וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: יש מניעה משפטית להקים ועדה שתבדוק את התנהלות מח"ש

6.2.2020 / 17:59

בעקבות כוונתו של השר אוחנה להביא לאישור הממשלה הקמת ועדה שתבחן את הטענות כלפי המחלקה לחקירות שוטרים, היועמ"ש קבע כי הוא מתנגד למהלך בשל הקרבה למועד הבחירות. ההצעה אמורה לעלות להחלטה כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע היום (חמישי) כי יש מניעה משפטית להקים כרגע ועדת בדיקה שתבדוק את התנהלות מח"ש, בשל העובדה שמדובר בממשלת מעבר. זאת בעקבות הודעתו של שר המשפטים אמיר אוחנה כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה בישיבה ביום ראשון הקמת ועדה שתבחן את הטענות כלפי המחלקה לחקירות שוטרים. הקמת הוועדה היא חלק מההסכמות של הליכוד עם ח"כ גדי יברקן, שעבר למפלגה מכחול לבן בחודש שעבר, שהושגו על רקע טענות שעלו מהטיפול בשוטר שירה בצעיר סלומון טקה.

בהודעתו אתמול התייחס אוחנה להתנגדות היוימ"ש ואמר כי "עלתה טענה מהגורמים המשפטיים הבכירים לפיה בתקופת הבחירות יש בעייתיות בהקמת ועדת בדיקה שכזו, שהיא אירוע נדיר בתולדות המדינה". לדברי אוחנה, הוועדה נחוצה כי "לחזק את אמון הציבור במערכת", ויוטל עליה לבחון את הטיפול המערכתי בעבירות שוטרים, נהלי העבודה, אופן ניהול החקירה בתיקים בהם הוחלט לנהל חקירה, קיומם של מנגנוני בקרה ופיקוח על פעילותה של מח"ש, הטענות בנוגע להתנהלותה, למבנה הארגוני ולכפיפות שלה. לדברי השר, כדי לא לכבול את ידיה של הממשלה הבאה שתיבחר, הוועדה תגיש את ממציאה ומסקנותיה לממשלה רק בעוד ארבעה חודשים, והממשלה הבאה תוכל להחליט אם לבקש ממנה להגיש גם המלצות.

היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
מנדלבליט/שלומי גבאי

"משהבחירות לא הביאו, למרבה הצער, להקמת ממשלה ולאחר שנסתיימה החקירה במקרה סלמון טקה, הסתיים השימוע והתקבלה החלטה - החלטתי כעת להקים את הוועדה - ולהביאה לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה", מסר אוחנה. "העולם שבחוץ איננו קופא על שמריו רק משום שיש עוד בחירות, והציבור זכאי למענה. הציבור גם זכאי לגופי אכיפה טובים ויעילים, הוגנים ושקופים - הנכונים גם לעמוד בפני ביקורת".

במהלך השבוע הגישה מח"ש כתב אישום נגד השוטר שירה למוות בטקה, בגין גרימת מוות ברשלנות, לאחר השימוע שנערך לו. על פי דוברות משרד המשפטים, "ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע בעניינים אלה ואחרים".

עוד בוואלה!

בניגוד לעמדת היועמ"ש: אוחנה יביא לאישור הממשלה ועדת בדיקה למח"ש

לכתבה המלאה
טקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"העולם שבחוץ איננו קופא על שמריו רק משום שיש עוד בחירות". אוחנה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully