וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיש הרדיו והטלוויזיה אלי ישראלי מת בגיל 71

אלי ישראלי, מוותיקי מגישי הרדיו, הלך לעולמו בגיל 71. הוא הגיש בקול ישראל, בגלי צה"ל ובשנים האחרונות ב-103FM. בין השאר הנחה את התוכניות "צעד וחצי" ו"עושים ספורט". אפי טריגר, שותפו להגשה לשעבר, ספד לו: "הוא היה שדר נהדר ואיש עם לב ענק"

הקלטה של אלי ישראלי ז"ל מגיש את מצעד הפיזמונים הלועזיים של גלי צה"ל לשנת 1976/באדיבות גלי צה"ל

(בסרטון מעל: הקלטה של אלי ישראלי ז"ל מגיש את מצעד הפיזמונים הלועזיים של גלי צה"ל לשנת 1976. באדיבות גלי צה"ל)

מגיש הרדיו והטלוויזיה אלי ישראלי הלך לעולמו הבוקר (חמישי). בן 71 היה במותו.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ספד לישראלי בעמוד הטוויטר שלו: "אלי ישראלי הלך מאיתנו. קולו הייחודי היה קולו של הרדיו הישראלי שנים ארוכות. ההגשה מלאת התבונה, ידיעת הספורט המעמיקה ומלאת ההומור שלו והקצב שהכניס לחיינו עם המוסיקה של ברזיל - כל אלה יישארו איתנו עוד שנים רבות. תנחומים מעומק לב אוהב למשפחתו".

איתן גרין, ששיתף פעולה עם אלי ישראלי במשך 15 שנה בתוכנית הרדיו "צעד וחצי", ספד לו בשיחה עם וואלה! תרבות: "הוא היה שדרן טוב, עם שילוב בין קצב פנימי נפלא לקול נהדר. היה לו גרון יוצא מגדר הרגיל. צריך להזכיר גם את התרומה המוזיקלית שלו. הוא התוודע למוזיקה ברזילאית כשחי בברזיל בשל השליחות של הוריו, ואז היה ממבשרי הפריצה שלה בישראל".

אלי ישראלי. שי אוקנין
"מעטים האנשים שמוצדק להוסיף לשמם את התואר 'האגדי'. אלי ישראלי הוא מיחידי הסגולה האלה". אלי ישראלי/שי אוקנין

"הרדיו היה טבעי לו, הוא היה חיית רדיו", מוסיף גרין. "היה לו קול כל כך טוב, וחוץ מלהיות כרוז של הפועל תל אביב, הוא גם היה עושה לפעמים חלטורות כחזן בבית כנסת. לאחרונה היה עוד ממד ביחסים שלנו, כשעבדתי עם חתנו יובל סגל בסרט 'חדרי הבית'. הייתי מזמין אותו לכל אירוע שלי, מהחתונה ועד המחווה לכבוד יציאתי לגמלאות שהיתה בקיץ האחרון. הוא הגיע, וזו היתה הפעם האחרונה שהתראינו. המוות שלו תפס אותי בהפתעה. לא הייתי מוכן לזה. לא ידעתי שמצבו אקוטי".

אפי טריגר, שהגיש עם ישראלי תכנית ספורט בגלי צה"ל במשך שנים, ספד לו בשיחה עם וואלה! תרבות: "עצוב, אהבנו אותו מאוד, הוא היה איש עם לב ענק. גם אם היה חוטף קריזה בשידור היה נרגע תוך שניות. כל האנשים שעבדו איתו, בהם חיילים, מפיקים, כתבי ספורט בעבר ובהווה וגם כאלה שלא המשיכו בתקשורת, חשים בכאב ועצב מאז שנודע להם על מותו. אלי היה גם ידען גדול וגם איש מקסים. הוא אהב מאוד את הבנות שלו ואת הנכדים. היה אוהד הפועל שרוף, תמיד לבש משהו אדום. הוא זכה להמון כבוד מכל אנשי הספורט הישראלי, אפילו ממכביסטים צהובים שחלקו לו כבוד בשידור. עברו עליו שנים קשות אחרי שאריק איינשטיין נפטר. הם היו חברים טובים. הוא לקח את זה קשה. אלי היה איש רדיו ענק אבל בלי טיפת פוזה עליו. תוך שניות יכולת להתחבר אליו ולדבר איתו על הכל, ספורט, מוזיקה, כולל המוזיקה הברזילאית שהוא הכניס לארץ. היה שדר רדיו נהדר ואדם מקסים".

האזינו: אלי ישראלי מארח את חברו אריק איינשטיין לרגל צאת האלבום "האריה, היונה ותרנגולת כחולה"

ציון נאנוס ששידר וערך את "צעד וחצי" לצידו של ישראלי בתחילת שנות ה90, ספד לו גם כן: "עד שהגיע אלי ישראלי, שידורי הספורט בישראל התייחסו לספורט ברצינות תהומית. אלי שחרר את העניבה והיה הראשון שהתייחס לספורט כמו שהוא - קודם כל משחק, קודם כל כיף. אני זוכר שכשהקשבתי לתוכנית כתלמיד תיכון - השיחות בינו לבין איתן גרין באולפן היו בדיוק השיחות שהיו לי עם החברים שלי. אלה היו שיחות של אוהדים, בלי חשיבות עצמית, אבל עם הומור וקלילות. זאת הפעם הראשונה ששידורי ספורט נשמעו כך.

"ב-1993 זכינו בפרס מפקד גל"צ על התוכנית. אחרי כמה שנים, כשערוץ הספורט התחיל לשדר בטלוויזיה את כל המשחקים, התוכנית ירדה - אבל המורשת שלה נשארה. אלי שינה לחלוטין את שידורי הספורט בתקשורת האלקטרונית. ההומור והקלילות שמאפיינים היום את השידורים האלה החלו שם. מעטים האנשים שמוצדק להוסיף לשמם את התואר 'האגדי'. אלי ישראלי הוא מיחידי הסגולה האלה".

אלי ישראלי. אביב חופי
"לפני הכל הוא היה בן אדם מקסים, מצחיק, חם, מעמיק". אלי ישראלי/אביב חופי

שמעון אלקבץ, מפקד גלי צה"ל, מסר: "אלי ישראלי, היה, בראש ובראשונה, פורץ דרך בכל אחד מתחומי עיסוקו. היה ממייסדי את התכנית האגדית 'עושים ספורט', ואף בחר את האות הייחודי לה. אלי זכור במיוחד כמי שחשף את כולנו לתרבות הברזילאית ולצליליה המדהימים, וכמי שהוביל מהפכה בעולם שידורי הספורט. עם צעד וחצי' הוא הביא למאזינים את הקולות, כמו גם את כל קשת הרגשות ממגרשי הכדורסל. עצוב לי על לכתו".

מגיש חדשות 12, ניב רסקין, מסר: "אלי היה סוג של אבא מקצועי בשבילי, והאיש שפתח לי את הדלת. האיש עם הקול הכי טוב ברדיו הישראלי, קול בס, שמדביק אותך למקלט כדי להאזין לו. האיש ששינה את שידורי הספורט והמוזיקה ברדיו בישראל, הבין שרדיו הוא מופע, וספורט הוא חוויה. דורות של שדרנים צמחו על המורשת הזו. היה לי הכבוד לשדר איתו וללמוד ממנו. אני מרגיש שאיבדתי את המורה שלי".

יואב קוטנר מסר: "לפני הכל הוא היה בן אדם מקסים, מצחיק, חם, מעמיק... כזה שכל אחד היה רוצה כחבר. הכרתי אותו עוד לפני הספורט. כחייל צעיר קיבלתי את הכבוד לערוך את מצעד הפזמונים הלועזיים, בהגשתו של הקריין בעל הקול הכי מדהים ברדיו הישראלי: 'אלי ישראלי... לי ... לי ...' למדתי ממנו המון על הגשת מוסיקה, על דיבור נכון מבחינת האינטונציה, מבחינת העברית, ועל האהבה המוחלטת לנושא שהוא משדר. אם זה להיטים במצעד הפזמונים, ואם זו המוזיקה הברזילאית, שהוא קידם לפני כולם, אם זה אריק איינשטיין... ואם זה ספורט. תמיד אצלו זה היה אישי, מקורי ומלא שמחת חיים אמתית. אני שמח שהוא היה קצת חבר שלי".

כתבה על אלי ישראלי בכאן 11

ישראלי נולד בתל אביב בנובמבר 1948. בנעוריו התגורר שנתיים בברזיל, בזמן שהוריו היו בשליחות מטעם המדינה. הוא הגיש בקול ישראל ובשנות השבעים עבר ממנה לגלי צה"ל, בה הגיש את מצעד הפזמונים הלועזי. בתקופה שבה ההגשה ברדיו הישראלי היתה מעונבת, ישראלי היה אחד השדרנים שהכניסו צורת הגשה אישית יותר. הוא הגיש בגלי צה"ל מעל לארבעים שנה והפך לאחד הקולות המזוהים ביותר איתה. בשנת 2016 פוטר מהתחנה, וטען בתקשורת כי הסיבה לכך היא הדעות השמאלניות שלו.

בתחילת שנות השמונים תרם לאימוץ המוזיקה הברזילאית בישראל, שהרבה להשמיע בתכניתו היומית. בשנת 1982 הגיש לתקופה קצרה את "עוד להיט" בערוץ הראשון. בשנות ה-80 הקים ישראלי את התוכנית "צעד וחצי" בגלי צה"ל לסיקור משחקי ליגת העל בכדורסל. הוא הגיש את התוכנית הזו ובהמשך את התוכנית "עושים ספורט" עד נובמבר 2016.

בשנות התשעים הנחה את השעשועון "מלך הטריוויה" בטלוויזיה. בנוסף, הופיע כמשתתף בגרסה של ההצגה לילדים עוץ לי גוץ לי. הוא השתתף בתפקיד קריין באלבום הקונספט של להקת החברים של נטשה "רדיו בלה בלה", אשר יצא ב-1994. בדצמבר 2016 הצטרף לצוות התוכנית ספורט ב-103fm.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully