וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי נגד רגב: "לא אסרתי הנחת תפילין בעיר, התנצלי או שאתבע אותך"

עורכי דינו של ראש עיריית ת"א העבירו מכתב דרישה להתנצלות לידי שרת התרבות, לאחר שלדבריהם אמרה בכנס כי הוא לא יאשר הנחת תפילין ברחובות העיר. "אין שמץ של אמת בדברים", כתבו ואיימו כי אם לא תתנצל, תיתבע על סך מאה אלף שקלים. רגב: "מנסה להשתיק אותי באמצעות תביעה"

עריכה: שאול אדם

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי דרש היום (חמישי) משרת התרבות והספורט מירי רגב להתנצל על דבריה, לאחר שטענה בכנס עם פעילי ליכוד כי אמר שלא יאשר הנחת תפילין ברחובות העיר. חולדאי, שהעביר את הדרישה באמצעות עורכי דינו מירב בר זיק וטל שפירא, איים בתביעה נגדה על סך מאה אלף שקלים אם לא תתנצל על דבריה.

במכתב שהועבר לידי השרה, צוינו הטענות שהציגה לכאורה רגב בכנס בפני פעילים וחברי כנסת. "אתם יודעים שראש עיריית תל אביב הודיע שהוא לא יאשר הנחת תפילין ברחוב - פשוט הזוי", אמרה. "יש ישראלי, יהודי, דתי, חילוני שלא מתחבר לדבר הזה שנקרא תפילין? אין כזה דבר. ההורים שלנו, הסבים והסבתות שלנו. אין יהודי בעולם שלא התפלל במסתור, הניח תפילין. במקומות שבהם רדפו יהודים. אז פה במדינת ישראל בתל אביב לא יאפשרו לנו להניח תפילין? איפה נאמר ואיפה דבר כזה יכול להיות? פשוט בושה וחרפה. אין משהו יותר יהודי מלהניח תפילין".

בדרישת ההתנצלות טענו עורכי הדין כי הדברים שייחסה רגב לחולדאי "אינם אמת והם נאמרו ללא שמץ יסוד או תשתית עובדתית והם מהווים עלילה והוצאת דיבה חמורה מאין כמוה".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי  בועידת המשפיעים הלאומית של הקהילה הגאה ILGBT, 11 ביוני 2019. ראובן קסטרו
איים בתביעה נגד רגב .חולדאי/ראובן קסטרו

על פי חוקי עיריית תל אביב-יפו, אין איסור על הנחת דוכני הנחת תפילין. עם זאת, קיים איסור בנוגע לכל דוכן מסוג שהוא, בנוגע להצבתו במרחק של לפחות מאה מטרים ממוסדות חינוכיים כדי לאפשר לילדי מרחב בטוח ונקי מהשפעות בכניסה וביציאה מבתי הספר.

עורכי הדין ציינו במכתב הדרישה כי "על רקע זה ברור כי דברי הבלע והדיבה נאמרו על ידיך בכוונת מכוון לעורר סנסציה מול קהל משולהב במהלך תקופת הבחירות, תוך הצגת מצג עובדתי שגוי מהיסוד שנועד לשים את מרשנו כמטרה לשנאה ובוז". לדבריהם, הדבר בוצע "תוך פגיעה בבכוונה בשמו הטוב של מרשנו ובמוניטין הרב שצבר, בין השאר בתפקידו הציבורי כראש עיריית תל אביב".

עוד בוואלה!

מוקד מיוחד ופרמדיק עד הבית: תכנית משרד הבריאות לאבחון חולים בקורונה

לכתבה המלאה
מירי רגב בישיבת ממשלה, 19 בינואר 2020. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
"אין דבר יותר יהודי מהנחת תפילין". רגב/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

עוד הוסיפו עורכי הדין, "נזקי מרשנו בגין הפרסום השקרי והפוגעני האמור מועמדים בשלב זה לצרכי פשרה בלבד", ואמרו כי היא " נדרשת לפרסם תיקון והתנצלות בהבלטה וביחס שהולם לפרסום. כמו כן הנך נדרשת להסיר כל פרסום פוגעני כנגד מרשנו או העתקה של איזו מהאמירות".

למרות העברת הדרישה, רגב טענה כי חולדאי מנסה להשתיקה באמצעות איום בתביעה. "רון חולדאי אתה לא מאיים עליי", אמרה השרה. "התביעה שלך על סך מאה אלף שקלים לא מפחידה אותי, שמעת על המשפט 'אל תירא ישראל אל תירא?' מי הסמיך אותך למנוע מיהודים להניח תפילין במרחב הציבורי? התביעה שלך היא אות קלון על הדמוקרטיה הישראלית, אתה מנסה להשתיק את קולי באמצעות תביעת השתקה. תפקידי כנבחרת ציבור לייצג את הקהל שבחר בי, אני גאה על כך שאני מייצגת את הקהל 'המשולהב' כדבריך, קהל שאתה מזלזל בו, קהל מניח תפילין, מנשק מזוזות ומשתטח על קברי צדיקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully