וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: גוש הימין מתחזק במנדט, רוב הציבור תומך בממשלת אחדות

6.2.2020 / 16:15

שבוע אחרי פרסום עסקת המאה, מסקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע עולה כי בשלב זה היא לא מקרבת את המערכת הפוליטית לקראת פתרון, ולא משפיעה משמעותית על מפת הגושים. עוד עולה כי ברקע התנגדות הממשל האמריקני, רוב הציבור אינו תומך בסיפוח חד צדדי לפני הבחירות

צילום: ערוץ הכנסת

עסקת המאה של ממשל טראמפ, שפורסמה לפני שבוע וחצי, מעוררת דיון פוליטי-מדיני ער על סוגיות בוערות כמו החלת ריבונות או הקמת מדינה פלסטינית, אך בשלב זה היא אינה משפיעה על המפה הפוליטית או מקרבת את המערכת לקראת פתרון. סקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע חוזה כי אם הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן היתה המפלגה הגדולה עם 34 מנדטים, הליכוד עם 32, הרשימה המשותפת עם 13, העבודה-גשר-מרצ עם 9, וש"ס, ישראל ביתנו, ימינה, ויהדות התורה היו מקבלות 8 מנדטים כל אחת.

מהסקר עולה כי בשבועיים האחרונים כחול לבן איבדה מנדט אחד, וירדה ל-34 לעומת 35 בסקר הקודם, גוש המרכז-שמאל ירד מ-44 ל-43 ואילו גוש הימין-חרדים התחזק במנדט מ-55 ל-56. עם זאת, רוב המפלגות - הליכוד, הרשימה המשותפת, העבודה-גשר-מרצ, ש"ס, ישראל ביתנו וימינה יציבות בדיוק על אותה תוצאה כמו בסקרים האחרונים. עוצמה יהודית מתרחקת מאחוז החסימה ומקבלת 1.7% בלבד, לעומת 2.2% בסקר הקודם.

פחות מחודש לבחירות, גוש הימין-חרדים בהובלת נתניהו עדיין רחוק מאוד מ-61 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל רחוק מהתנאים שיאפשרו להקים ממשלה חלופית. המשמעות היא שגם אחרי ה-2 במרץ לא צפויה להתקבל הכרעה שתייצב את המערכת הפוליטית, והאפשרות הסבירה ביותר להקמת ממשלה תהיה ממשלת אחדות. מהסקר עולה כי 52% מהציבור תומך בהקמת ממשלת אחדות אחרי הבחירות, ורק 26% נגד ואילו 22% אינם יודעים. בשני צדי המפה, מימין ומשמאל, יש רוב שמעונין בממשלת אחדות: 51% ממי שמגדיר את עצמו כימין ו-54% ממי שמגדיר את עצמו כמרכז-שמאל תומך בממשלת אחדות אחרי הבחירות, ורק 27% בימין ו-24% במרכז-שמאל מתנגדים להקמת ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן.

הצגת תכנית השלום של הממשל האמריקני העלתה לראש סדר היום את סוגיית הסיפוח והחלת הריבונות. מיד אחרי פרסום התוכנית, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא מתכוון להחיל את החוק הישראלי בבקעת הירדן וביישובים היהודיים ביהודה ושומרון עוד לפני הבחירות, אך המהלך ככל הנראה יידחה, לאחר שהבית הלבן הבהיר כי הוא מתנגד לצעדים פזיזים ודרש שקודם כל תוקם וועדה.

עוד בוואלה!

"לגנץ אין ממשלה בלי המשותפת"? גם נתניהו ידע לסגור דיל עם הח"כים הערבים

לכתבה המלאה

מהסקר עולה כי סיפוח חד צדדי לפני הבחירות רחוק מלהיות קונצנזוס בציבור: בתשובה לשאלה האם ישראל צריכה לספח את בקעת הירדן והיישובים היהודיים ביו"ש, למרות התנגדות הממשל האמריקני לצעדים חד צדדיים לפני הבחירות, רק 32% השיבו שכן, ואילו 46% אמרו שלא ו-22% לא יודעים. בימין, כמצופה, ישנה תמיכה חזקה יותר במהלך חד צדדי על אף ההתנגדות האמריקנית, 46% ממי שמגדיר את עצמו כימין השיב שישראל צריכה לספח ו-31% אמרו שהיא אינה צריכה. במרכז-שמאל ההתנגדות למהלכים חד צדדיים מובהקת יותר: 67% ממי שמגדיר עצמו כמרכז-שמאל אמרו שישראל לא צריכה לספח ורק 12% הביעו תמיכה במהלך.

מהסקר עולה כי מאז פרסום עסקת המאה והתחדשות הוויכוח המדיני-פוליטי על החלת הריבונות, ההתנגדות לסיפוח חד צדדי התחזקה. בסקר קודם של וואלה! NEWS ומדגם שנערך לפני כשבועיים, נבדקה מידת התמיכה בסיפוח חד צדדי של בקעת הירדן: 35% מהמשיבים אמרו שהם תומכים, 30% אמרו שהם מתנגדים ו-35% אמרו שאינם יודעים. ברקע האירועים האחרונים וההתנגדות של הממשל האמריקני, שיעור התומכים בסיפוח חד צדדי נותר יציב - כשליש מהציבור, אך שיעור נטולי העמדה הצטמצם ושיעור המתנגדים עלה: למעלה מ-30% השיבו "לא יודע" בסקר הקודם לפני כשבועיים ורק 22% בסקר הנוכחי. שיעור המתנגדים בציבור הכללי לסיפוח חד צדדי עלה מ-30% ל-46%.

עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים: 5/2/2020
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,389
מספר המשיבים בפועל: 505
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר : טלפוני + אינטרנטי

לוח זמנים לבחירות לכנסת ב-23. אין, עיבוד תמונה
לוח זמנים לבחירות לכנסת ב-23/עיבוד תמונה, אין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully