וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-90% הצלחה: מערכת הלייזר שמיירטת בלוני נפץ הפכה למבצעית

6.2.2020 / 20:00

"להב אור" פועלת באופן מבצעי מזה כשבוע והצליחה ליירט בהצלחה את מרבית הבלונים שאותרו בגזרתה. המערכת מזהה את המטרה, עוקבת אחריה, ננעלת עליה ובעזרת קרן לייזר ייחודית מפוצצת אותה עד להפלתה. מפקד מג"ב: "פתרון טכנולוגי ישים ואפקטיבי"

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: שאול אדם

מערכת הלייזר "להב אור" הצליחה ליירט בהצלחה יותר מ-90% מבלוני התבערה שאותרו בגזרתה - כך מסרה הערב (חמישי) המשטרה. מזה כשבוע פועלת המערכת באופן מבצעי במטרה להתמודד עם איום בלוני הנפץ והתבערה באמצעות קרן לייזר, שמשוגרת לעבר המטרה ומנטרלת אותה מבלי לסכן גורמים נוספים באזור.

"להב אור" פותחה בהובלת משמר הגבול, חברת אופטידיפנס ושלושה מהנדסים ופיזקאיים בתחום האלקטרו-אופטיקה והלייזרים, פרופסור עמי ישעיה מאוניברסיטת בן גוריון, ד"ר רמי אהרוני וד"ר אודי בן עמי, מפא"ט המשטרה, מפא"ת משרד הביטחון וצה"ל ובשילוב מערכת של חברת אלביט ואמצעים נוספים שסיפקה החטיבה הטכנולוגית של צה"ל.

מערכת להב אור ליירוט בלוני נפץ ותבערה 6 בפבוראר 2020. דוברות משטרת ישראל
פועלת מבצעית מזה שבוע. מערכת "להב אור"/דוברות משטרת ישראל

המערכת מקבלת גילוי וזיהוי של המטרה על ידי מערכת ה-SupervisIR של אלביט, מערכת איכון זו מגלה ביום ובלילה עם כושר גילוי השווה בערך לכ-150 מצלמות הפרוסות זו לצד זו. לאחר זיהוי המטרה, "להב אור" עוקבת ומפלילה את הבלון או צרור הבלונים, ננעלת עליו, ובעזרת קרן לייזר ייחודית, מפוצצת אותו ושורפת חלקים ממנו עד להפלתו. הלקחים שמופקים מהפעילות המבצעית של המערכת יישמו בדגם משופר שיוכל להתמודד בצורה יעילה עם איום הרחפנים.

עוד בוואלה!

הראשונה מסוגה בעולם: מערכת הלייזר שתילחם באיום הרחפנים והבלונים מעזה

לכתבה המלאה
מערכת להב אור ליירוט בלוני נפץ ותבערה 6 בפבוראר 2020. דוברות משטרת ישראל
עוקבת אחר הבלון ומפוצצת אותו. מערכת "להב אור"/דוברות משטרת ישראל

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי שהוביל את הפרויקט מטעם המשטרה, אמר כי "משטרת ישראל שמה לנגד עיניה את איום בלוני הנפץ והתבערה שנוחתים בעורף הישראלי, בלונים שעלולים לגרום לנזק של ממש בגוף וברכוש ולראשונה מאז הופרח הבלון הראשון מרצועת עזה לעבר מדינת ישראל אנו מציגים היום פתרון טכנולוגי ישים ואפקטיבי ליירוט הבלונים".

"התחלנו לפני כשנה עם אב טיפוס שכבר בשלביו הראשונים הראה היתכנות מבצעית והיום, לאחר שרתמנו את הצבא, חברת אלביט וגופי ביטחון נוספים אנחנו גאים להציג מערכת מתוחכמת, ראשונה מסוגה בעולם שמוכיחה שניתן להתגבר על איום הבלונים ואף לפתח אותה גם לאיומים נוספים", הוסיף. "מדובר במערכת שתהווה מרכיב נוסף בין מרכיבי הביטחון בגזרת עוטף עזה והיישובים הסמוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully