וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי על שדרות: צה"ל תקף שורת יעדי חמאס בדרום רצועת עזה

אמיר בוחבוט, יניר יגנה ויפעת רוזנברג

31.1.2020 / 8:31

הכוחות תקפו אתר תת-קרקעי לייצור אמצעי לחימה, מה שהיווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של הארגון. אמש זוהו שלושה שיגורים לישראל, ושתיים מהרקטות יורטו ע"י מערכות ההגנה האווירית. פעוטה משדרות נפצעה בינוני לאחר שנפלה מידי אמה בזמן הריצה למרחב המוגן

צילום, יניב כליף, עריכה: עמית שמחה

צה"ל מסר הלילה (שישי) כי כלי טיס ומטוסי קרב תקפו שורה רחבה של יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה. בהודעה נמסר כי הותקף אתר תת-קרקעי ליצור אמצעי לחימה וכי מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס. עוד נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות לעבר שטח ישראל ובלוני הנפץ שהופרחו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל היום, וכן בתגובה לירי הצליפה שבוצע לעבר תורן תצפית של צה"ל".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית מכל סוג שהוא לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחיה. ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל".

אמש נמסר מצה"ל כי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כששני שיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. תינוקת בת שלושה שבועות משדרות נפצעה באורח בינוני כשנפלה מידי אימה בזמן שרצו למרחב המוגן. התינוקת פונתה לבית החולים סורוקה כשהיא סובלת מחבלות ראש, והבוקר נודע כי חל שיפור במצבה.

שריפה בשטח פתוח בשער הנגב, כנראה מנפילת רקטה במקום (2020\01\30). שדרות און ליין, אתר רשמי
השריפה שפרצה אתמול, כנראה מנפילת רקטה/אתר רשמי, שדרות און ליין

הפארמדיקים של מד"א נתנאל יאמין ואלכס שמיס סיפרו כי "כשהגענו למקום, ראינו תינוקת כבת שלושה שבועות בזרועות אביה, היא הייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מחבלת ראש. בסמוך הייתה האמא כבת 30 בהכרה מלאה וסבלה מחבלות יבשות, הענקנו להן טיפול רפואי ופינינו אותן בדחיפות לבית החולים כשמצבה של התינוקת בינוני עד קשה והאמא במצב קל. סיפרו לנו שהם נפלו במדרגות הבית כשרצו למרחב המוגן בזמן האזעקה."

בנוסף לכך, כוחות כיבוי הקופצו לדליקה שפרצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, ככל הנראה כתוצאה מרקטה שנפלה במקום.

תקיפת צה"ל באזור רפיח שברצועת עזה לפי כלי התקשורת הפלסטיניים. 31 בינואר 2020.. אתר רשמי
שלושה שיגורים משטח הרצועה. תיעוד מתקיפת צה"ל ברצועה לפי הדיווחים הפלסטיניים/אתר רשמי

אתמול בבוקר שוגרה רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול. בתום סריקות, המועצה הודיעה כי אותרה נפילה בשטח פתוח, מחוץ ליישוב. לא ידוע על נזק או נפגעים ואין שינוי בהנחיות לתושבים. שיגור הרקטה מגיע על רקע המתיחות אחרי פרסום "עסקת המאה". בעקבות כך, בצה"ל החליטו על תגבור הכוחות הלוחמים באוגדת יהודה ושומרון ובאוגדת עזה. על פי דובר צה"ל, ההחלטה התקבלה בהתאם להערכת מצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף. כוחות צה"ל תוגברו גם באזור בקעת הירדן.

תכנית טראמפ גררה מתקפות חריפות גם מצד הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה. דובר חמאס חאזם קאסם אמר כי "התנגדות כוללת ומאוחדת יכולה לסכל את כל התכניות לחיסול הסוגיה הפלסטינית ובראשן עסקת המאה. הכיבוש לא יזכה לביטחון באמצעות עסקת המאה ולא באמצעות הבטחות אחרות כל עוד הוא כובש את אדמתנו והמקומות הקדושים לנו".

תקריות הירי מגיעות לאחר שורת תקריות בגבול הרצועה והפרחת בלוני נפץ לשטח ישראל. ביום ראשון השבוע, כלי טיס של חיל האוויר תקף עמד צבאית של חמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה לשיגור רקטה שהתפוצצה בשטח פתוח בדרום הארץ. יום לפני כן, הותקפו שורת יעדים נוספים של חמאס בתגובה לשיגור בלוני נפץ נוספים.

(עדכון ראשון: 04:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully