וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון מהדהד: ביידן גבר על סנדרס בפלורידה, אילינוי ואריזונה

בצל החשש מהתפרצות הנגיף בארה"ב, תוצאות חלקיות ומדגמים מראים כי סגן הנשיא לשעבר גבר על יריבו בשלוש המדינות. מדובר בהישג גדול לביידן, הקרוב להכריע את המרוץ לבחירת המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית. הוא פנה לתומכי סנדרס: "מטרתי - לאחד את המפלגה ואת האומה"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן זכה הלילה (רביעי) להישג גדול בפריימריז לבחירת מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, כאשר על פי תוצאות מוקדמות ומדגמים הוא גבר על יריבו, הסנאטור ברני סנרדס, בהצבעה שנערכה בפלורידה, אילינוי ואריזונה - כל שלוש המדינות בהן נערכה הצבעה אתמול. .

פלורידה המתנדנדת היא שדה קרב מסורתי בין רפובליקנים ודמוקרטים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ניצח שם ב-2016 ב-1.2%. מתוצאות ראשוניות בפריימריז של המפלגה במדינה, ובהתאם לסקרים, עולה כי ביידן הביס בפער גדול את סנדרס. לאחר ספירה של כ-80% מהקולות, נראה כי ביידן זכה ב-61% תמיכה, בעוד סנדרס קיבל 23% בלבד. באילינוי עמד הפער בין השניים על כ-20%. בחדשות טובות נוספות לביידן, אתמול נקבע כי הוא ניצח בפריימריז בוושינגטון בשבוע שעבר בפער זעום. בכך, ביידן בן ה-77 עשה צעד גדול להבטחת המועמדות

מביתו בדלאוור פנה הלילה ביידן למצביעי סנדרס הצעירים. "תנו לי לומר במיוחד למצביעים הצעירים שהסנאטור הסנדרס עורר בהם השראה: אני שומע אתכם. אני יודע מה ניצב על הפרק. אני יודע מה אנחנו צריכים לעשות", אמר, "המטרה שלנו - כקמפיין וכמועמד לנשיאות - היא לאחד את המפלגה ואז לאחד את האומה". לפי מדגמי מכון אדיסון, התמיכה בביידן חוצה אידיאולוגיות ודמוגרפיות. קבוצת האוכלוסיה היחידה שהעדיפה את סנדרס על פניו בפלורידה ואילינוי היא צעירים מגילאי 18-44.

ביידן נטל את ההובלה במרוץ לאורך השבועיים האחרונים, עם ניצחונות ב-16 מתוך 21 ההצבעות האחרונות ויתרון של כ-150 צירים על פני יריבו. כעת, הלחץ על סנדרס לפרוש מהמרוץ עשוי לגבור.

פריימריז בצל הקורונה: ביידן גבר על סנדרס בפלורידה, אילינוי ואריזונה. רויטרס
נאם לבדו בשל משבר הקורונה. ביידן, הלילה/רויטרס

מושל אריזונה, דאג דוסיי הדמוקרטי, אמר כי המדינה והמפלגה הסכימו שיש לקיים את הפריימריז. "אין לנו ערבות לכך שבעתיד יהיה בטוח יותר מאשר מחר", אמר שלשום. "הדמוקרטיה חייבת להימשך".


בנוסף לאוהיו, קנטאקי הודיעה אתמול על דחיית הפריימריז ממאי ליוני, בעוד שג'ורג'יה, שבה היו אמורות להיערך בחירות בשבוע הבא, דחתה אותן למאי. לואיזיאנה דחתה את הפריימריז, שהיו אמורים להתקיים בחודש הבא, ל-20 ביוני.

ביידן וסנדרס, שמקפידים על קיום המגבלות החדשות ואנשי הקמפיינים שלהם עובדים מהבית, ביטלו את האירועים החיים ובמקום זאת פנו לרשת. עבור סנדרס מדובר במגבלה משמעותית, אחרי שהצליח למשוך קהלים גדולים ונלהבים לעצרות שלו.

זוג מבוגרים עם מסיכות מיגון בפלורידה בשל החשש מנגיף הקורונה לאחר שהצביע בפריימריז הדמוקרטיים לבחירות המועמד לבחירות לנשיאות בארצות הברית. 18 במרץ 2020.. רויטרס
כמה מדינות דחו את הפריימריז. מצביעים בפלורידה עם מסיכות, אתמול/רויטרס

התפרצות נגיף הקורונה מעיבה על הפריימריז ועל הקרב בין ביידן לסנדרס, אך גורמים במפלגה במדינות השונות הבטיחו לשמור על קיום חלק של ההליך. ברקע הגבלת ההתקהלויות, הקמפיין עבר מהערים הגדולות לרשת, והשניים התעמתו שלשום באולם ללא קהל. למרות החשש כי נגיף הקורונה יבריח את הבוחרים מהקלפיות, מספר המצביעים בפלורידה הוערך על ידי מכון אדיסון בכ-1.85 מיליון - יותר מאשר ב-2016, אז הצביעו שם 1.7 מיליון בלבד.

כמה מדינות, בראשן אוהיו, דחתה את הפריימריז שהיו אמורים להתקיים היום, לאור התפשטות הווירוס שגבה את חייהם של כ-80 בני אדם ברחבי ארצות הברית. טראמפ, שנמצא בעיצומו של המשבר החמור ביותר בנשיאותו, לא תמך בהחלטה של אוהיו לבטל את הפריימריז ואמר כי הוא חושב שדחיית הבחירות היא "לא הכרחית".

ראש בראש בצל הקורונה: ג'ו ביידן וברני סנדרס  בעימות טלווויזיוני טענו  כי הם מסוגלים להוביל את האומה בהתמודדות עם המגיפה. רויטרס
שומרים על הכללים. סנדרס וביידן בעימות, השבוע/רויטרס

סנדרס הודה שהוא האנדרדוג במרוץ, אבל הדגיש כי התנועה הפרוגרסיבית שלו "שינתה" את הקמפיין. "במובנים רבים, ניצחנו במאבק האידיאולוגי", אמר הסנאטור היהודי מוורמונט, שלדבריו משך אחריו מצביעים ומועמדים יריבים לקראת חלקים מהמדיניות הליברלית שלו, כמו לימודים חינם בקולג'. לדבריו, מגיפת הקורונה מדגישה את הצורך במערכת בריאות ממשלתית לכל האמריקנים. עם זאת, הוא הדגיש את הצורך לשמור על אחדות בתקופה קשה זו.

ביידן, שאמר בעימות עם סנדרס ביום ראשון כי אנשים רוצים "תוצאות ולא מהפכה", הדהד גם הוא את מסר האחדות של יריבו. "אנחנו הולכים להתגבר על הקורונה", אמר. "בבקשה, שמרו על עצמכם".
השניים הסכימו כי התגובה של טראמפ למשבר הייתה לקויה, והבטיחו לתמוך אחד בשני, לא משנה מי יהיה המועמד בסופו של דבר.

(עדכון ראשון: 13:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully