וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר סאב: כך הפך טיילר דורסי לשחקן המשלים המושלם של מכבי תל אביב

14.1.2020 / 14:30

הגעתו לוותה בביקורת קשה, הוא נדרש להתאקלם לבדו, וסאגת האזרחות לא תרמה, אבל הגארד זכה לאמון מספרופולוס, קיבל מחמאות מפיטינו ויכול להתחיל לחלום מחדש על חזרה ל-NBA

אימג'בנק GettyImages

מכבי תל אביב תחזור הערב (שלישי, 21:05, ספורט 5) הביתה אחרי כמעט חודש שבו לא קיימה משחק יורוליג ביד אליהו. בפעם האחרונה שמילאה את ההיכל, בדרך לניצחון על פנאתינייקוס, היה טיילר דורסי היה על גג העולם. הגארד האמריקאי-יווני ניצח במאני טיים כמה מחבריו לנבחרת יוון, וסיים הופעה מרשימה עם 16 נקודות, חמישה ריבאונדים ושבעה אסיסטים.

"שוחחתי עם טיילר, ואדבר איתו בשנית לקראת הקיץ, אין ספק שיש לו את האיכות כדי להיות חלק מהנבחרת", אמר מאמן פאו ויוון, ריק פיטינו, אחרי המשחק. מאז, מספרים באתונה, חבר היכל התהילה כבר קיבל החלטה שאם דורסי יפגין רצון ומחויבות ללבוש את המדים הלאומיים, בניגוד לקיץ האחרון, הוא ייכלל בסגל לטורניר הקדם אולימפי.

וכך, בתוך חמישה חודשים, מאז הפתיעה מכבי תל אביב והחתימה את דורסי כגארד שישלים את הסגל, היא קיבלה עוד חותמת להצלחה שנחלה עם כל שחקני החיזוק בקיץ. בניגוד לשחקנים האחרים, שהגיעו עמוסי ציפיות, מצבו של דורסי היה שונה, וגם הפתיחה הייתה די עגומה; ההתעלות שלו לאחרונה מראה אולי שיש לו פוטנציאל להגיע רחוק יותר מכל הזרים בסגל.

שחקני מכבי תל אביב, טיילר דורסי, נייט וולטרס. לירון מולדובן
נוסק מאז ההחלטה לרשום אותו כזר לליגה. טיילר דורסי/לירון מולדובן

בשבועות שלפני החתמת דורסי, השיח סביב הצהובים עסק כמעט בדבר אחד - הצורך להחתים עוד רכז, מלבד נייט וולטרס, שישחרר את סקוטי ווילבקין למלאכת ההוצאה לפועל. איש לא העריך שג'ון דיברתולומאו יהפוך לשחקן מפתח כפי שנהיה. ואז, אחרי קיץ ארוך שבו נשמעו שמות של רכזים נוצצים כמו קוסטאס סלוקאס, בראד וונאמייקר ומילוש תאודוסיץ', הגיע דורסי.

בראיון שהעניק לוואלה! ספורט טען השחקן, שהעביר שנתיים לא מוצלחות במיוחד ב-NBA, כי הוא יכול לרכז ושיחק בתפקיד הזה במכללות. על המגרש זה לא נראה ככה בתחילה. דורסי התעסק בעיקר בצבירת נקודות, והחיבור שלו לעמדת הרכז נראה קצת רחוק. "יותר כמו המחליף של ווילבקין בתפקיד הסקורר", הסביר אחד מאנשי מכבי ערב פתיחת העונה.

במקביל להתאקלמות, התרחשה סאגה שהשפיעה כנראה על היכולת של דורסי. השורשים הישראליים שלו היו אמורים לזכות אותו באזרחות ישראלית, אך הגיעה אליו חוות דעת שלפיה ייאלץ לוותר על דרכונו היווני או האמריקאי כדי להירשם כישראלי, והחליט שלא לעשות זאת. במכבי תל אביב התלבטו האם לרשום אותו למשחקי הליגה, ובינתיים הוא עמד על 2.5 נקודות, שני ריבאונדים, חצי אסיסט ומדד 2.2 במשחק.

ערב ההתמודדות נגד הפועל ירושלים קרא יאניס ספרופולוס לדורסי והודיע לו כי הוא נרשם כזר לליגה, וכי הם בונים עליו לשתי המסגרות. התוצאה? התפוצצות כללית ומיידית. 15 נקודות נגד ירושלים, 19 נגד אוליפיאקוס במשחק השני באותו שבוע ביורוליג, והשאר היסטוריה. המספרים של דורסי מאז אותה ההחלטה - 10.9 נקודות, 2.8 ריבאונדים, 1.7 אסיסטים ומדד 8.5. הדקות עלו בהתאם ליכולת, ולמרות שזה עדיין לא מרשים מאוד, מכבי תל אביב קיבלה תרומה אמיתית מהספסל.

"אין ספק שטיילר התקדם", אמר אתמול ספרופולוס בהתייחס לגארד שלו, "אבל לא רק בהתקפה, אני גאה מאוד בשיפור שהוא עשה בצד ההגנתי".

עוד בוואלה!

הערב: מכבי תל אביב - ברצלונה (21:00, ספורט 5)

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם טיילר דורסי. קובי אליהו
"גאה מאוד בשיפור שהוא עשה בצד ההגנתי".ספרופולוס עם דורסי/קובי אליהו

במכבי תל אביב חזרו ונקבו בנתון המשמעותי ביותר בסט של דורסי: גיל 23. הגארד מפסדינה, קליפורניה, יצא לראשונה מגבולות ארה"ב ונאלץ להתמודד עם ציפיות גבוהות, ללא מעטפת תומכת. הוא היחיד מבין שחקני הסגל הזר של הקבוצה (מלבד סנדי כהן, שלא ממש משמש חלק מהרוטציה) שנמצא בארץ בלי בת זוג, ועם הציפיות הללו הוא היה צריך להסתדר בעצמו.

"טיילר הוא באמת בחור חמוד, אבל זו סיטואציה קשה מאוד", סיפר השבוע אחד מאנשי מכבי על ההתאקלמות שעבר במועדון. "אם אתה לא הופך לבורג משמעותי מהרגע הראשון שלך כאן, ויש לך קשיים, אז זה אפילו יותר קשה. אנחנו מדברים איתו הרבה מאוד, מנסים לדאוג לו, אבל בסופו של יום הוא חוזר הביתה לבד".

בחוזהו של דורסי קיימת אופציה של הצהובים בסיום העונה, והוא יכול להשתחרר ממנה בתנאים מסוימים. החלום שלו הוא לשוב ל-NBA. הסקאוטים ובכירי הקבוצות השונות, שבאים לצפות בדני אבדיה, רואים את ההתקדמות של האמריקאי-יווני בשני צידי המגרש, אבל לא בטוח שזה מספיק כדי לקבל חוזה מובטח.

"לטיילר יש את החדירה והקליעה, והוא שיפר את ההגנה, אבל נכון לעכשיו הוא לא עושה משהו מהדברים האלה בצורה שתגרום לקבוצה להגיד 'זה האיש שלנו'", סיפר אחד הסקאוטים לאנשי מכבי תל אביב בחודש שעבר. "זה לא אומר שהוא לא יכול להגיע ל-NBA, אבל הוא יצטרך להיות תלוי בסיטואציה ולבנות את עצמו דרך ליגת הקיץ".

בינתיים, דורסי ימשיך להיות חלק מהקבוצה המצליחה ביותר שהציגה מכבי תל אביב מאז 2014. יש לו חלק משמעותי במצבה, והישג קבוצתי ביורוליג יכול להיות קרש הקפיצה שלו קדימה. "אנשים רואים אותו, וככל שהקבוצה תצליח יותר, ככה הסיכוי שלו לחזור ל-NBA ולהגשים את החלום שלו שוב יגדל", סיכם אחד מאנשי המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully