וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צונאמי מתמשך": בתי החולים בלונדון מוצפים בחולי קורונה

בכיר בשירותי הרפואה הציבוריים הזהיר כי יש "פיצוץ" במספר החולים שבמצב קשה, וכי בתי החולים בבירת בבריטניה נתונים תחת עומס רב, לאור הידבקות של אנשי צוות רבים. "שילוב מרושע"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

בתי החולים בלונדון עומדים בפני "צונאמי מתמשך" של חולי קורונה ומספר המיטות הפנויות לטיפול נמרץ הולך ואוזל - כך אמר היום (חמישי) בכיר בשירותי הבריאות הציבוריים של בריטניה. כריס הופסון, שמייצג את מנהלי בתי החולים, אמר כי בזמן שהקיבולת לטיפול בחולים קשים הורחבה, יש "פיצוץ" בביקוש. שליש מכלל המקרים בממלכה נרשמו בעיר.

לדבריו, רבים מאנשי הצוותים בבתי החולים בלונדון נדבקו או נאלצו להיכנס לבידוד, מה שיוצר "שילוב מרושע". הופסון, ששוחח עם רשת BBC, הביע חשש שגם אלפי המיטות החדשות ייתפסו במהירות. "זה חסר תקדים".

שירות הבריאות הציבורי (NHS) עשה מהלכים חסרי תקדים כדי להיערך לשיא המגיפה, שלפי המומחים נמצא במרחק של שבועיים עד שלושה. החל מהחודש הבא, כל הניתוחים הלא דחופים יבוטלו במשך שלושה חודשים, ויש מאמץ לשחרר כמה שיותר מאושפזים שלא צריכים להיות שם. זה יכול לשחרר בין 30 אלף למאה אלף מיטות בבתי חולים באנגליה לבדה.

אישה עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורנה בלונדון 26 במרץ 2020. רויטרס
אישה עם מסיכה בלונדון, היום/רויטרס

כדי להוקיר את שירותיהם, ביוזמה מקומית של אזרחים, בדומה למקומות אחרים בעולם, יצאו למרפסות התושבים הנצורים וימחאו להם כפיים הערב. זאת בזמן שהממשלה ביקשה מהחברות הגדולות לייצר מכונות הנשמה נוספות, שיתווספו לכ-8,000 המכונות שיש כיום בידי שירותי הבריאות.

כמה אתרי ספורט ובידור בממלכה, יחד עם אתרים מפורסמים אחרים, יוארו הערב בכחול כדי להודות לרופאים, לאחיות וליתר אנשי המקצוע.

משטרת לונדון במהלך סריקות אודות מפרי בידוד לאחר הנחיות הממשל להקשיח בהנחיות לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה 26 במרץ 2020. רויטרס
מתרגלים לעוצר. שוטרים בלונדון אוכפים את הסגר, היום/רויטרס

יותר מ-9,500 איש בבריטניה נדבקו בווירוס, בהם יורש העצר הנסיך צ'ארלס, שנמצא בבידוד בסקוטלנד. 463 בני אדם מתו, הרבה פחות מאיטליה, ספרד וצרפת, אך מומחים מזהירים כי בריטניה עשויה להתקדם במסלול דומה ללא יישום מגבלות נוקשות שנכנסו השבוע לתוקף אחרי גישה מהוססת בתחילת הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully