וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום F-35: טראמפ לוקח עוד 4 מיליארד דולר עבור החומה בגבול מקסיקו

15.2.2020 / 10:13

הפנטגון מבקש כספים נוספים שיועדו במקור לכוחות הביטחון ולהצטיידות בנשק עבור פרויקט הדגל של טראמפ, לקראת הבחירות בנובמבר. גם הרפובליקנים הצטרפו לביקורת: "נוגד את הסמכות החוקתית של הקונגרס"

צילום: מתוך ה-youtube של Cronkite News, עריכה: אסף דרורי

הפנטגון שלח לקונגרס בקשה להעביר כארבעה מיליארד דולר מתקציב הצבא עבור הקמת החומה בגבול עם מקסיקו. זאת כחלק מהבטחה מרכזית של הנשיא דונלד טראמפ בעת שנבחר לבית הלבן לפני ארבע שנים ולקראת הבחירות על כהונתו השנייה.

חברי קונגרס קיבלו את הבקשה ביום חמישי. היא כוללת שינוי ביעוד של 3.8 מיליארד דולר שהוקצו למימון המשמר הלאומי ולתכניות נשק, כמו מטוסי החמקן F-35, מטוסי תובלה C-130, מטוס סיור ימי מדגם P-8 פוסידון, מטוסי "אוספריי" V-22 ובניית ספינות חדשות.

הדמוקרטים בקונגרס, שהתנגדו כבר בעברת להקצאת מיליארדי דולרים מכספי הצבא עבור הקמת החומה בגבול, אמרו כי ההחלטה מסוכנת ומוטעית. "הנשיא טראמפ לא מכבד פעם נוספת את הפרדת הרשויות ומסכן את ביטחוננו בלקיחת משאבים צבאיים כדי לממן את חומת הגבול הבזבזנית שלו", אמרו יו"ר ועדת ההקצאות של בית הנבחרים ניטה לוויי ויו"ר תת-הוועדה למשאבי ביטחון פיט ויסקולוסקי הדמוקרטים.

חומה בגבול ארצות הברית-מקסיקו באזור ריו גרנדה, 7 באוקטובר 2019. רויטרס
קטע מהחומה באזור ריו גרנדה/רויטרס

הביקורת נשמעה גם מהצד הרפובליקני. הנציג הרפובליקני הבכיר בוועדה לשירותים מזוינים בבית הנבחרים, מק תורנברי, אמר כי המהלך של הפנטגון "מנוגד לסמכות החוקתית של הקונגרס".

שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר הגן על החלטתו להסיט מיליארדי דולרים מתקציב מימון המטוסים של חיל האוויר ותוכניות צבאיות אחרות כדי לסייע בתשלום עבור החומה בגבול מקסיקו.

בתגובה לביקורת מצד הדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס, אמר אספר כי "ביטחון הגבול הוא ביטחון לאומי, והביטחון הלאומי הוא המשימה שלנו". הוא הוסיף כי "הפעולה שביצענו היא על פי החוק, ולכן זה לא אמור להפתיע". אספר אמר את הדברים בשולי ועידת ביטחון בינלאומית במינכן.

עוד בוואלה!

כדי להקים את החומה בגבול מקסיקו: פוצצו אתרי קבורה של שבטים ילידיים

לכתבה המלאה
שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר, 20 בדצמבר 2019. רויטרס
הגן על ההחלטה. שר ההגנה אספר/רויטרס

גורם בכיר בפנטגון אמר כי שר ההגנה מארק אספר אישר הקצאה של 3.8 מיליארד דולר לבניית 290 ק"מ של חומת הגבול. בחודש שעבר קיבל הפנטגון בקשה ממשל טראמפ לבנות כ-435 ק"מ של חומה, בעלות של כ-5.5 מיליארד דולר.

רוברט סיילסס, סגן השר לביטחון המולדת, אמר כי "העברת הכספים מבוססת על מה שהחוק מאפשר וכי הפריטים שימומנו נמצאים בעדיפות גבוהה יותר מהיכן שהם הועברו". מנגד, האיגוד האמריקני לחירויות אזרחיות (ACLU) הודיע שיעתור לבית המשפט נגד התקצוב האחרון להקמת החומה.

ממשל טראמפ הבטיח לבנות לפחות 640 ק"מ של חומה לאורך הגבול עם מקסיקו עד נובמבר. בקמפיין הבחירות הקודם ב-2016 אמר טראמפ כי מקסיקו תשלם עבור החומה, אך היא מסרבת בעקביות לעשות זאת. מדיניות ההגירה הקשה של טראמפ, במיוחד ביחס למהגרים מהגבול הדרומי, אפיינה את הקמפיין שלו ואת הקדנציה הראשונה שלו בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully