וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 חולי קורונה חדשים אובחנו ברצועת עזה, מתקני בידוד יוקמו ברפיח

יפעת רוזנברג ואמיר בוחבוט

26.3.2020 / 12:15

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, הנדבקים שאובחנו הם אנשי ביטחון ששהו סמוך לחדרי בידוד במעבר רפיח. השבעה מצטרפים לשני חולים ברצועה שאובחנו לפני כחמישה ימים. דובר המשרד: בקרוב תושלם הקמת 500 חדרי בידוד ברצועה. ישראל תאפשר ביממה הקרובה העברת ציוד רפואי נוסף לרצועה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שבעה חולי קורונה חדשים אובחנו במהלך הלילה (חמישי) ברצועת עזה. השבעה, אנשי ביטחון ששמרו באחד ממרכזי הבידוד שהוקמו ברצועה סמוך למעבר רפיח, מצטרפים לשני חולים נוספים שהתגלו לפני כחמישה ימים - תושבי הרצועה ששבו מפקיסטן.

177 בדיקות בוצעו עד כה בקרב האוכלוסיה ברצועה, המונה כשני מיליון בני אדם, אך משרד הבריאות בעזה הודיע כי הוא מתכוון להרחיב את היקף הבדיקות. בין אלו שהוכנסו לבידוד נמצא גם תאופיק אבו נעים, מספר שלוש ברצועה מבחינה ביטחונית ואחד ממקורבי יחיא סינוואר.

למרות התחלואה, מנהל סניף ארגון הבריאות העולמי ברצועה, ד"ר נאצר סבח, טען כי ניתן להכיל "בקלות ובפשטות" את שבעת המקרים הנוספים שאובחנו. "אפשר לטפל בהם מבלי להפעיל לחץ על מערכת הבריאות". דובר משרד הבריאות הפלסטיני, אשרף אל-קדרה, הדגיש כי לא נרשמו הדבקות בתוך הרצועה, וכי בימים הקרובים יסתיימו העבודות להקמת 500 חדרי בידוד ברפיח. בבתי החולים נמצאות רק 85 מכונות הנשמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקמת חדרי הבידוד סמוך למעבר רפיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

התפרצות הקורונה ברצועת עזה מעוררת דאגה בישראל, זאת על רקע צפיפות האוכלוסייה והמשבר הכלכלי בו שרויה ממשלת חמאס. לפי גורמים רשמיים בישראל, בשמונת הימים האחרונים לא נכנס דבר מישראל לרצועת עזה, וביממה הקרובה צפויה מנהלת מתאם פעולות הממשלה בשטחים לאפשר העברת ציוד רפואי וערכות בדיקה לרצועה. במנהלת טרם פירטו את היקף הציוד וערכות הבדיקה שיוכנסו. גורמים מדיניים הפנו בימים האחרונים ביקורת נגד מתאם פעולות הממשלה בשטחים על מחסור ביוזמות בנושא. מנגד, גורמי ביטחון בישראל הבהירו כי למרות קריאות של מנהיגים פלסטינים, אין כוונה לשחרר אסירים ביטחוניים מחשש שיידבקו בכלא בנגיף הקורונה.

ביממה האחרונה התגברו הפרסומים ברצועה לפיהם ישראל דורשת מידע על השבויים והנעדרים תמורת סיוע רפואי. גורמים בישראל הכחישו את הטענות.

אבחון החולים החדשים ברצועה מצטרף לגידול במניין החולים בשטחיה של הרשות הפלסטינית. מאז אתמול עלה מניינם ב-26 חולים נוספים, וכעת הוא 84. 15 מהחולים הם תושבי הכפר בידו שבאזור ירושלים, בו התגוררה גם הקורבן הראשון ברשות שהלכה לעולמה אתמול - פאטמה בדואן בת ה-64.

הפיכת מלון אנג'ל בבית ג'אלה למרכז הסגר ומרכז התמכרות בבית לחם למקום מיון למקרי חולים הנגועים בקורונה 5 במרץ 2020. -, אתר רשמי
86 חולים בשטחי הרשות. מתקן בידוד בבית לחם/אתר רשמי, -

שבעה ממקרי התחלואה החדשים ברשות הם אנשי משטרה פלסטינים שעסקו בפעולות אבטחה באחד ממרכזי הבידוד. 15 נוספים הם תושבי הכפר בידו, בהם בנה של בדואן העובד בישראל, בן 37, ודודו בן ה-57. בעקבות ריבוי המקרים בכפר, מושל ירושלים עדנאן גית' החליט להטיל עוצר על הכפר מחשש להדבקות נוספות.

על רקע העלייה בתחלואה, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הצהיר כי ישראל פועלת בשיתוף פעולה מלא עם גורמי הרפואה ברשות הפלסטינית על מנת לסייע בבלימת התפשטות הנגיף. "הפלסטינים מדאיגים אותנו מאוד", אמר בר סימן טוב בדיון בוועדה לטיפול במשבר הקורונה בכנסת. "אנחנו בכלים שלובים אפידמיולוגית עם הפלסטינים".

(עדכון ראשון: 10:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully