וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חדשות נהדרות": הושגה שליטה על כל שריפות הענק באוסטרליה

הרשויות במדינת ניו סאות' וויילס אמרו כי בפעם הראשונה לעונה זו, אין סכנה שהאש תתפשט אחרי חודשים ארוכים שזרעה הרס במדינה. זאת, בין היתר, בזכות הגשמים העזים הפוקדים את האזור בימים האחרונים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הכבאים השיגו שליטה על כל שריפות היער הגדולות במדינת ניו סאות' ווילס שבאוסטרליה - כך אמרו היום (חמישי) גורמים רשמיים במדינה. שירותי הכיבוי הכפריים של המדינה אמרו כי אלו "חדשות נהדרות" אחרי תקופה "טראומטית, מתישה ומפחידה ביותר". זאת, בין היתר, בזכות גשמים עזים שמכים במדינה מאז סוף השבוע שעבר.

זאת הפעם הראשונה בעונת השריפות שבה הכבאים מצליחים להכיל את השריפות, כלומר שאין יותר סכנה שהן יתפשטו. על אף שעדיין יש כמה מוקדי אש בדרום המדינה, שירותי הכיבוי אמרו כי "צוותי החירום יכולים להתמקד עתה בעזרה לאנשים להשתקם".

הצפות במזרח אוסטרליה, 17 בינואר 2020. רויטרס
הצפות במזרח המדינה, בחודש שעבר/רויטרס

מזג האוויר הסוער, שבמהלכו קיבלה סידני שיא של 30 שנה במשקעים, צפוי להימשך עם התקדמות הסופה "אוסי", בעוצמה 2, שמתקדמת עם רוחות במהירות של 130 קמ"ש במדינה ובדרומה של קווינסלנד.

מינים בסכנת הכחדה בעקבות השריפות. -, אתר רשמי
מינים בסכנת הכחדה בעקבות השריפות/אתר רשמי, -

אוסטרליה תמיד חווה עונת שריפות במהלך עונת הקיץ היבשה, אך העונה השנה הייתה חסרת תקדים בהיקף השריפות ובעוצמתן. 33 בני אדם ומיליוני בעלי חיים נספו, לצד הרס אלפי בתים. שטח בגודלה של אנגליה נשרף, כשמדינת ניו סאות וויילס הושפעה בצורה קשה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully