וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפוח יידחה לאחר הבחירות? נתניהו הודה: נחיל ריבונות כשננצח

4.2.2020 / 20:38

ראש הממשלה רמז בכנס הליכוד בבית שמש כי החלת הריבונות בבקעת הירדן, וביו"ש תידחה לאחר הבחירות. "אם ננצח, כשננצח נמשיך לעשות היסטוריה". זאת, בניגוד להצהרתו מלפני כשבוע אחרי פרסום תוכנית המאה לפיה יביא ההחלטה לממשלה באופן מידי

אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז הערב (שלישי) בכנס מפלגתו בבית שמש כי החלת הריבונות בבקעת הירדן, צפון ים המלח, וביישובים היהודיים ביהודה ושומרון תידחה לאחרי הבחירות. בכנס של הליכוד בעיר אמר נתניהו: "אם ננצח, כשננצח נמשיך לעשות היסטוריה. כאשר ננצח אנחנו נחיל את החוק הישראלי על כל היישובים היהודיים בבקעת הירדן ויהודה ושומרון", כלומר התנה את מהלך הריבונות בניצחון הליכוד בבחירות.

זאת, בניגוד להצהרתו של נתניהו לפני כשבוע אחרי פרסום תוכנית המאה לפיה יביא החלטה על החלת ריבונות לממשלה באופן מידי. נתניהו תיכנן להביא החלטה לממשלה על סיפוח חד צדדי של בקעת הירדן, צפון ים המלח, וכל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון עוד לפני הבחירות, אך בבית הלבן הבהירו בימים האחרונים כי הם מתנגדים לצעדים חד צדדיים מידיים, ודורשים שתוקם ועדה משותפת שתדון במפות ופרטי החלת הריבונות מול ישראל. למרות דבריו של נתניהו, גורמים בלשכתו אמרו הערב כי הוא לא ויתר עדיין על החלת ריבונות לפני הבחירות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך נאומו בכנס בבית שמש 4 בפבוראר 2020. אין, אתר רשמי
"אם ננצח, כשננצח נמשיך לעשות היסטוריה". נתניהו בכנס בבית שמש, הערב/אתר רשמי, אין

רמיזת נתניהו על דחיית הסיפוח באה על רקע דבריו של שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, שדחה את תכנית השלום האמריקנית, ואמר כי היא אינה כוללת הבנות בינלאומיות בנושא. לדבריו, בריסל לא מכירה בריבונות ישראל בשטחי הגדה המערבית, ואם תספח אותה או חלקים ממנה, יידרש האיחוד להגיב. "צעדים ליישום הסיפוח, אם ייושמו, לא יוכלו לעבור ללא תגובה", בורל מסר בהצהרה, שכללה שפה תקיפה יותר נגד התכנית של ממשל טראמפ, בהשוואה לתגובה הראשונה שיצאה אחרי שפורסמה בשבוע שעבר.

בשבוע שעבר אמר ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי הוא מצפה שישראל תחכה עד לאחר הבחירות כדי לאשר את החלת הריבונות על הבקעה ועל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון. בריאיון לאתר "GZERO" לאחר פרסום תכנית השלום של הבית הלבן, הסביר קושנר כי "הממשל הסכים עם ישראל על הקמת ועדה טכנית שתתחיל לבחון את המפה הקונספטואלית. למעשה יש לנו סוג של טיוטה ועומדים לרשותנו כמה חודשים כדי להפוך אותה למסמך שהצדדים מרגישים טוב לגביו". הוא הוסיף כי "נתחיל לעבוד על הפרטים הטכניים עכשיו, אבל אני חושב שאנחנו צריכים ממשלה יציבה בישראל כדי להתקדם".

ההתנחלות עפרה ליד הכפר הפלסטיני עין ירבוד ב-3 בספטמבר 2019. רויטרס
החלת הריבונות תידחה? ההתנחלות עפרה/רויטרס

בהמשך דבריו בבית שמש נתניהו תקף את יו"ר כחול לבן, בני גנץ ואמר שהוא "אומר שהוא מקבל את התכנית, אבל הוא מוסיף תוספת קטנטנה. הוא אומר: "אני אקבל את התכנית אבל רק בהסכמה, בהסכמה בינלאומית. זאת אומרת שכל מה שאמרתי, הפלסטינים צריכים להסכים לזה, האו"ם צריך להסכים לזה, האיחוד האירופי צריך להסכים לזה, אתם יודעים מי עוד צריך להסכים את זה? יעל גרמן, עופר שלח. מי עוד צריך להסכים לזה? אחמד טיבי, גם הוא צריך להסכים עם זה. זה צריך לבוא בהסכמה והוא תלוי בזה".

"אחמד טיבי ואיימן עודה יסכימו להחלת החוק על יצהר ועל איתמר? נו באמת. אז גנץ לא יבצע את זה ואם זה יהיה תלוי בו ההזדמנות היסטורית שספק אם הייתה כמותה מאז 1948, מאז החלת העצמאות שלנו, ספק אם היה דבר כזה - הם לא יעשו את זה". הוא הוסיף "אבל אנחנו הליכוד לא ניתן להזדמנות הכבירה הזאת לחמוק מידינו. אנחנו הבאנו אותה ואנחנו כאן לממש אותה. אבל כדי להבטיח אותה, כדי להבטיח את הגבולות של ישראל, כדי להבטיח את העתיד של ישראל, אני צריך שהפעם כל חברי הליכוד, כל הליכודניקים, יצאו להצביע ויוציאו אחרים להצביע. הפעם מוציאים את כולם מהבית, לא מוותרים על אף אחד".

נתניהו פתח הערב את מסע הבחירות שלו בשני כנסים בבית שמש ופתח תקווה ובימים הקרובים הוא צפוי לקיים מספר אירועי בחירות ביום.

עוד בוואלה!

נתניהו: נעלה בראשון הצבעה בממשלה על החלת ריבונות בשטחים

לכתבה המלאה

גנץ: "המדינה היקרה שלנו תקועה ונתניהו מחתים דרכון"

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הערב בכנס בראשון לציון כי "המדינה היקרה שלנו תקועה ונתניהו מחתים דרכון". הוא הוסיף כי "תושבי הדרום ישנים בממ"דים והוא נוסע להצטלם באפריקה בנסיעה שביחס להישגיה הנמוכים, כל כולה בזבוז כספי מיסים עבור קמפיין בחירות זול ולא מוצלח".

יו"ר כחול לבן טען כי "אולי הגיע הזמן שיפסיק את הנסיעות האלו לחו"ל, ייסע לקריית שמונה ויבדוק איך נראים שירותי הבריאות שם, לא בסודן. אולי כדאי שיסתכל רגע ויראה את השחיתות השלטונית שהוא מייצר ומאיימת לקרב אותנו לחלק מהמדינות שבהן הוא כל כך שואף לבקר, כדי לעשות עלינו רושם". בנוסף לכך, אמר גנץ כי "אולי במקום לסבך את מדינת ישראל ולסכן את ביטחונה ויחסיה הדיפלומטים עם מדינות אחרות על ידי הצהרות חסרות אחריות, כדאי שיהיה כאן ויטפל במה שקורה לנו בחצר האחורית בדרום הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully