וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירצה כאן את שארית עונשו: תאילנד הסכימה להעביר את נתי חדד לישראל

הישראלי שהפעיל מרפאה בלתי רשמית למטיילים, הורשע במדינה בין היתר בהחזקת נשק ותחמושת ללא רישיון ונכלא לארבע שנים. המסר מתאילנד הגיע שנה בדיוק לאחר שארדן ושקד חתמו על הבקשה הרשמית. שקד: "בשורות משמחות מאוד". אחיו של חדד: "זה שלב בדרך לחנינה"

צילום: חדשות בזמן, עריכה: ניב מעוז

הרשויות בתאילנד מסרו היום (שלישי) כי נתי חדד, ישראלי הכלוא במדינה, ירצה את שארית עונשו בישראל. זאת, במענה לפניית נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אל מלך תאילנד.

חדד טען כי הוא סובל מתנאים קשים בבית הכלא בתאילנד ועל פי הפרסומים אף ניסה לפגוע בעצמו במהלך שהותו בכלא. הוא הגיש בקשה לשר לביטחון הפנים ולשרת המשפטים דאז, איילת שקל, להסכים להעברתו לכלא הישראלי, על מנת שיוכל לרצות בו את יתרת מאסרו, וזאת בהתאם להסכם העברת האסירים בין ממשלת ישראל לבין ממלכת תאילנד. בדיוק לפני כשנה חתמו השניים על הבקשה.

ח"כ איילת שקד (ימינה) שקידמה את המהלך לשחרורו של חדד אמרה כי אלו "בשורות משמחות מאוד. נתי חדד אחרי עבודה קשה של כמעט שנתיים של נשיא המדינה ושלי חוזר לישראל".

מעצרו של נתי חדד וחשודים אחרים בפרשה יולי 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
חדד/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

אלירן חדד אחיו של נתי אמר כי "אנחנו מודים לנשיא שדרך איילת שקד הוא הבין על מה מדובר והצלחנו להגיע לרגע הזה. פעמיים היה דחייה מצד התאילנדים וסוף סוף הם קיבלו את ההחלטה להסגיר אותו. כרגע אנחנו בהלם מהאינפורמציה לא בטוחים מתי זה יקרה כם כל המשבר של הקורונה בעולם, התהליך מבחינתנו לא נגמר זה שלב בדרך לחנינה, הבן אדם הזה נמצא בכלא על לא עוול בכפו ומה שסוכם שכביכול הוא ממשיך את ריצוי העונש בארץ, המטרה שהוא לא ימשיך לשבת עוד שלוש שנים ושיחונו אותו בארץ והוא יצא לחופשי".

חבר הכנסת לשעבר, אורן חזן, שהוביל את המאבק להשבתו של חדד, בירך על חזרתו. "שוחחתי עם אמו נורית ובני המשפחה שהודו לי, השמחה שם מאוד גדולה. הסברתי להם שלא צריך למהר לפתוח שמפניה ולא צריך להודות לי שכן המאבק אומנם תם אך לא נשלם".

עוד בוואלה!

"הקלה בתנאים": הישראלי שהפעיל מרפאה ונאסר בתאילנד יועבר לארץ

לכתבה המלאה

חדד, שהתגורר בשנים האחרונות באי קוסומוי בתאילנד, הפעיל מרפאה בלתי רשמית שסייעה לתיירים ישראלים במצוקה ונעצר ביולי 2017 במרפאתו על ידי הרשויות בתאילנד בחשד לביצוע עבירות שונות. בית המשפט בתאילנד גזר בתחילת 2018 על חדד ארבע שנים וארבעה חודשים של מאסר בפועל, באשמת החזקת נשק ותחמושת ללא רשיון, החזקת מקלטי רדיו ללא רישיון, החזקת אפוד מגן ללא רשיון והפעלת מרפאה ללא רישיון וביצוע פעולות רפואיות ללא הכשרה.

כמו כן, הוגש נגד חדד כתב אישום בגין עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית והחזקת תרופות ללא רישיון, מכירת תרופות ללא רישיון והחזקת תרופות פגות תוקף, הכול במסגרת המרפאה שהפעיל ובגינם נדון לארבע שנים וארבעה חודשים מאסר בפועל, במצטבר למאסרו הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully