וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בדרום: 50 רקטות שוגרו לשטח ישראל, צה"ל תקף ברצועת עזה

מערכת כיפת ברזל יירטה כ-90% מהשיגורים שנורו לעבר עוטף עזה וצפון הנגב. בג'יהאד האסלאמי הודיעו כי התגובה הצבאית הסתיימה, נתניהו: "נמשיך להכות עד שיושב השקט". בתגובה לירי: צה"ל תוקף ברצועה, מעבר ארז נסגר. גורם ביטחוני: הג'יהאד האסלאמי ביקש הפסקת אש מיידית

דוברות משרד הביטחוןן וצלמי וואלה!NEWS, עריכה: שאול אדם

התחממות בגבול הרצועה - עדכונים שוטפים

  • 50 רקטות שוגרו היום לעבר אשקלון, נתיבות, שדרות ומועצות בצפון הנגב
  • בתגובה לירי: צה"ל תוקף מטרות של הג'יהאד האסלאמי ברצועה, מעבר ארז נסגר
  • הג'יהאד האסלאמי: סיימנו את התגובה הצבאית לתקיפות ישראל בדמשק ובעזה
  • נתניהו לראשי ארגוני הטרור: " אם לא יושב השקט - אתם הבאים בתור"

מטחי רקטות נורו היום (שני) מרצועת עזה לעבר אשקלון, נתיבות, שדרות ויישובים במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ובני שמעון. מצה"ל נמסר כי 50 שיגורים זוהו במהלך היום מרצועת עזה לשטח ישראל, יחד עם 30 שיגורים נוספים אתמול. מערכת כיפת ברזל יירטה 90% מהשיגורים.

כתוצאה מהשיגורים, רסיסי יירוט פגעו בבית בנתיבות וגרמו לדוד השמש להתפוצץ. שני בני אדם נפצעו קל בדרכם למרחבים המוגנים, ופונו לטיפול רפואי בבית חולים ברזילי באשקלון. בעקבות ההסלמה, מאות תושבים עזבו את עוטף עזה ביממה האחרונה ומאות נוספים פנו למרכזי החוסן לקבלת סיוע.

בתגובה לירי, צה"ל תקף יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה. זאת לאחר שכלי טיס וטנקים תקפו שבע עמדות צבאיות ועמדת שיגור של ארגון הטרור ברצועה. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה. כמו כן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הורה על סגירת מעבר ארז, הפסקה כוללת של כניסת סוחרים לשטח ישראל וצמצום מרחב הדיג ברצועה לשישה מיילים ימיים.

במקביל, הג'יהאד האסלאמי הודיע כי סיים את תגובתו הצבאית על תקיפות ישראל בדמשק וברצועת עזה. גורם ביטחוני מסר: "התקבלו מסרים מדרגים שונים של ארגון הג'יהאד האסלאמי בדבר רצון להפסקת אש מיידית. אנו סקפטיים". לדבריו, "צה"ל ימשיך לפעול עד להשבת השקט בדרום, בתכנון מדרגה נוספת וחזקה הרבה יותר. רק המעשים בשטח הם שיקבעו".

תמונות מעזה של שיגור מטחי רקטות לישראל, 24 בפברואר 2020. רויטרס
שיגור רקטות מרצועת עזה לישראל, הערב/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקד נפילה בכביש הגישה למושב זמרת בשדות נגב, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי דיווחים בכלי תקשורת במצרים, משלחת של הפלגים הפלסטיניים תצא ביום רביעי לקהיר לדון בהסלמה ברצועת עזה. דובר הג'יהאד האסלאמי, מסעב אל-ברים, אמר כי קהיר ממשיכה במאמציה להפסקת התוקפנות וכי המגעים עם מצרים לא נפסקו עד לרגע זה. לדבריו, הצלחת המאמץ להביא לרגיעה תלויה בהפסקת התוקפנות הישראלית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום התייעצויות ביטחוניות והנחה על המשך הפעולה מול ארגוני הטרור בעזה. "אתמול תקפנו בכמה זירות - תקפנו בסוריה, תקפנו בעזה, ואנחנו מוסיפים להכות עכשיו עם מטוסים, טנקים ומסוקים", אמר נתניהו במהלך סיור בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד. "אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט. יש לי מסר לראשי ארגוני הטרור: אם לא יושב השקט - אתם הבאים בתור". בעקבות ההסלמה, נתניהו ביטל כנסי בחירות של הליכוד בטבריה ובצפת. גם בכחול לבן הוחלט לבטל את אירוע חגיגות השנה למפלגה שתוכנן להתקיים הערב בתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייעצות ביטחונית עם ראש השב"כ וראש המל"ל, ובשיחת ועידה עם שר הביטחון והרמטכ"ל, במתקן ביטחוני במרכז הארץ. 24 בפברואר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
בן שבת, ארגמן ונתניהו במהלך ההתייעצות הביטחונית, היום/אתר רשמי, אתר רשמי
חצר הילדים בשדרות שניזוק במהלך הירי הרקטי מעזה לישראל 24 בפברואר 2020. רויטרס
פגיעת הרקטה בגן בשדרות, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום, רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר אזור התעשייה באשקלון, זאת לאחר שרקטה ורסיסי יירוט נפלו הבוקר בחצר בית ובגן משחקים בשדרות. רקטה אחרת נחתה בשטח פתוח סמוך לקיבוץ ניר עם, ורסיסיה גרמו לנזק למכונית שחנתה באזור. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו 15 שיגורים מהרצועה לשטח ישראל, 12 מהם יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל. במקביל, פצצת מרגמה נורתה לעבר מעבר סופה שבדרום הרצועה.

בעקבות הירי, צה"ל תקף באמצעות מטוסים ומסוקי קרב שורת יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו: מתחם צבאי של הג'יהאד האסלאמי בחאן יונס, המשמש לאימונים ולאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית של הארגון באל-בורייג'. כמו כן, צה"ל מעבה כוחות ושלח שתי פלוגות חי"ר לאזור מחשש מפיגוע חדירה למוצבים או ישובים.

תמונות מעזה של שיגור מטחי רקטות לישראל, 24 בפברואר 2020. מג'די פתחי, TPS
שיגורי רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, היום/TPS, מג'די פתחי

בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף עזה אמר בנט כי סבב הלחימה הנוכחית צפוי להסתיים בקרוב. לדבריו, חל קושי לצאת למבצע רחב היקף בעזה שבוע לפני הבחירות. "ביממה האחרונה הנחתנו מכות על בסיסי ג'יהאד אסלאמי וחיסלנו מחבלי ג'יהאד אסלאמי גם בעזה, וגם באזור דמשק", הצהיר בנט. "אנחנו פוגעים בהם איפה שהם ולא רק במי שיורה עלינו. אנחנו לא רוצים במערכה רחבה אבל אנחנו מכינים תכנית, ואם לא תהיה ברירה אנחנו נפעיל מערכה קשה. אנחנו מחויבים לביטחון לתושבי עוטף עזה".

במהלך תדרוך למועצת הביטחון קרא שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, להפסקת ההסלמה. לדבריו, "המצב בעזה מסלים, ירי הטילים מעזה נמשך וכך גם ההתקפות האוויריות הישראליות בתגובה. צוות האו"ם בשטח נמצא בקשר עם עמיתינו המצרים בניסיון להביא לרגיעה. קורא לעצירה מיידית של ירי הרקטות והמרגמות שמאיימות לגרור את עזה לסבב נוסף של פעולות איבה ללא סוף באופק. שיגור הרקטות ללא הבחנה נגד אוכלוסייה אזרחית מפר את החוק הבינלאומי ועליו להסתיים".

במהלך הדיון קרא שגריר ישראל באו"ם דני דנון למועצת הביטחון לגנות את ירי הרקטות ולפעול נגד ארגוני הטרור. "עשרות הרקטות שנורו מעזה לישראל מעידות על כוונה ברורה של גורמי טרור ברצועה להסלים את המצב", אמר דנון. "ישראל פועלת בנחישות ובאחריות להסיר את האיום מעל אזרחיה ולא תהסס להמשיך בפעולותיה ההגנתיות. הקהילה הבינלאומית צריכה לגנות את ירי הרקטות מעזה ולפעול נגד ארגוני הטרור המחרחרים מלחמה".

שר הביטחון, נפתלי בנט, ביקר בעוטף עזה
ופגש במרכז ההפעלה בשדרות את ראשי המועצות אשכול (גדי ירקוני), שער הנגב (אופיר ליבשטיין), שדות נגב (תמיר עידן), חוף אשקלון (איתמר רביבו) ואת ראש עיריית שדרות (אלון דוידי).. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בנט במפגש עם ראשי רשויות בעוטף עזה, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

המטחים נורו לאחר שבג'יהאד האסלאמי הבטיחו להגיב לתקיפות חיל האוויר הלילה נגד שורת ייעדים של הארגון ברצועת עזה וכן סמוך לדמשק, שם לטענתו נהרגו שניים מפעיליו. בגדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אמרו כי "החשבון עם ישראל פתוח". דובר הזרוע אבו חמזה הצהיר כי "התוקפנות הישראלית בדמשק ומות לוחמינו הם אירוע שלא יעבור בשתיקה". בצה"ל אישרו כי התקיפה באה בתגובה למטחים שנורו לשטח ישראל מרצועת עזה אמש, שכללו יותר מ-30 רקטות ששוגרו ליישובי הדרום.

התקיפה בסוריה התמקדה באזור עאדליה שבפאתי דמשק, ובמהלך הופצץ אתר של הג'יהאד האסלאמי, שלדברי דובר צה"ל מהווה "עוגן משמעתי של הארגון". "באתר מבצע הג'יהאד האסלאמי מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה", מסר צה"ל. "בנוסף, מיוצרים מדי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות, ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית". לפי הג'יהאד האסלאמי, שניים מלוחמיו, סלים סלים וזיאד מנסור, נהרגו בתקיפות. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה נהרגו שישה בני אדם.

אנשים תופסים מחסה בשדרות במהלך הירי הרקטי מעזה 24 בפברואר 2020. רויטרס
תושבי שדרות מסתתרים בזמן האזעקות, היום/רויטרס

בחיזבאללה גינו את תקיפות ישראל נגד יעדי הג'יהאד האסלאמי בדמשק הלילה. בארגון השיעי מסרו כי "זו תוקפנות פחדנית שלא תביא אלא להתעקשות רבה יותר של הלוחמים להתקדם לשחרור האדמה והשבת המקומות הקדושים". כמו כן, בחיזבאללה גינו את תקרית הדחפור אתמול בגבול רצועת עזה, והוסיפו כי הם "מופתעים מהשתיקה החשודה של ממשלות וארגוני זכויות אדם ומחשיבים אותה כהסכמה בשתיקה".

לדברי דובר חמאס חאזם קאסם, מאמצי ההסדרה מעודדים את ישראל לפעול בתוקפנות נגד העם הפלסטיני ומעודדים את הממשל האמריקני להתקדם ליישום "עסקת המאה".

תמונות מעזה של שיגור מטחי רקטות לישראל, 24 בפברואר 2020. מג'די פתחי, TPS
שיגורי רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, היום/TPS, מג'די פתחי

ברצועת עזה הותקפו תשתיות תת-קרקעיות באזור רפיח ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות. בנוסף לכך, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של הג'יהאד האסלאמי, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, בבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של הג'יהאד האסלאמי.

לאחר התקיפות, בצה"ל הוחלט בתום הערכת מצב הבוקר לחסום כבישים ואזורים בגבול רצועת עזה מחשש לירי צלפים ושיגור נ"ט. בהתאם להנחיות פיקוד העורף, 55 אלף תלמידים בעוטף עזה, אשקלון ונתיבות נשארו בבתיהם ולא הלכו למוסדות החינוך.

צה"ל תוקף יעדי ג'יהאד אסלאמי בעזה

צילום: דובר צה"ל עריכה: שאול אדם

בעקבות ההסלמה, פיקוד העורף פרסם הנחיות שלפיהן נאסר על קיום פעילות חינוכיות באשקלון, נתיבות, שדרות וכן במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. באותם האזורים, ניתן לקיים אירועים של עד 300 איש בלבד בתוך מבנה, וחל איסור על קיום אירועים מחוץ למבנה. כמו כן, פיקוד העורף הודיע כי ניתן לצאת לעבודה בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן תקני לפי זמן התגוננות.

מדובר צה"ל נמסר כי כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232 נחסמו, בהם כביש 4 מצומת זיקים ועד הכניסה לנתיב העשרה, כביש 34 מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לניר עם וכביש 232 מצומת מפלסים עד כפר עזה. בנוסף לכך, תיאסר הכניסה לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים, גבעת נזמית, גבעת "הפרש הבודד" וחוף זיקים.

הרכב שניזוק במהלך ירי הרקטות לעוטף עזה 24 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
רכב שניזוק במהלך ירי הרקטות לעוטף, היום/אתר רשמי, -

כמו כן, תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות ואשקלון לבאר שבע הופסקה. תחנות שדרות, נתיבות ואופקים יישארו סגורות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), יתחילו ויסיימו את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת אשקלון, ואילו נוסעים מבאר שבע וממנה יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.

רכבות הלילה מתחנת תל אביב ההגנה דרך נתב"ג, לוד ורחובות, אל ישובי הדרום בקו הנגב המערבי לא יופעלו. הרכבת האחרונה מאשקלון צפונה תצא בשעה 23:19, והרכבת האחרונה לאשקלון תצא הלילה מתחנת תל אביב ההגנה בשעה 00:05.

(עדכון ראשון: 12:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully