26 במרץ 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
מתקפה חריפה נגד גנץ. לפיד, הערב/אתר רשמי, אלעד גוטמן

"משבר הקורונה הוא לא היתר ולא אישור לוותר על ערכים", המשיך לפיד. "אנחנו הבטחנו שלא נשב תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. הבטחנו שלא נשב בקואליציה של סחטנים וקיצונים. אמרנו שלא ניתן לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. דווקא בשבוע שבו ההתקפה על רשויות החוק הגיעה לשיא - נותנים פרס למפירי החוק. פרס לעבריינות. מי שזוחל לממשלה כזו שלא ימכור לנו שהוא עושה את זה לטובת המדינה".

לדברי לפיד, "אנחנו נמשיך, כמו שעשינו בכל השנים האחרונות. נשרת את עם ישראל בנחישות ובאמונה. נשמור על החזון של המרכז הישראלי: יחד עם בוגי, עם כל חברינו, נלחם על הדמוקרטיה ומערכת המשפט".

בוגי יעלון במהלך הצהרתו לאחר פירוק השותפות עם בני גנץ בבית העיתונאים, תל אביב 26 במרץ 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"לא נותרה בידינו ברירה". יעלון, הערב/אתר רשמי, אלעד גוטמן

יעלון הצטרף לדבריו של לפיד, ואמר כי "לצערי החלטתו של גנץ להיכנס לממשלתו של בנימין נתניהו, שמסמל את כל מה שאנחנו מתנגדים לו ומבקרים אותו, בדרך בה נעשית, בימים בהם נרמסת כל נורמה על ידו - בלתי מובנת ומאכזבת. ברור שלנוכח המגיפה הנוראה, כולנו צריכים להתגייס, כדי להילחם בה, בין אם מהקואליציה או מהאופוזיציה, אנחנו מחויבים לכך. אך אי אפשר להיות שותפים לניצול המגפה כדי להימלט מספסל הנאשמים, לנסות ולשתק את הכנסת, לא לציית לפסיקות בג"ץ ועוד".

"לפיכך, לא נותרה בידי יאיר ובידיי ברירה, אלא להכריז על הליכה משותפת כסיעה שתלחם כנגד כל התופעות השליליות האלה מהאופוזיציה", הוסיף.

מאוחר יותר, הגיב גנץ להצהרותיהם של לפיד ויעלון, והודה לשניים על הדרך שעשו יחד בשנה האחרונה. "תמיד תהיו בעיניי פטריוטים שאוהבים את המדינה ופועלים למענה מכל מקום שבו תהיו", אמר גנץ. "בסוף הדרך, אני מאמין שאסור לגרור את ישראל לבחירות רביעיות בתקופה כה מאתגרת, כשהמדינה מתמודדת עם משבר הקורונה והשלכותיו - ועל כך אנו חלוקים".

גנץ: "אעשה הכול כדי שכחול לבן תמשיך יחד"

גנץ נבחר לתפקיד ברוב של 74 קולות, בתמיכת גוש הימין. יש עתיד, תל"ם, ישראל ביתנו והעבודה-גשר נעדרו מההצבעה. בפתח דבריו במליאת הכנסת הדגיש יו"ר חוסן לישראל כי "כדי למצות את האפשרות להקים ממשלת חירום לאומית, ורק בשביל זה, החלטתי להעמיד את עצמי לתפקיד יו"ר הכנסת". הוא הוסיף: "עדיין אשמח לעשות הכול כדי שכחול לבן תמשיך ללכת יחד. אני קורא לכל שותפיי הפוליטיים לנהוג באותה הדרך".

ח"כ גבי אשכנזי (חוסן לישראל) עמד לצדו של גנץ ואמר כי "‏המדינה נמצאת בתקופת משבר לאומי, מהקשים ביותר שידענו. משבר קשה, דורש הכרעות קשות. אנחנו משרתי ציבור, שירתנו את הציבור כל חיינו. לא יכולנו בתקופה הזו לעמוד מנגד". לדברי אשכנזי, "בעת הזו אזרחי ישראל זקוקים לממשלת חירום לאומית".

(עדכון ראשון: 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully