וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו טראמפ ביקש עזרה: ההצלחה של דרום קוריאה במאבק בקורונה

25.3.2020 / 23:00

בשתי המדינות התגלה המקרה הראשון באותו יום, אך מאז הן הלכו בנתיבים שונים לגמרי. עם בדיקות מאסיביות, בידוד חולים ומעקב אחרי המגעים שלהם, הצליחה סיאול לבלום את ההתפרצות. נשיא ארה"ב כבר ביקש אספקה של ציוד רפואי, ובקוריאה אמרו שיעבירו רק עודפים

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

סיפור ההצלחה, נכון לימים אלו, של קוריאה הדרומית בהתמודדותה מול מגיפת הקורונה הוא כה גדול, עד שאפילו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקש עזרה דחופה מסיאול באספקת ציוד רפואי - תמורת עזרה לחברות דרום קוריאניות. בסיאול הבהירו כי ישלחו את הסיוע רק אם יהיו להם עודפים במלאי. בעקבות זה, המניות של יצרניות הבדיקות לאבחון קורונה זינקו.

שתי ההתפתחויות הללו ממחישות את שני הנתיבים השונים שבהן צעדו המדינות, שאבחנו את המקרה הראשון שלהן באותו היום.

אחרי התפרצות גדולה בתחילת המשבר, קוריאה הדרומית החלה בבדיקות מאסיביות בתוך כמה ימים, והשיקה במהירות תכנית אגרסיבית לבודד את החולים ולאתר את מי שעמו באו במגע. היא זכתה לשבחים על שהצליחה להאט את קצב ההתפשטות, עם שיבושים מינימליים יחסית למדינות אחרות. היא הצליחה להוריד את מספר ההדבקות החדשות ביום לפחות ממאה בשבועיים האחרונים, ומספר מקרי המוות הוא 125, נמוך בהשוואה למדינות אחרות.

ארצות הברית, לעומת זאת, עשתה מעט בדיקות בתחילה, וסגרה חלקים נרחבים מהמדינה, כשמוקדי המגיפה הלכו וגדלו בכמה מדינות עם אלפי מקרים חדשים מדי יום. יותר מ-700 בני אדם כבר מתו, ויותר מ-53 אלף נדבקו.

חיילים בקוריאה הדרומית בדרכם לחטא מבנים בעיר טגו. 15 במרץ, 2020.. רויטרס
מספר המקרים החדשים במדינה בהאטה. חיילים בעיר טגו, החודש/רויטרס

לפי לשכת הנשיאות בסיאול, בשיחה שנמשכה 23 דקות בין טראמפ לבין הנשיא מון ג'ה-אין, נשיא ארצות הברית הבטיח שהוא ישיג אישור ליצרניות הדרום קוריאניות ממנהל המזון והתרופות (FDA). מון אמר לטראמפ כי קוריאה הדרומית "תספק כמה תמיכה שצריך", אם יהיו לה עודפי ציוד.

"בשלב זה יש לנו מספיק ערכות בדיקות, אבל אני צריך לבדוק אם ניתן לייצא אותן", אמר ג'ונג און-קיונג, ראש המרכזים לבקרה ולמניעת מחלות. לדבריו, למדינה יש יכולת לעשות 20 אלף בדיקות ביום.
הוא הוסיף כי סיאול קיבלה בקשות לאספקת ערכות בדיקה ותמיכה אחרת מכעשר מדינות, אך הוא סירב לזהות אותן. הממשלה אמרה כי היא יצאה כמה ערכות לאיחוד האמירויות הערביות ונמצאת בשיחות עם מדינות אחרות.

חברת סיגן, החברה היחידה מחמש יצרניות שקיבלו אישור לייצר ערכות בדיקה לנגיף, אמרה היום כי היא סיפקה כ-70% עד 80% מערכות הבדיקה שבהן נעשה שימוש באיטליה ובארצות הברית. היא סירבה לפרט את המספרים אלו.

מון ביקר במטה החברה היום ונפגש עם ראשי ארבע החברות האחרות ושיבח את עבודתם הקשה ותרומתם למאבק בווירוס. לאחר הידיעה על בקשתו של טראמפ, מניותיה של סיגן זינקו ב-30%.

עוד בוואלה!

חרף התפשטות הקורונה, טראמפ רוצה לסיים את הסגר: "אלפים יתאבדו"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא קוריאה הדרומית מון , 30 ביוני 2019. AP
הבטיח לעזור לחברות דרום קוריאניות. טראמפ ומון, בשנה שעברה/AP

במקביל, קוריאה הדרומית הודיעה כי היא תגביר את הבדיקות לנוסעים המגיעים מארצות הברית עד יום שישי, בדומה לנעשה מול נוסעים ממדינות אחרות שבהן הייתה התפרצות משמעות של הנגיף.

"אין לנו הרבה זמן בהתחשב במצב שבו אזרחינו החיים בצפון אמריקה, כולל סטודנטים החרדים מעלייה במספר המקרים שם וצפויים לשוב הביתה", אמר ראש הממשלה צ'אנג סיי-קיון.

אזרחים ממדינת אירופה, מסין ומאיראן נדרשים לחתום באפליקציה שבוחנת אם יש להם תסמינים של הנגיף, כמו חום. בנוסף לכך, החל ממחר, יוטל בידוד חובה למשך שבועיים על כ מי שמגיע מאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully