וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: מתחם מבודד לאשפוז חולים הוקם בבית החולים שיבא

4.2.2020 / 14:36

בתל השומר הוקם מתחם לאשפוז חולים שנדבקו בווירוס הסיני, כחלק מההיערכות להמשך התפשטותו. השר ליצמן, שסייר בבית החולים, אמר כי "כמעט אין מנוס" מהגעת הנגיף לארץ: "עושים כל מה שצריך כדי למנוע זאת". בית החולים ערוך לאשפוז 12 איש, עד כה נבדקו 38 חולים בישראל

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי

הווירוס הסיני - עדכונים אחרונים:

  • ההיערכות לווירוס הסיני: מתחם מבודד הוקם בבית החולים שיבא
  • ליצמן: "מקווים שהנגיף לא ייכנס לישראל, אבל אין מנוס"
  • עד כה נבדקו 38 חולים, במשרד הציגו את שרשרת הבדיקות: "כל חשוד יוכנס לבידוד"
  • בית החולים ערוך לקבל 12 איש: "רק 20% מהיכולת שלנו, הצוותים עוברים הכשרה"

כחלק מההיערכות בישראל להגעת הנגיף הסיני, מתחם מבודד הוקם בבית החולים שיבא שבתל השומר לאשפוז חולי וירוס הקורונה. היום (שלישי), שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב סיירו במעבדה המרכזית של משרד הבריאות, שנמצאת בבית החולים ובה נערכות הבדיקות לנגיף.

במהלך הסיור, אמר ליצמן כי "אפשר לברך" על כך שעד כה הנגיף לא לארץ, ועם זאת, "אנחנו בודקים כל מקרה, עושים כל מה שצריך לעשות כדי למנוע את כניסת הנגיף. כפי שאמרנו כל הזמן, ונמשיך, אנחנו מקווים שלא ייכנס הנגיף אבל כמעט אין מנוס. אנחנו נערכים גם אם חלילה נצטרך לכל הדברים".

מרכז הבידוד לחולי קורונה שהוקם בבית החולים שיבא , 4 בפברואר 2020. בועז אפרת, מערכת וואלה!
"מקווים שלא ייכנס הנגיף אבל כמעט אין מנוס". מרכז הבידוד שהוקם בבית החולים/מערכת וואלה!, בועז אפרת

מנהל המרכז לרפואת אסונות וסיוע הומניטרי, פרופ' אלחנן בראון, אמר כי כעת בית החולים ערוך לקבל 12 איש, אולם יש לו את היכולת לפרוס מרכז נייד לטיפול במחלת הקורונה. "מה שפרוס כרגע - הוא רק 20% מהיכולת שלנו", חשף בראון. "המתקן הזה בנוי על תורת ההפעלה של ארגון הבריאות העולמי למקרה של אבולה. העיקרון המנחה הוא שאנחנו מחקים את המתקן לאשפוז של אנשים שנדבקו לבין אנשים שמאובחנים חד-משמעית".

לדבריו, המרכז בתצורתו הנוכחית "זה מאפשר טיפול מרמות של תסמינים קלים ועד קשים, ועד טיפול נמרץ. היכולת שלנו כרגע לטיפול ב-12, אבל היכולת המרבית היא 60 חולים. כל מי שיטפל באנשים האלה עבר הכשרה ספציפית לטיפול מקורונה. ההכשרה מתבצעת בימים אלה כחלק מההתכוננות שלנו".

המתחם המבודד לאשפוז חולים שהוקם בבית החולים שיבא 4 בפברואר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
ערוך לקבל 12 אנשים. המתחם המבודד בבית החולים שיבא, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

מנהלת המעבדה, פרופ' אלה מנדלסון, סיפרה בסיור כי עד כה נבדקו 38 חולים בישראל. "כשהגיעו הידיעות הראשונות לא היו כלים לעשות את האבחנה המעבדתית. יש לנו כלים גנריים שהיינו יכולים לבדוק איתם חולים בודדים". לדבריה, הוזמנו חומרים מחו"ל ותוך כמה ימים נבנתה מערכת מוכנה לעבודה, כך שכעת "הבדיקות הן הרבה יותר קצרות".

אבי עירוני, מנהל המיון בשיבא, הציג את שרשרת הבדיקות לחולים שעל פי החשד נחשפו לנגיף הקורונה. "כל מי שחשוד ייקלט על ידי הביטחון ויופנה לעמדת המיון החיצוני. צוות יתשאל אותו ויראה אם הוא בסיכון או שאפשר להמתין", אמר עירוני.

מנהל המיון הוסיף כי "בהתראה תבוא אחות, תפתח את הדלת ותכניס את המטופל ליחידת הבידוד. השאיפה הגדולה שלי היא לא להכניס אנשים מיותרים למיון. נעשה את מירב המאמץ שזה יהיה בחוץ". מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף לדבריו כי במידת הצורך, "תהיה קיבולת לאשפוז אלפי חולים בבתי החולים בישראל".

שר הבריאות, יעקב ליצמן, מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב ונציב שירות המדינה דניאל שרשקוביץ ביקרו במעבדה המרכזית של משרד הבריאות בבית החולים שיבא , 4 בפברואר 2020. בועז אפרת, מערכת וואלה!
"אין מנוס". ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות בסיור במעבדה המרכזית בשיבא, היום/מערכת וואלה!, בועז אפרת

על פי הנחיות משרד הבריאות, כל מי שהיה בסין ב-14 הימים האחרונים מחויב לשהות בבית ולהימנע בשהות בחוץ - גם לשהות קצרה. בכלל זה, נאסר על החוזרים מסין לשהות גם במוסדות החינוך, במקומות העבודה, בתחבורה הציבורית, במקומות הבילוי והקניות, בבתי החולים והמרפאות, וזאת לתקופה של 14 ימים הנחשבת ל"תקופת הדגירה" של הווירוס. ליצמן הדגיש כי "אנחנו מבקשים סגר של אנשים שהיו בשבועיים האחרונים בסין. אחד הדברים הוא שצריך שהם יהיו בסגר ויקפידו עליו".

פרופ' דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, הוסיף כי "ההיערכות של מערכת הבריאות יחד עם שאר משרדי הממשלה הרלוונטים לנושא נגיף הקורונה היא משמעותית ואני מברך את כל העוסקים במלאכה. המדינה תדע להתמודד עם כל ההשלכות של הסוגיה. הנציבות תשתף פעולה עם משרד הבריאות ככל שיידרש".

יותר מ-400 מתים בעולם

בתחילת השבוע, נתניהו כינס דיון מיוחד עם שרי ממשלה, מנכ"לי משרדי וגורמי מטה רלוונטיים בנושא ההתמודדות עם התפרצות הנגיף. במהלך הדיון, הוא הודיע כי הוא הנחה את המכון הביולוגי לפעול במהירות האפשרית כדי לייצר חיסון לנגיף הקורונה ולהקים מפעל חיסונים בישראל. עם זאת, בר סימן טוב אמר במהלך הסיור היום כי "זה פחות נוגע לקורונה, זה לשפעת עונתית".

אתמול, המשרד הודיע כי הוא יחייב את המעסקים במשק לא לאפשר כניסה למקום העבודה של מי שאמורים להיות בבידוד בעקבות חשש מחשיפה לנגיף. המשרד הודיע כי הוא יפרסם אישור מחלה תקף לכל מי שחובת הבידוד חלה עליו. לבקשת משרדי הבריאות והתקשורת, חברות התקשורת ישלחו מסרונים לכל הישראלים שנוחתים בנתב"ג עם ההנחיות הרלוונטיות לחוזרים מסין.

מדידת חום לנוסעים באוטובוס בהונג קונג מחשש לקורונה, 4 בפברואר 2020. רויטרס
מדידת חום לילדים הנוסעים באוטובוס בהונג קונג מחשש לקורונה, היום/רויטרס

הלילה הודיעה סין כי מניין הקורבנות מהנגיף עלה ל-427, עם קורבן ראשון בהונג קונג - השני בלבד מחוץ לסין, נוסף לאזרח הפיליפינים שמת ביום ראשון. בסך הכול, מספר מקרי ההידבקויות בסין עלה ל-20,438 בעוד שלפחות 151 מקרים נרשמו ב-23 מדינות ומחוזות אחרים. רוב הקורבנות בסין הם במחוז חוביי, שבבירתו - הוואן - התפרץ הנגיף, בן למשפחת הסארס שעדיין מעט מאוד ידוע לגביו.

ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בשבוע שעבר, ונעשים מאמצים לפתח חיסון מפני הווירוס, שגרם לנזקים כלכליים כבדים לסין - אתמול נמחקו מהשוק בשנגחאי מניות בשווי של כ-400 מיליארד דולר. מקאו, מוקד ההימורים הגדול בעולם, הודיעה מוקדם יותר היום כי היא ביקשה מכל בתי הקזינו להשעות את פעילותם למשך שבועיים כדי לסייע לבלום את ההתפשטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully