וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: הליכוד מצמצם פערים, האיחוד בשמאל לראשונה בדו-ספרתי

17.2.2020 / 18:45

שבועיים לפני הבחירות, מסקר של מכון מדגם בראשות מנו גבע עולה כי גנץ מוביל בפער של מנדט אחד בלבד על נתניהו. הליכוד מתחזק על חשבון ימינה, ליברמן נחלש ובחלוקה הבין-גושית אין שינוי. רוב הציבור מעדיף בחירות נוספות על פני ממשלה בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת

צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

שבועיים לפני הבחירות, המערכת הפוליטית קפואה ורחוקה מהכרעה - אך הפער בין כחול לבן והליכוד מצטמצם, ובתוך הגושים ישנן תזוזות קטנות בין המפלגות. כך עולה מסקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע, שמתפרסם היום (שני).

אם הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן היתה המפלגה הגדולה עם 34 מנדטים, ואילו הליכוד היתה מקבלת 33 מנדטים - התחזקות של מנדט לעומת הסקר הקודם שנערך לפני כשבועיים. ברקע הקרבות בין הליכוד לימינה והמתקפות על שר הביטחון נפתלי בנט, ישנה תזוזה בתוך גוש הימין - וההתחזקות של הליכוד מגיעה על חשבון ימינה שיורדת משמונה מנדטים בסקר הקודם לשבעה מנדטים בסקר הנוכחי. בדומה לכך, העבודה-גשר-מרצ מתחזקת במנדט לעומת הסקר הקודם, ולראשונה מגיעה לאזור דו-ספרתי עם עשרה מנדטים, ואילו ישראל ביתנו נחלשת במנדט ויורדת משמונה לשבעה מנדטים.

בחלוקה הבין-גושית, עם זאת, אין כל שינוי: גוש הימין-חרדים עומד על 56 מנדטים - הליכוד עם 33, ש"ס ויהדות התורה עם שמונה מנדטים כל אחת, וימינה עם שבעה; גוש המרכז-שמאל עם 44, הרשימה המשותפת עם 13 וישראל ביתנו עם שבעה. עוצמה יהודית של איתמר בן גביר עדיין רחוקה מאחוז החסימה אך היא מתחזקת מ-1.7% בסקר הקודם ל-2.5% בסקר הנוכחי.

אם אלה יהיו תוצאות הבחירות, המשמעות היא שלאף אחד - לא לגנץ ולא לנתניהו - יהיה את הרוב הדרוש להרכיב את ממשלות חלומותיהם: בלוק הימין-חרדים רחוק מ-61 מנדטים, וגם לכחול לבן יחד עם העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו אין רוב, וכדי להקים ממשלת מיעוט - הם יזדקקו לתמיכה של הרשימה המשותפת, אפשרות מורכבת וטעונה פוליטית שכל הצדדים פוסלים בשלב הזה של הקמפיין.

מהסקר עולה כי רוב הציבור מתנגד להקמת ממשלה בתמיכה חיצונית של ח"כים מהרשימה המשותפת, אך במרכז-שמאל - הבייס של כחול לבן - ישנו דווקא רוב שתומך בכך, אם זו תהיה האופציה היחידה שבאמצעותה ניתן יהיה למנוע בחירות רביעיות. 54% מהציבור הכללי לא יתמוך בהקמת ממשלה בתמיכה חיצונית של המשותפת, גם אם זו תהיה אופציה היחידה למנוע בחירות, ורק 28% יתמכו. ההתנגדות עולה דרמטית בקרב מי שמגדיר את עצמו כמצביע ימין - עם 74% התנגדות ורק 11% תמיכה; בתמונת מראה, בקרב מצביעי מרכז-שמאל, 59% יתמכו בהקמת ממשלה בתמיכת המשותפת כדי למנוע בחירות רביעיות, ורק 22% אומרים כי יתנגדו.

עוד בוואלה!

למרות הווטו: כשליש מהמצביעים החרדים לא פוסלים ישיבה עם לפיד בממשלה

לכתבה המלאה

הפער המצטמצם בין הליכוד וכחול לבן בשאלת המפלגה הגדולה משתקף גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, שם נפתח פער בין נתניהו וגנץ. 43% מהציבור סבורים שנתניהו מתאים יותר מגנץ לעמוד בראשות הממשלה הבאה ואילו 35% סבורים שגנץ מתאים יותר מנתניהו. 16% השיבו שאף אחד מהם, ו-6% אמרו "לא יודע".

עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים: 16-17/2/2020
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,486
מספר המשיבים בפועל: 502
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully