וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסי אהריש פוטרה מתכניתה בכאן 11: "כעסו שהנחתה ההפגנה נגד הפגיעה בדמוקרטיה"

22.3.2020 / 11:14

אהריש, שהגישה לצד קובי מידן מהדורה יומית של "סוכן תרבות" בכאן 11, התבשרה על הפסקת עבודתה. אמש הנחתה הפגנה נגד צעדי נתניהו. אהריש: "אף פעם לא ידעתי לשבת מהצד, גם אם זה עולה לי בכסף ובפרנסה". כאן: ההחלטה לא קשורה להפגנה אלא לרצון לשבץ את גאולה אבן בתפקיד

צילום מסך

(בווידאו: קטע מתוך ריאיון של אהריש לתכניתו של רוני קובן בכאן 11)

מגישת הטלוויזיה לוסי אהריש לא תנחה יותר את התכנית היומית של "סוכן תרבות" שאותו היא מגישה בצוותא עם קובי מידן, שבוע בלבד לאחר שעלתה התכנית במתכונת זו. גורם בסביבתה של אהריש אומר לוואלה! תרבות: "הבוקר לוסי קיבלה טלפון שהודיע לה שבתאגיד ראו בצורה חמורה את השתתפותה בהפגנה של ארגון 'דרכנו', שכן עובד בתאגיד אינו יכול להשתתף בהפגנה ועל כן לא תוכל להמשיך בהנחיית התכנית לצד קובי מידן. נראה שזה המחיר שמשלמים כשאתה מדבר על אחדות".

לוסי אהריש עצמה כתבה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלה: "שבוע טוב ובריא לכולם. אני כבר לא אהיה איתכם היום ב'סוכן תרבות' אבל אני רוצה להגיד תודה למשפחת 'קסטינה הפקות' המדהימה והאהובה, שהגשימו לי חלום קטן לשבת לצד קובי מידן הנדיר במשך שבוע. אלה ימים לא פשוטים. ומי שאוהב את המדינה הזאת והיא יקרה לו לא יכול לשבת מהצד. אף פעם לא ידעתי לשבת מהצד, גם אם זה עולה לי בכסף ופרנסה. תודה רבה לכם אנשים אהובים על התמיכה והאהבה האינסופית ששלחתם מאתמול. אתם מדהימים. אתם ישראל היפה. נתראה ונשתמע בקרוב. בינתיים תשמרו על עצמכם ובני משפחותיכם בריאים".

מכאן נמסר בתגובה: "בצל משבר הקורונה, משתנה לוח השידורים והציוותים בתאגיד. התכנית בהגשתם של גאולה אבן סער וירון ברובינסקי בוטלה וגאולה, שהינה עובדת תאגיד, תגיש עם קובי מידן במקום לוסי אהריש. אין קשר להשתתפותה של אהריש באירועים שאינם קשורים לתאגיד".

אהריש אמרה לוואלה! תרבות: "תודה רבה לקסטינה הפקות, שנתנו לי את ההזדמנות לשבת ליד קובי מידן, חלום שהתגשם, נקווה לימים טובים יותר ושנהיה בריאים".

לוסי אהריש סוכן תרבות. כאן 11, צילום מסך
"ימים לא פשוטים". לוסי אהריש/צילום מסך, כאן 11

לתאגיד הגיעה אמש תלונה מהארגון הימני "בצלמו", שדרשה להשעות את אהריש בעקבות הנחיית ההפגנה. היום נמסר מהארגון: "אנחנו מברכים על ההחלטה המיידית של התאגיד. זכותה המליאה של לוסי להנחות הפגנה פוליטית כאדם פרטי. אנחנו קוראים כעת לגל"צ לפטר אותה גם. או שתתנצל ותודה שעשתה משגה".

קובי מידן הגיב היום בתכנית "סוכן תרבות" להיעדרותה של אהריש, חלק לה שבחים אבל התייחס בערפול לנסיבות שהובילה לפיטוריה. "אתם רואים, אני יושב היום לבד באולפן בלי לוסי שהיתה איתי כאן בכל השבוע שעבר", אמר מידן. "מבחינה אישית, זה רגע לא פשוט בשבילי, אני אומר בכנות. אני חושב שהתמונה קצת יותר מורכבת ממה שמתפרסם, ולכן אני אומר בשלב הזה רק את זה: אני רוצה להגיד בינתיים תודה ללוסי על שבוע נהדר. אני חושב שהקול שהיא השמיעה כאן, המקצועי, המאוזן והאנושי, היה קול חשוב. קול שאהבתי לשמוע. צר לי מאוד שהדברים התגלגלו כפי שהם התגלגלו. צר לי מאוד. אחותי, יגיעו ימים אחרים".

יו"ר העבודה-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, מסר בתגובה: "אנשי תקשורת הם לא רובוטים. תפקידם לא רק לתווך את המציאות, גם לקחת חלק בשינוי המציאות. תקשורת חופשית היא אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית, ופיטוריה של לוסי מוכיחים עד כמה נחוצה היתה ההפגגנה אמש. עצמאותה המחשבתית של לוסי אהריש היא יתרון לתאגיד, זאת בדומה לכך שיש עיתונאים בכלי תקשורת אחרים שמייצגים את הימין. על כן, אני דורש ממנכ"ל התאגיד לבטל את ההחלטה ולהשיבה לעבודתה לאלתר".

יאיא פינק, מנכ"ל תנועת "דרכנו", שארגנה את ההפגנה אמש, מסר בתגבוה: "לוסי הנחתה אמש הפגנה ממלכתית, למען הדמוקרטיה הישראלית, בה השתתפו ראשי מערכות הביטחון והמשפט בדימוס, וללא פוליטיקאים. מי שטרח לשמוע את דבריה אמש בהפגנת חצי המיליון היה עד לנאום שכולו קריאה לאחדות וממלכתיות ונגד ההסתה והגזענות ובעד שיח מכבד. לוסי היא סמל לחיים משותפים בין כל חלקי החברה הישראלית ואפילו אותה מתקשים לעכל. עצוב ומטריד שיש כאן משטרת מחשבות ושהתאגיד הציבורי פועל בצורה כוחנית ומשתיק את אחד הקולות החשובים והערכיים שיש כיום בישראל. כמי שהתנגד להשעייתו של אראל סגל שלקח חלק בקמפיין בחירות של ראש הממשלה, קל וחומר שיש להתנגד לפיטורים של לוסי. אנו קוראים למנכ"ל התאגיד לחזור בו מההחלטה האומללה ויפה שעה אחת קודם".

הזמר והמוזיקאי שלומי שבן הביע הזדהות עם אהריש, שיתף בעמוד הפייסבוק שלו תמונה של המגישה וכתב: "כאן דיקטטורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully