וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשרה חודשי מאסר: נעמה יששכר שוחררה מבית הכלא ברוסיה

הצעירה הישראלית יצאה מבית הסוהר לאחר קבלת החנינה מפוטין. יששכר נפגשה עם אמה בשדה התעופה, והשתיים ישובו לישראל בהמשך היום במטוסו של ראש הממשלה שנחת לביקור ברוסיה. יפה יששכר: "איזה כיף שזה נגמר, תודה לעם ישראל"

צילום: דנה ירקצי, עריכה: שאול אדם

הצעירה הישראלית נעמה יששכר שוחררה הבוקר (חמישי) מבית הכלא ברוסיה אחרי כעשרה חודשי מאסר. מבית הסוהר נסעה אל שדה התעופה במוסקבה, שם נפגשה עם אמה יפה. במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הבוקר בבירת רוסיה. בתום פגישה מדינית בקרמלין עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, יששכר ואמה ישובו לישראל במטוסו של ראש הממשלה.

"תודה לעם ישראל", בירכה הבוקר בהתרגשות האם. "בואו נפסיק להיות ציניים ונגיד איזה כיף שהיא מגיעה הביתה, איזה כיף שזה נגמר. שמחה גדולה".

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
שוחחרה אחרי כעשרה חודשים. יששכר בבית המשפט/GettyImages, AFP

אמש אישר פוטין את בקשת החנינה של הצעירה הישראלית, שנעצרה בשדה תעופה ברוסיה בחודש אפריל האחרון ונידונה לעונש של 7.5 שנות מאסר בגין החזקת חשיש. ההחלטה התקבלה לקראת ביקורו של נתניהו שנחת הבוקר במדינה מוושינגטון. ראש הממשלה הודה לנשיא ואמר אתמול כי הוא "מצפה לפגישתנו מחר בה נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור".

הכלא הרוסי בו נעמה יששכר ריצתה את עונשה במוסקבה 30 בינואר 2020. רויטרס
בית הכלא ברוסיה ממנו השתחררה יששכר, הבוקר/רויטרס

לאחר ההודעה על חנינת בתה אמש, הודתה יששכר לראש הממשלה. "אני עדיין נמצאת באי ודאות", תיארה. "אני לא יכולה לשמוח כל עוד לא אראה את נעמה יוצאת ואחזיק לה את היד מחוץ לכותלי בית הכלא. אני ממש במתח, מתרגשת, זה ערבוב של הרבה תחושות. הרגע שכל כך חיכיתי לו עשרה חודשים מגיע".

מטוסו של רה"מ, בנימין נתניהו עם נחיתתו במוסקבה 30 בינואר 2020. דנה ירקצי
ישוב לישראל עם יששכר ואמה. מטוסו של נתניהו במוסקבה, הבוקר/דנה ירקצי

גורם ישראלי בכיר שעסק בקידום החנינה טען אתמול כי לא בוצעה עסקה עם רוסיה, אלא שמדובר ב"מחווה של הנשיא פוטין לנתניהו". לפי הגורם הישראלי הבכיר, "המחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה נועדו להדק את הקשרים גם נוכח נושאים נוספים שבין שתי המדינות".

עוד הוא הבהיר כי "המדינה פעלה בעניינה לא רק בגלל הערבות ההדדית, שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה".

(עדכון ראשון: 08:16)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיא רוסיה ולדימר פוטין שרה נתניהו ויפה יששכר במהלך הצרות לתקשורת במעון רה"מ, ירושלים 23 בינואר 2020. אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"איזה כיף שזה נגמר". פוטין, יפה יששכר ובני הזוג נתניהו/אתר רשמי, אוהד צויגנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully