וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' התגאה שפועל לצמצם תחבורה ציבורית בשבת: "בשקט, בלי מלחמות"

25.2.2020 / 15:26

שר התחבורה נשאל על ידי תלמידים על הביקורת שספג על כך שאינו פועל מספיק נגד חילול שבת. הוא התחייב לחתום על תקנות שימגרו את התחבורה הציבורית בשבת ברשויות המקומיות אחרי הבחירות: "צריך לטפל בפריצה של הסטטוס-קוו, בשביל זה צריך ממשלה נורמלית". האזינו להקלטה

סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: טל רזניק

שר התחבורה ואחד מראשי מפלגת ימינה ח"כ בצלאל סמוטריץ' התפאר בפני חלק ממצביעי מפלגתו כי הוא פועל מאחורי הקלעים לצמצום חילול שבת ברשויות המקומיות, אך לדבריו הוא עושה זאת "בשקט בלי מלחמות". לטענתו, "זאת הדרך, להביא תוצאות ולא לריב עם השומר. אנחנו מצמצמים הרבה מאוד חילולי שבת".

סמוטריץ' השתתף ביום ראשון האחרון בחוג בית בקבוצת ווטסאפ, שאליה הוכנס כדי להשיב לשאלות של תלמידי ישיבה ותושבים באלון מורה. בין היתר, הוא נשאל על הנושא והשיב את הדברים בתגובה לביקורת שספג בתקופה האחרונה מחלקים בזרם החרד"לי בציונות הדתית, ובהם תנועת חזון, על כך שאינו פועל מספיק נגד חילול שבת בתפקידו כשר התחבורה. סמוטריץ' התחייב בשיחה הזו כי הוא מתכוון לחתום בכנסת הבאה על תקנות שמשמעותן מיגור תחבורה ציבורית שפועלת בשבת ברשויות המקומיות.

בצלאל סמוטריץ' בכנס ירושלים של עיתון בשבע, סינמה סיטי ירושלים, 24 בפברואר 2020. משה ביטון, אתר רשמי
"אני לא עושה ברעש ובצלצולים". סמוטריץ'/אתר רשמי, משה ביטון

לדבריו, "אין לי שום יכולת לתקן היום את התקנות. בשביל לתקן תקנות צריך כנסת, בשביל כנסת צריך ממשלה מתפקדת. אמרנו שנשמור על הסטטוס-קוו, אנחנו מחויבים לזה והפריצה החמורה של הסטטוס-קוו צריך לטפל בה, בשביל זה צריך ממשלה נורמלית. תאמינו לי שמה שאני יכול אני עושה".

השר הוסיף כי הוא "עוסק בזה" כלשונו ו"מגיע להישגים". לטענתו, "הקדמנו זמנים של אוטובוסים בימי שישי שלא ייכנסו לשבת. רק אני לא עושה ברעש ובצלצולים כי אני לא עובד אצל חזון, אצל החברה שמה שמעניין אותם זה הכותרות. אני רוצה להצליח ובעיקר לעשות את הדברים ולא לריב כדי לקבל כותרות".

עוד בוואלה!

אחרי התגובה הממוחזרת להסלמה, כחול לבן צריכה לטעון מחדש את התותחים

לכתבה המלאה
קווי אוטובוס שפועלים בשבת בגוש דן, 22 בנובמבר 2019. דנה ירקצי
הסיעות הדתיות והחרדיות טענו כי מדובר בניצול ציני של תקופת הבחירות. קווי השבת בגוש דן/דנה ירקצי

סמוטריץ' אף הגיב לביקורת שהופנתה נגדו וציין כי הוא "לא צריך תעודת כשרות שהנושא הזה (שבת במרחב הציבורי) מעניין ומעסיק אותי ואני עוסק בו במידת האפשר עם המוגבלות ועם המורכבות. המחשבה הזו שאתה נכנס למקום, יוצא למלחמות קודש ודת ושובר את הכלים היא פשוט חוסר הבנה של איך המערכות האלו עובדות".

(עדכון ראשון: 14:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully