וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה מתפשט באיראן; מקרה הידבקות ראשון בלבנון

21.2.2020 / 18:55

שני בני אדם נוספים מתו מהווירוס, ומספר המקרים עלה ל-18. במשרד הבריאות בטהראן הזהירו כי "ייתכן שהוא קיים בכל הערים במדינה". אישה שחזרה מאיראן לביירות הוכנסה להסגר, ובאיטליה זוהו 16 מקרי הידבקות ביממה האחרונה. כל זאת, במקביל להידבקות הראשונה בנגיף בישראל

צילום: דוברות מד"א, ניב אהרונסון עריכה: עמית שמחה

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • הווירוס מתפשט באיראן: 18 נדבקו עד כה וארבעה מתו
  • משרד הבריאות: "ייתכן שזה קיים בכל הערים באיראן"
  • הנגיף מתפשט בבתי הכלא בסין, מניין ההרוגים עלה ל-2,200
  • קוריאה הדרומית הכריזה על הגברת הצעדים נגד הווירוס

שני אנשים נוספים מתו מנגיף הקורונה באיראן, עם התפשטותו לכמה ערים ברחבי המדינה, כשגם בלבנון אושר היום (שישי) מקרה ראשון של הווירוס - אישה בת 45 שהגיעה מאיראן והושמה בבידוד בבית חולים בביירות.

באיראן, בסך הכול, נדבקו 18 בני אדם בווירוס, שמקורו בסין, וארבעה מהם מתו. "ייתכן שזה קיים בכל הערים באיראן", אמרה מינוז מוהרז, נציגת משרד הבריאות. ההתפרצות ברפובליקה האסלאמית החלה בעיר הקדושה קום והגיעה גם לבירה טהראן, לאראק, לאיספהאן ולערים אחרות, זאת בזמן הבחירות לפרלמנט המתנהלות היום.

מצביעים עוטים מסיכות מחשש להידבקות בנגיף הקורונה בקלפי בטהראן, איראן, 21 בפברואר 2020. רויטרס
מצביעים עם מסיכות בקלפי בטהראן, היום/רויטרס

דובר משרד הבריאות קיאנוש ג'האנפור אמר כי 13 המקרים החדשים שאושרו היום כוללים שבעה בקום, שנמצאת במרחק של 120 ק"מ מדרום לבירה, ארבעה בטהראן ושניים במחוז גילאן. אתמול קראו גורמי הרפואה להשעיית כל הכינוסים הדתיים בקום, אחת הערים הקדושות ביותר לשיעים. מצביעים בעיר נראו עומדים בתור לקלפי כשמסיכות על פניהם.

"זה ברור שנגיף הקורונה החדש מתפשט במדינה וככל הנראה המקור של המחלה הוא אצל פועלים סינים שעובדים בעיר קום ונסעו לסין", אמרה נציגת משרד הבריאות, שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א.

בעיראק, סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה כי חברת "עיראקי אירווייז" השעתה את טיסותיה לאיראן השכנה, כאמצעי זהירות.

עוד בוואלה!

מקרה ראשון בישראל: אחת מנוסעי ספינת הקורונה שנשלחו לבידוד נדבקה בנגיף

לכתבה המלאה

בנוסף לאיראן, גם באיחוד האמירויות הערביות זוהו שני מקרים חדשים של הידבקות בווירוס הסיני, ומספר הנדבקים במדינה עלה ל-11. ממשרד הבריאות באיחוד האמירויות נמסר כי השניים שנדבקו הם אזרח הפיליפינים בן 34, ותושב בנגלדש בן 39 שהיה בקשר עם אזרח סיני שחלה בנגיף.

במקביל, בצפון איטליה זוהו ביממה האחרונה 16 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הסיני. 14 מהמקרים הם באזור לומברדיה ושניים נוספים באזור וונטו. גורמים רשמיים באיטליה מסרו כי חמישה מבין הנדבקים הם אנשי רפואה.

המחלה גבתה את חייהם של יותר מ-2,200 איש ברחבי סין, ומחקר חדש המראה שהווירוס מדבק יותר ממה שסברו קודם לכן הוסיף לבהלה העולמית מפני ההתפרצות. כעת, הנגיף היכה גם במערכת הכליאה של המדינה, עם יותר מ-500 אסירים שנמצא שנדבקו. הם כוללים 230 מטופלות בכלא הנשים בווהאן, בירת מחוז חוביי ומוקד התפרצות הווירוס, ומקרים נוספים בכלא במחוז שנדונג שבמזרח במדינה ובמחוז זייג'יאנג שבדרום-מזרח המדינה.

לאור התפשטות הווירוס למדינות נוספות בעולם, התריע ארגון הבריאות העולמי כי "חלון ההזדמנויות למניעת התפשטות רחבה עוד יותר של הנגיף עומד להיסגר". לדבריו של יו"ר הארגון טדרוס אדהנום גברהיסוס, על המדינות לפעול במהירות האפשרית לפני שחלון ההזדמנויות שהולך ומצטמצם ייסגר לחלוטין. "אם נעשה את זה טוב, נוכל למנוע משבר חמור", אמר. "אך אם נבזבז את ההזדמנות - נהיה בבעיה רצינית".

במקביל, קוריאה הדרומית הגבירה את הצעדים שבהם נקטה כדי להיאבק בנגיף, בעוד מאה מקרים חדשים התגלו במדינה, שבה מתו שני חולים עד כה. הערים הדרומיות דיגו וצ'אונגדו הכריזו על "אזורי טיפול מיוחדים", ורחובות רבים נותרו כשהם שוממים מאדם. כל הבסיסים הצבאיים בהסגר אחרי ששלושה חיילים נדבקו.

אנשים חובשים מסכות לפניהם מחוץ לבית החולים רפיק חרירי בלבנון ב-21 בפברואר 2020. רויטרס
רוכבי אופנוע עם מסיכות לפניהם מחוץ לבית החולים רפיק חרירי בלבנון/רויטרס

בעוד שהנגיף ממשיך להתפשט בעולם, בישראל זוהה מקרה ראשון של הנגיף. משרד הבריאות הודיע מוקדם יותר על הידבקותה של אחת מנוסעי ספינת "דיימונד פרינסס", ששבו מיפן לישראל ונשלחו למתקן בידוד בבית החולים שיבא. בדיקותיהם עשרת הנוסעים הנותרים נמצאו שליליות.

הישראלית שנדבקה מצטרפת לארבעת הנוסעים הנוספים שנדבקו על סיפונה של ספינת התענוגות, שעגנה לחופי יפן. הם מאושפזים במצב קל בבתי חולים במדינה. הנוסעים הישראלים שבו לישראל אחרי יותר משבועיים על הספינה, ש-3,700 הנוסעים ואנשי הצוות שעליה, שיצאו לקרוז של 21 ימים, הוחזקו בבידוד כשמאות מהם נדבקו בווירוס.

במקביל, יותר מ-150 הנוסעים האוסטרלים על הספינה שפונו ממנה הגיעו לדארווין, שם הם יחלו בבידוד של שבועיים. גורמים רשמיים באוסטרליה אמרו כי עם הגעתם, שישה בני אדם נוספים חשו לא בטוב ונשלחו במיידית לבדיקות. שניים מהם נמצאו כנשאים של הנגיף, אף שהבדיקות שבוצעו בהם לפני שעזבו את יפן - נמצאו שליליות.

(עדכון ראשון: 16:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully