וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: צה"ל אוסר על טיסות חיילים לחו"ל ומבטל תרגילים בינלאומיים

5.3.2020 / 15:52

הרמטכ"ל הנחה על האיסור לחיילים ולמשרתים בקבע על מנת לבלום את התפשטות הנגיף בשורות הצבא. נוסף על כך, בצבא הוחלט לבטל שורת תרגילים בינלאומיים לנוכח החמרת הנחיות משרד הבריאות

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

קורונה בצה"ל - עדכונים אחרונים:

  • הרמטכ"ל אסר על חיילים ומשרתי קבע לטוס לחו"ל
  • שורת תרגילים בינלאומיים בוטלו
  • 3 חיילים מאמ"ן בבידוד, חשש שחיילים נוספים מהמערך הקריטי יידרשו לכך
  • רא"ל אביב כוכבי יקיים הערכת מצב בנוגע להיערכות הצבא לנגיף

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט לאסור יציאה לחו"ל של חיילי צה"ל בסדיר ובקבע כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בשורות הצבא - כך מסר היום (חמישי) דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן. ההחלטה תיכנס לתוקפה מחר בשעה 12:00, ויוקמו שתי ועדות לבחינת מקרים חריגים בהיבטים מבצעיים ואישיים. בנוסף, לוואלה! NEWS נודע כי בצה"ל יבטלו השתתפות הורים בטקסי סיום כחלק מהמאמצים להלחם בנגיף.

החלטת הרמטכ"ל באה בתום הערכת מצב מטכ"לית שערך הבוקר, במסגרתה סקר את הצעדים לבלימת התחלואה בצה"ל. רב-אלוף כוכבי הגדיר בדיון כי המטרה היא שמירת כשירותו המבצעית של צה"ל והחיונית לביטחון מדינת ישראל ועל כן קבע כי יש לנקוט גישה מחמירה שתכליתה צמצום היקף החיילים הנמצאים בבידוד.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, בטקס סיום קורס חובלים בבסיס חיל הים בחיפה 4 במרץ 2020. דובר צה"ל
אסר נסיעות לחו"ל למניעת התפשטות הנגיף. הרמטכ"ל כוכבי/דובר צה"ל

הערכת מצב נוספת בראשות הרמטכ"ל תתקיים הערב לסיכום הנחיות נוספות. סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, ימשיך לרכז את היערכות צה"ל למניעת התפשטות הנגיף ולקידום פעולות נדרשות נוספות. אתמול אף הוחלט כי נסיעתו של כוכבי לארצות הברית שתוכננה לשבוע הבא, תידחה למועד אחר.

בצה"ל נמצאים כיום 500 משרתים שנמצאים כיום בבידוד ביתי, לאחר שמרביתם שבו ממדינות שנכללו בהנחיות משרד הבריאות. בין המבודדים, גם שלושה חיילים מיחידת האיסוף המודיעינית 8200, מה שמעורר חשש גדול באמ"ן מהאפשרות שחיילים רבים במערך הקריטי יידרשו לבידוד.

נציגי חיל האוויר של צה"ל עם נציג החיל האירופי של ארצות הברית בתרגיל ג'וניפר קוברה. 04 במרץ 2020.. דובר צה"ל
התרגיל הופסק. נציגי חילות האוויר בתרגיל ג'וניפר קוברה, השבוע/דובר צה"ל

מלבד הבידוד, דובר צה"ל אמר כי עם החמרת הנחיות משרד הבריאות אתמול, בוטלו שורה של תרגילים בינלאומיים. "ביטלנו תרגיל משותף עם הצנחנים, ועוד כמה תרגילים קטנים נוספים", ציין. אמש אף הופסק תרגיל JUNIPER COBRA של צה"ל והפיקוד האירופי של צבא ארצות הברית EUCOM. התרגיל החל לפני יומיים והיה מתוכנן להסתיים ביום שישי הבא, בהשתתפות של למעלה מ-600 חיילי הפיקוד האירופי שהגיעו מגרמניה וארצות הברית.

דובר צה"ל אף שלל חשש להדבקה אפשרית בנגיף במהלך פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון בעימותים מול פלסטינים. "ההתקהלות של הפלסטינים ביו"ש היא לא במגע", אמר. ההנחיות ביו"ש הן דומות למה שקורה בארץ".


(עדכון ראשון: 14:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully