וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתיו שפיר לא תתמודד בבחירות לכנסת: "גורלה של המדינה חשוב מכל כיסא"

15.1.2020 / 16:15

בעקבות ההחלטה על החיבור בין העבודה-גשר למרצ, ללא התנועה הירוקה, שפיר אמרה בהצהרה כי לא תתמודד במערכת הבחירות הקרובה. "משלמת בגאווה את מחיר האיחוד", אמרה שפיר בנאום שנשאה בשדרות רוטשילד בת"א

עריכה: ליר שפיגלר

יו"ר המפלגה הירוקה ח"כ סתיו שפיר הודיעה היום (רביעי) על פרישתה מהמרוץ לבחירות. במסיבת עיתונאים שנערכה בשדרות רוטשילד סמוך להבימה בתל אביב אמרה שפיר כי היא "משלמת בגאווה את מחיר האיחוד" בשמאל. "גורלה של המדינה חשוב מכל כיסא בכנסת, גם אם הפעם הכיסא הזה הוא זה שישבתי בו אני", הוסיפה. שפיר שנותרה מחוץ לאיחוד השמאל בין העבודה-גשר למרצ, התלבטה בימים האחרונים על המשך דרכה, והיום כאמור הודיעה על פרישתה.

"הניצחון של מחנה השפיות הוא גבולי, והוא עלול להיות מוכרע על חודו של קול. ולכן, ולמרות הרצון שלי להמשיך בכל הכח בכל המאבקים שהתחלנו - אני לא מוכנה לאפשר לניצחון הזה לחמוק. לכן, במערכת הבחירות הזו אני לא אתמודד לכנסת - אבל אמשיך להתמודד על המדינה", אמרה בהצהרה.

שפיר, שבבחירות הקודמות הצטרפה לרשימת המחנה הדמוקרטי, תקפה בנאומה את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכינתה אותו ראש ארגון פשיעה. "הקרב של היום הוא להרחיק את ראש המאפייה מכיסא ראש הממשלה, ולנקות את אורוות השלטון מהשחיתות האיומה שפשתה בו ומההסתה שהביאה את החלקים היפים כל כך של החברה הישראלית להיות מסוכסכים אלה עם אלה".

ח"כ סתיו שפיר, יו"ר המפלגה הירוקה, בהצהרה על סיום דרכה הפוליטית, שדרות רוטשילד, ת"א 15 בינואר 2020. איתן אלחדז/TPS, אתר רשמי
נותרה מחוץ לאיחוד. שפיר בשדרות רוטשילד בת"א, היום/אתר רשמי, איתן אלחדז/TPS

חברת הכנסת הזכירה כי היא דחפה במשך יותר משנה לאיחוד בין מפלגות השמאל וציינה כי היא גאה שהאיחוד יצא לפועל. "האיחוד הזה יותר חשוב ממני", אמרה. לאחרונה אמרה בעניין האיחוד כי "אסור שהחיבור הזה יהפוך לוויתור". לדבריה, היא פעלה "מבוקר עד ערב" למען איחוד בשמאל, אבל "האיחוד הגדול אמור להיות איחוד של שינוי ושקל תקווה. איחוד שנראה כמו רשימת סידורי עבודה רק מרחיק את הציבור מהפוליטיקה, בזמן שהמשימה הכי חשובה שלנו היום במחנה שמאמין בישראל - זה לבנות את האמון מחדש. להציע חזון חדש, להציע דרך מרגשת".

עוד בוואלה!

ח"כ שפיר לאולפן וואלה! NEWS: "גנץ חייב להתערב באיחוד בשמאל"

לכתבה המלאה
עמיר פרץ וניצן הורוביץ במהלך מסיבת העיתונאים של מפלגת עבודה- גשר' בבית העיתונאים, ת״א 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
השאירו אותה בחוץ. פרץ והורוביץ בצהרה לאחר האיחוד בשמאל/ראובן קסטרו

שפיר התלבטה בימים האחרונים ושקלה התמודדות עצמאית בראשות המפלגה הירוקה לאחר שבמסגרת איחוד העבודה-גשר-מרצ שתי המפלגות לא רצו לשמור לה מקום. שפיר החלה את דרכה כח"כית מטעם העבודה ב-2013 לאחר שהובילה את מחאת האוהלים ברוטשילד ב-2011. היא התמודדה על ראשות העבודה מול עמיר פרץ בפריימריז במאי האחרון והגיעה למקום השני, אך בבחירות לכנסת ה-22 חברה לאהוד ברק ולמרצ והתמודדה במקום ה-2 במחנה הדמוקרטי. הצהרת הפרישה שלה מאותתת שהיא מתכוונת להמשיך בפעילות פוליטית למרות שהיא לא תתמודד לכנסת הזו.


(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully