וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סופר טיוזדיי": ביידן ניצח בתשע מדינות, כולל טקסס; סנדרס לקח את קליפורניה

סגן הנשיא לשעבר השיג שורת ניצחונות, כולל בטקסס. הסנאטור הסוציאליסטי ניצח בקליפורניה, שמחלקת את מירב הצירים, ובעוד כמה מדינות. בלומברג, שהופיע לראשונה על פתקי ההצבעה, אכזב. "אמרו שהקמפיין שלי מת, אבל אנחנו מאוד חיים", הכריז ביידן

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן רשם לילה (רביעי) של הצלחות ב"סופר טיוזדיי", עם ניצחונות בלפחות תשע מדינות, בהן טקסס, בעוד שיריבו ברני סנדרס ניצח בקליפורניה, ביום ההצבעה הגדול ביותר במרוץ למועמדות הדמוקרטית לנשיאות ב-2020. ההצבעה נערכה ב-14 מדינות, שבהן הכריעו הבוחרים בין המועמדים שיתמודדו מול הנשיא המכהן דונלד טראמפ בבחירות ב-3 בנובמבר.

רשתות הטלוויזיה הגדולות הכריזו על ביידן כזוכה בטקסס, בווירג'יניה, בקרוליינה הצפונית, טנסי, אלבמה, מסצ'וסטס, אוקלהומה, ארקנסו ומינסוטה. מנגד, פרט לקליפורניה, סנדרס צפוי לנצח בקולורדו ובוורמונט, שאותה הוא מייצג בסנאט. מיין טרם הוכרעה. קליפורניה וטקסס שולחות את מספר הצירים הגדולים ביותר לוועידה הדמוקרטית, שתקיים בקיץ.

כדי לזכות במועמדות, יש צורך ב-1,991 צירים. 1,344 צירים חולקו היום, כשליש מכלל הצירים. נכון להבוקר, ביידן מוביל עם 450 צירים, מול 376 של סנדרס, שהוביל עליו ערב הסופר טיוזדיי. . הבחירות הבאות יתקיימו ב-10 במרץ באיידהו, מישיגין, מיסיסיפי, מיזורי, דקוטה הצפונית ומדינת וושינגטון.

בנאום בפני תומכיו בקליפורניה אמר הלילה ביידן כי "זה לילה טוב ואני מקווה שהוא יהיה עוד יותר טוב. רק לפני כמה ימים הפרשנים טענו שהקמפיין שלי מת, אבל אנחנו מאוד חיים. הם לא סתם קוראים לזה 'סופר טיוזדיי'".

ג'ו ביידן בעצרת תומכים ב"סופר טיוזדיי", בלוס אנג'לס. 4 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
שורת ניצחונות. ג'ו ביידן נואם בפני תומכים בלוס אנג'לס, היום/רויטרס, רויטרס

מבלי להזכיר את שמו, סנדרס תקף את ביידן בעצרת תמיכה בוורמונט, כשהזכיר את הצבעתו בעד המלחמה בעיראק ואת תמיכתו בהסכמי סחר חופשיים שלהם סנדרס מתנגד.

"אנחנו הולכים לזכות במועמדות הדמוקרטית ואנחנו הולכים להביס את הנשיא המסוכן ביותר בהיסטוריה של המדינה הזו", אמר הסנאטור, שתקף את טראמפ.

עוד עולה מתוצאות כי ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, שהופיע לראשונה על פתקי ההצבעה, צפוי לנצח בקרב המצביעים בטריטוריית סמואה האמריקנית. בעקבות הישגיו הדלים הלילה, אמרו מקורביו של בלומברג כי הוא שוקל את המשך דרכו וכי הוא צפוי להודיע על החלטתו בהמשך היום. המיליארדר היהודי השקיע כחצי מיליארדר דולר בפרסום במדינות שהן נערכה ההצבעה הלילה, אחרי שדילג על ארבע המדינות הראשונות במרוץ.

בלומברג צנח בסקרים אחרי שהותקף על ידי הדמוקרטים בעימותים על הערות שונות מעברו ועל מדיניות שיטור שהנהיג בתור ראש עיריית ניו יורק ונתפסת כגזענית. עם זאת, הוא הצליח לגרוף כמה צירים בטנסי, בטקסס, בקולורדו ובארקנסו.

הסנאטורית אליזבת וורן, שהגיעה רק למקום השלישי והמאכזב במדינת הבית שלה מסצ'וסטס, עשויה לפרוש מהמרוץ.

ביידן, שייט לניצחונות בדרום, במערב התיכון ובניו אינגלנד, והפריימריז עכשיו צפויים להיות קרב ראש בראש מול סנדרס. המומנטום שלו נבנה אחרי ניצחונו בקרוליינה הדרומית בשבת, כשהוא מקבל שורת הצהרות תמיכה מבכירים במפלגה ומיריבים לשעבר. הוא צלח בדחיקת בלומברג וביסוס תמיכת המצביעים המתונים. הוא קיבל את תמיכתם של נשים וגברים, לבנים ושחורים, בעלי תואר אקדמי ומחוסרי ואלו שמגדירים את עצמם ליברלים או מתונים.

ברני סנדרס בעצרת תומכים ב"סופר טיוזדיי". 4 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
ברני סנדרס בעצרת תומכים בוורמונט, היום/רויטרס, רויטרס

הלילה הזה היווה תפנית יוצאת דופן עבורו, אחרי שרק לפני שבוע פיגר אחרי סנדרס ברוב הסקרים, בעקבות התוצאות הגרועות שלו באייווה ובניו המפשייר, שפתחו את הפריימריז. סגן הנשיא לשעבר, שכיהן תחת ברק אובמה, מנסה לגשר בין האגף הפרוגרסיבי במפלגה, המחפש שינוי עמוק בחברה האמריקנית, לבין האגף המתון המחפש אחרי מועמד שלו יהיו את מירב הסיכויים לקבל את תמיכתם של מצביעים עצמאיים ורפובליקנים כדי להחליף את טראמפ.

המדגמים הראו כי ביידן זכה ברוב הקולות מקרב המצביעים השחורים בדרום ארצות הברית - 72% באלבמה, 71% בווירג'יניה, 63% בקרוליינה הצפונית ו-62% בטנסי.

אליזבת' וורן בעצרת תומכים ב"סופר טיוזדיי". 4 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
הגיעה רק למקום השלישי במסצ'וסטס. אליזבת' וורן בעצרת תומכים/רויטרס, רויטרס

ביידן, שזו ההתמודדות השלישית שלו על יצוג המפלגה, קיבל חיזוק משמעותי בימים האחרונים, כשהמועמדים לשעבר ראש עיריית סאות' בנד פיט בוטיג'ג, הסנאטורית איימי קלובשר וחבר הקונגרס לשעבר בטו אורורק קראו להצביע לו. השניים הראשונים פרשו אחרי התוצאות המאכזבות שלהם בקרוליינה הדרומית, ואורורק פרש עוד בנובמבר, טרם החלו הפריימריז.

(עדכון 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully