וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווירת נכאים בעבודה-גשר-מרצ: "כחול לבן נהגו בחוסר אחריות"

2.3.2020 / 0:00

יו"ר איחוד המפלגות אמיר פרץ נשא נאום בו הביע צער לאחר פרסום תוצאות המדגמים בערוצי הטלוויזיה. "אמשיך לנהוג באחריות ולקדם את תפקידי כבוגר האחראי של המנחה כולו", הכריז. ח"כ יאיר גולן: "למרות התוצאות, האיחוד היה הכרחי"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: טל רזניק

באיחוד מפלגות השמאל העבודה-גשר-מרצ הביעו הלילה (שני) אכזבה לאחר פרסום תוצאות מדגמי תוצאות הבחירות בערוצי הטלוויזיה. יו"ר איחוד המפלגות אמיר פרץ נשא נאום בו האשים את כחול לבן בתוצאות. "דווקא ברגעים הקריטיים התחיל קמפיין חסר אחריות של כחול לבן שפגע במחנה כולו", אמר.

פרץ, שנאם לצד ראש מרצ ניצן הורוביץ ויו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס, אמר כי המפלגה תמתין לספירת כל הקולות. "נמתין לתוצאות האמת ולאחר מכן נפעל לחיזוק דרכנו", אמר. "מכיוון שברור שכל מה שהצגנו היו הדברים הנכונים, לא נעשה חשבונות מה קרה ומדוע היום אין לנו אלטרנטיבה שלטונית ברורה. צריך לבחון זאת, צריך לעשות זאת באומץ".

מתוצאות המדגמים בבחירות לכנסת ה-23 עולה כי המפלגה זוכה ל-6-7 מנדטים. ח"כ יאיר גולן אמר כי "צריך לחכות לתוצאות האמת, אך בכל אופן - השמאל יצטרך לעשות חושבים ולראות איך מתקדמים מכאן הלאה".

הנהגת העבודה - גשר - מרצ, עם הגעתם למטה המפלגה לאחר תוצאות המדגם במטה המפלגה, מרכז הלן קלר, יד אליהו, תל אביב 3 במרץ 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, אתר רשמי
"כחול לבן פעלו בחוסר אחריות". פרץ, הורוביץ ולוי אבקסיס, הערב/אתר רשמי, אבשלום ששוני/פלאש90

סגן הרמטכ"ל לשעבר הוסיף כי "למרות התוצאה, האיחוד היה הכרחי אחרת יש סיכוי שאחת מהמפלגות לא הייתה עוברת את אחוז החסימה. מציע לכל תומכינו הרבים לנשוך שפתיים ולדעת שאף תוצאת בחירות אינה גזירת גורל. המאבק על דמותה של מדינתנו האהובה ימשיך כך או כך".

דרור מורג, חבר מפלגת מרצ, הביע תחושת אכזבה לאחר פרסום תוצאות המדגמים. "זה עצוב מאוד, אנחנו נצטרך לעשות חושבים. המפלגה שלנו מצטמצמת לשני חברי כנסת וזה ההישג הכי נמוך של המפלגה בהיסטוריה".

גם מורג הטיל את האחריות על יו"ר כחול לבן, ואמר: "יש פה אחריות גדולה על בני גנץ וכחול לבן שהעדיפו את גודל המפלגה שלהם ולאכול מאיתנו בוחרים, מאשר לחפש אותם במצביעי הימין".

מהמדגמים עולה כי הליכוד זוכה ל-36-37 מנדטים והמפלגה מובילה על כחול לבן שנותרים מאחור עם 32-33 מנדטים בלבד. על פי המדגמים, גוש הימין מתחזק ל-60 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל עם 52-54.

הרשימה המשותפת שומרת על מעמדה כמפלגה השלישית בגודלה ואף עולה ל-14-15 מנדטים. בגוש הימין, ש"ס זוכה ל-9 מנדטים בעוד יהדות התורה וימינה עם 7-8. ישראל ביתנו נחלשת עם 6 מנדטים. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי מדגם חדשות 12, הליכוד מוביל עם 37 מנדטים, בעוד כחול לבן עם 33. הרשימה המשותפת זוכה ל-14 מנדטים, ש"ס עם 9, העבודה-גשר-מרצ, יהדות התורה וימינה עם 7 וישראל ביתנו - 6. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. גוש הימין זוכה ל-60 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל מאחור עם 54 מנדטים.

גם לפי מדגם חדשות 13 הליכוד זוכה ל-37 מנדטים וכחול לבן עם 32. הרשימה המשותפת - 14, ש"ס - 9, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 8, ואילו העבודה-גשר-מרצ וימינה - 6. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. גוש הימין בהובלת הליכוד עם 60 מנדטים וגוש המרכז-שמאל עם 52.


במדגם כאן 11 הליכוד עם 36 מנדטים וכחול לבן עם 33. הרשימה המשותפת במקום השלישי עם 15, ש"ס - 9, יהדות התורה - 8, ימינה - 7, העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו - 6. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. לפי מפת הגושים, גוש הימין מוביל עם 60 מנדטים וגוש המרכז-שמאל עם 54.


(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully