וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה ראשון בישראל: אחת מנוסעי ספינת הקורונה שנשלחו לבידוד נדבקה בנגיף

21.2.2020 / 17:40

משרד הבריאות הודיע כי אישה אחת מתוך 11 הישראלים שהועברו למתקן שהוקם עבורם בשיבא אובחנה בווירוס, והבהיר כי היא נמצאת בבידוד והשגחה. תוצאות הבדיקות של יתר הנוסעים יצאו תקינות, והם סיפרו על השמחה לשוב לארץ והגעגועים, אך גם על האחריות: "מוכנים לכל התהליך"

עריכה: עמית שמחה

נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים

  • מקרה ראשון בישראל: אחת מנוסעי ספינת הקורונה נדבקה בנגיף
  • משרד הבריאות: החולה בבידוד ובהשגחה, יתר הנוסעים בריאים
  • 11 הנוסעים ששבו לישראל נמצאים בבידוד בן שבועיים בשיבא

אחת מנוסעי ספינת "דיימונד פרינסס", ששבו מיפן לישראל ונשלחו למתקן בידוד בבית החולים שיבא, נדבקה היום (שישי) בנגיף הסיני - כך אישר משרד הבריאות. בדיקותיהם של עשרת הנוסעים הנוספים נמצאו שליליות. במשרד הבהירו כי החולה נמצאת בבידוד והשגחה ולא מדובר בהדבקה שהתרחשה בישראל. ארבעה נוסעים נוספים נדבקו בווירוס הקורונה על סיפון הספינה, והם מאושפזים במצב קל בבידוד בבתי חולים ביפן.

מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, פרופ' גילי רגב-יוחאי, אמרה כי "קיווינו שזה לא יהיה, אך אחת מתוך 11 החולים שהגיעו אמש לישראל מהספינה נמצאה הבוקר חיובית". פרופ' רגב-יוחאי אמרה כי כשהחולה עלתה למטוס ביפן הייתה לה תשובה שלילית, וכי למרות שהנגיף נמצא בגופה "היא בריאה לחלוטין". היא הוסיפה כי הנדבקת מהרגישה טוב: "אין לה אף סימפטום, לא חום לא שיעול ולא נזלת. שום דבר. מרגישה מצויין חוץ מהשוק מהגילוי הזה שהוא מאוד לא נעים".
לדבריה של פרופ' רגב-יוחאי, הדבר השפיע מעט על יתר הישראלים שנמצאים בבידוד בשיבא. "היה אי שקט וכולם דאגו, אך הנוהל שלנו מיד תופעל - והיא הועברה למתחם שבו מבודדת בנפרד", סיפרה. "האחרים היו לא רגועים כי הם היו יחד במטוס הרבה מאוד שעות וגם באוטובוס מהשדה, ואנו לא יודעים כמה הם הקפידו לשים את המסכות". היא הוסיפה כי "לקחנו את זה בחשבון וידענו שיש סיכוי לא נמוך שמישהו יימצא חיובי, התכוננו גם למצב שבו כולם יהיו חיוביים. בימים הקרובים אנו נמשיך לבדוק אותם, אך זו אולי הסיטואציה הטובה ביותר בתוך המצב הלא טוב הזה - כי זו לא הייתה הפתעה".

מתחם הבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר מתכונן להגעת הישראלים מ"ספינת הקורונה". 21 בפברואר 2020. ניב אהרונסון
מתחם הבידוד בשיבא, אתמול/ניב אהרונסון

אחת הנוסעות שלא נדבקה בנגיף, עדנה בן שבת, תיארה את השמחה לשוב ארצה ואת קליטתם במתחם שהוקם עבורם בבית החולים. "המקום בסדר, קיבלו אותנו מאוד יפה, עם רגישות. תודה לאל שחזרנו לארץ", אמרה. בן שבת סיפרה על הגעגועים לבני המשפחה, אותם תזכה לפגוש רק בתום הבידוד בעוד שבועיים. "הילדים מתרגשים מאוד, הם מתגעגעים והכול בסדר ומחכים לנו", אמרה. "הסיפור הזה יהיה כמו חלום בלהות כשיסתיים".

עם זאת, היא הבהירה כי 11 הנוסעים משתפים פעולה באופן מלא עם התהליך. לדבריה, "אנחנו לא רוצים להיתפס כמי שמביאים את הקורונה לארץ. יש לנו פה משפחות, יש פה עם ישראל, יש פה אנשים שאכפת לנו מהם ועוד איך. יש לנו אחריות. אנחנו מוכנים לכל התהליך".

"הוא יחזור ועוד נצחק על זה"

אישה נוספת שנמצאת בבידוד היא שלווה דהאן, שבעלה שמעון אובחן בנגיף ונשאר ביפן להמשך קבלת טיפול רפואי. דהאן תיארה כי הבשורה הייתה קשה, והשניים נאלצו להיפרד זמן קצר לפני חזרתם ארצה. "התפרקנו שנינו ובכינו. הבטחנו שנתגבר על זה שנינו, הבטחנו שנהיה חזקים בשביל הילדים והנכדים, שהוא יחזור עוד כמה שבועות ועוד נצחק על זה", סיפרה. "הוא שלח אליי את אהבתו ואני שלחתי את אהבתי, היינו שבועיים ביחד ורק צוחקים".

מצבו של דהאן מוגדר קל, והוא צפוי לשוב לישראל לאחר שעקבות הווירוס לא ימצאו יותר בדמו. "עשו לו בדיקות והוא מספר שהכול בסדר איתו ואני צריכה להירגע", אמרה אשתו. "אי אפשר לדעת מתי הוא יחזור לארץ, כל הבדיקות צריכות לצאת חיוביות במשך כמה ימים רצופים".

"יש לי חדר גדול, אז אני יכולה להתהלך ולעשות ספורט. כל אחד יכול לצאת לפי תורו לסיבוב בחוץ", סיפרה על התנאים במתקן הבידוד. "הילדים הביאו מזוודות חדשות מהבית, ושלחו מלא תמונות של הנכדים וכולם. מלא אוכל, ממתקים וקפה. הילדים הכינו את הדברים שאני הכי אוהבת".

שלווה דהאן, ממבשרת ציון, ובעלה, שוהים על ספינת הקורונה, 12 בפברואר 2020. באדיבות המצולמים
"הוא יחזור ועוד נצחק על זה". שמעון ושלווה דהאן על הסיפון/באדיבות המצולמים

שרון, בנם של הנרי ועדנה בן שבת שנמצאים בבידוד, הגיע למתחם להעביר להוריו חפצים ואוכל לקראת השבת. "הידיעה של החולה השפיעה על מצב רוח של השאר, זה לא משמח, אבל המצב רוח טוב", אמר. "הם שמחו להגיע לפה, למדינה שלהם שאמורה לטפל במי שבריא וגם במי שחולה". בן שבת ציין כי הוא בקשר רציף עם הוריו ובני המשפחה ותיאר כי "אין דאגה ואין פאניקה".

"כל המשפחות תמכו בעצם לעבור לבידוד מקסימלי, הם נמצאים פה בידיים הכי טובות שיש במדינת ישראל", הוסיף. "נפגשנו עם הצוות הטיפולי עוד לפני שהם הגיעו ואנחנו בטוחים שהמרכז הרפואי יעשה הכל כדי לשמור על הבריאות של המשפחות, הצוות וכלל הציבור".

הנופש המשפחתי הפך לבידוד

3,700 נופשים ואנשי צוות היו על סיפון "דיימונד פרינסס", שיצאה לקרוז של 21 ימים, בהם 14 ישראלים - עשרה מתוכם משפחה של חמישה אחים ובני זוגם. ברגע האחרון, בעלה של אחת האחיות לא הרגיש טוב ובתה ניקול מאילת הצטרפה לטיול המשפחתי.

הבעל, אילן בן דוד, סיפר אתמול על ההכנות לקראת חזרתה לישראל. "התבקשנו להכין מזוודות חדשות, והוספנו פינוקים, מכתבים ותמונות וחפצים שיאפשרו להם לעבור את התקופה בנחת", אמר. "השתדלנו להיראות חזקים, שהכל אצלנו בסדר, שיהיו מעודדים. שלחנו מכתבים, שלחנו תמונות מהבית, סרטונים וצחוקים וכל מיני דברים".

צוותי מד"א מתמגנים בנתב"ג לקראת הגעת הישראלים מספינת הקורונה. 21 בפברואר 2020. מד"א
צוותי מד"א מתמגנים לקראת הגעת נוסעי ספינת הקורונה לישראל, הלילה/מד"א

"לאורך כל התקופה שהמתח עלה אצלם, הוא עלה גם אצלנו", שחזר בן דוד את תקופת הבידוד על הסיפון. "מספר ההידבקות שעלה בכל יום הביא לחשש, כל סימן של מישהו מהמשפחה שטיפה משתעל הדליק אצלנו נורות אדומות ולכן הפעלנו לחצים על המדינה להתחיל את התהליך חזרה, כי הרגשנו שהם פעלו ממש בסוף, אבל אנחנו שלמים עם המהלך כי אנחנו מבינים שהם חייבים לשמש שפני מעבדה כדי לצאת הכי טוב מול אזרחי המדינה". לדבריו, לחברי הקבוצה הישראלים שמגיעים לארץ חשוב מאוד להראות שהם נכונים לשתף פעולה בתהליך של הבידוד כדי שהם לא יצטרכו להיות מתויגים ככאלו שהביאו את הנגיף לארץ.

(עדכון ראשון: 12:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully