וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: מתכוון להקים ועדה ציבורית מקצועית שתדון בנושא החסינות

5.2.2020 / 20:35

יו"ר כחול לבן אמר כי לאחר הבחירות יפעל להקמת ועדה שתדון בהליך החסינות לנבחרי ציבור. "לא יתכן שמי שיחליטו לגבי העמדה לדין על עבירות פליליות יהיו ח"כים מכהנים". זאת, ברקע הצבעת ועדת הכנסת בעד בקשת החסינות של חיים כץ

צילום:יותם רונן, עריכה: שאול אדם

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר הערב (רביעי) בכנס בחירות בנתניה כי אחרי הבחירות הוא מתכוון להקים ועדה ציבורית מקצועית שתדון בנושא החסינות. "הליך החסינות הוא כמעט שיפוטי, וכך התייחסנו אליו - במלוא הרצינות. המצב החוקי בישראל בעייתי ביותר. לתפיסתי לא יתכן שמי שיחליטו לגבי העמדה לדין על עבירות פליליות יהיו חברי כנסת מכהנים".

לדבריו, "אי אפשר לנהל דיון על תיקים פליליים, בצורה הזו. בדיוק כמו שלא הגיוני שחברי הכנסת ידונו בהעלאת השכר לעצמם. זה יוצר תחושה של חונטה שדואגת לחבריה. לכן, אחרי שננצח בבחירות, אקים ועדה ציבורית ומקצועית שתדון בנושא החסינות בוודאי כשהדבר נוגע לעבירות פליליות".

יו"ר כחול לבן הוסיף כי מי שיעמדו בראשה יהיו שופט, נבחרי ציבור, ח"כים לשעבר וגורמים מקצועיים. "נמצא מודל מתאים, נכון ומאוזן. המצב כיום הוא פתח מסוכן לשחיתות וקבלת החלטות מוטות פוליטית", כך גנץ הערב.

בני גנץ יו"ר כחול לבן בכנס בחירות בנתניה, 5 בפברואר 2020. אלעד מלכה, אתר רשמי
גנץ בכנס הבחירות בנתניה, הערב/אתר רשמי, אלעד מלכה

בדבריו, התייחס גנץ להחלטת ועדת הכנסת אתמול בה אושרה בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ (הליכוד), לה התנגדו רוב חברי הוועדה מכחול לבן. "חברי הכנסת של כחול לבן קיבלו החלטה אישית בנושא החסינות לח"כ חיים כץ. מדובר בהליך כמעט שיפוטי ולא קבענו עמדה סיעתית". לדברי גנץ, "יש לכבד את התהליך שהתקיים כפי שנקבע בחוק ואת החלטות הוועדה - אין מה להשוות לתיקי נתניהו".

יו"ר כחול לבן הוסיף כי תמיד יגבה את היועץ המשפטי לממשלה ואת הפרקליטות. "המצב החוקתי בישראל הוא בעייתי אך עדיין זו מערכת חשובה לנו ואנחנו חייבים לגבות אותה".

עוד בוואלה!

ועדת הכנסת הצביעה בעד בקשת החסינות של חיים כץ; ההחלטה תעבור למליאה

לכתבה המלאה
בני גנץ יו"ר כחול לבן בכנס בחירות בנתניה, 5 בפברואר 2020. אלעד מלכה, אתר רשמי
"אי אפשר לנהל דיון על תיקים פליליים בצורה הזו", גנץ בכנס, הערב/אתר רשמי, אלעד מלכה

אתמול הצביעה ועדת הכנסת בעד בקשת החסינות של השר לשעבר כץ, בתום דיון נוסף שהתקיים בוועדת הכנסת. ח"כ חיים כץ נאשם במרמה ובהפרת אמונים במסגרת פרשת הרצת המניות. בקשת החסינות אושרה על בסיס עילת "עבירה שנעברה במילוי תפקידו, או למען מילוי תפקידו כחבר כנסת". המשמעות היא שוועדת הכנסת סבורה שיש מקום לחסינות מהותית, אך חסינות זו היא רק בסמכות בית המשפט או היועמ"ש.

16 תמכו בקשת החסינות, עשרה התנגדו, וארבעה נמנעו, ביניהם ח"כ צביקה האוזר וח"כ מיכאל ביטון מכחול לבן. במפלגה נתנו לח"כים חופש הצבעה בנושא, ולא צפויה הטלת משמעת סיעתית גם בהצבעה על בקשת החסינות של כץ במליאה. אולם, בהמשך לדברי גנץ הערב, גורמים במפלגה אמרו היום כי הם מתכוונים לקדם אחרי הבחירות מהלך לשינוי השיטה שמעניקה לח"כים כוח מעין-שיפוטי, וכן את הסמכות של הח"כים החברים בוועדת הכספים לקבוע את תנאי השכר של עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully